اخبار داغ

متن و حاشیه جشنواره شعر فجر در تبریز ۲۰۱۸:

مرثیه برای «خوجالی مظلوم» در پایتخت گردشگری جهان اسلام / برگزاری بخش ترکی شعر فجر برای اولین بار

مرثیه برای «خوجالی مظلوم» در پایتخت گردشگری جهان اسلام / برگزاری بخش ترکی شعر فجر برای اولین بار
دوازدهمین جشنواره شعر فجر شامگاه شنبه در آمفی تئاتر هتل شهریار تبریز با حضور جمعی از شاعران تبریز و جمهوری آذربایجان و ترکیه ای برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل ، دوازدهمین جشنواره شعر فجر شامگاه شنبه در آمفی تئاتر هتل شهریار تبریز با حضور جمعی از شاعران تبریز و جمهوری آذربایجان و ترکیه ای برگزار شد و تعدادی از شعرا به خواندن جدیدترین اشعار خود پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل ،,

برگزاری بخش ترکی شعر فجر برای اولین بار

, برگزاری بخش ترکی شعر فجر برای اولین بار,

محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ائل در تشریح این جشنواره گفت: افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره شعر فجر در کرمانشاه برگزار شده و چند روزی است که در سطح کشور ادامه دارد و اختتامیه آن با توجه به اینکه تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ می باشد؛ در این شهر برگزار می شود.

,

وی ادامه داد: بخش ترکی این جشنواره برای اولین بار در این دوره برگزار می شود که با حضور شاعران داخلی و شعرایی از جمهوری آذربایجان و ترکیه در روز ۶ اسفند در تبریز برگزار می شود.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تجلیل از آثار برتر در حوزه شعر بین شاعران ترک زبان را از محورهای اصلی این جشنواره عنوان کرد.

,

در این محفل تعدادی از شعرای استان به خواندن جدیدترین آثار خود پرداختند که حول محور موضوعاتی چون عشق، تبریز و ایران بود و بخش دیگر این محفل، شعرخوانی تنی چند از شعرای کشور جمهوری آذربایجان بود.

,

روایت جذاب شاعر جمهوری آذربایجان از مدنیت و تاریخ تبریز: «شهریارن شعرینه تخت سعادت سن»

, روایت جذاب شاعر جمهوری آذربایجان از مدنیت و تاریخ تبریز: «شهریارن شعرینه تخت سعادت سن»,

عارف، از شاعران جمهوری آذربایجان در اشعار خود، تبریز را خطاب قرار داده و با مدح این شهر و مدنیت و پیشینه آن، حاضران را به وجد آورد.

,

ولایت مداری تبریز و پیشینه ادبی و تاریخی این شهر، از محورهای مهم شعر عارف از کشور جمهوری آذربایجان بود. مصرع «شهریارن شعرینه تخت سعادت سن» اوج وصف ادبی او برای تبریز و تبریزی های هنردوست بود.

,

وی خطااب به حاضران گفت: ۱۵ سال بود که در تبریز شعر نخوانده ام؛ اما از دیدن شما به وجد آمدم.

,

قربان جبرئیل، دیگر شاعر آذربایجانی بود که اشعاری متفاوت با دیگران خواند و فضای محفل ادبی را دگرگون ساخت.

,

فقط شاعر غیر ایرانی، یادی از عید انقلاب و شهدای انقلاب در جشنواره فجر کرد!

, فقط شاعر غیر ایرانی، یادی از عید انقلاب و شهدای انقلاب در جشنواره فجر کرد!,

او برخلاف دیگر شعرا، به عنوان جشنواره اشاره داشته و صحبت های خود را با تبریک عید انقلاب اسلامی و دهه فجر آغاز کرده و به مقام شهدای آذربایجانی در راه انقلاب اسلامی درود فرستاد.

,

Image title

, Image title,

 

,

قربان جبرئیل همچنین در شعری سوزناک، به سالگرد اشغال منطقه «خوجالی» آذربایجان توسط کشور ارمنستان در فوریه سال ۱۹۹۲ اشاره کرده و اشعاری مرثیه گونه و  جانسور و پرمحتوا در وصف خوجالی مظلوم سروده و ارمنستان را دشمن اصلی آذربایجان عنوان کرد.

,

نوجوان ۱۲ ساله ای که در محافل ادبی جا باز کرده است

, نوجوان ۱۲ ساله ای که در محافل ادبی جا باز کرده است,

شعرخوانی امیرحسین دوست زاده، شاعر ۱۲ ساله تبریزی که این روزها با قریحه شعری خود مورد توجه محافل ادبی استان شده به همراه مادر خود، باقریان  که اتفاقا او نیز شاعر است؛ از دیگر بخش های جالب توجه این محفل بود.

,

Image title

, Image title,

 

,

باقریان مادر امیرحسین دوست زاده، شاعر همان سرودی است که مردم آذربایجان در دیدار اخیر ۲۹ بهمن با رهبر انقلاب خواندند و ابیاتی از آن نیز مورد تمجید رهبری قرار گرفت.

,

خوابی که باز هم سوژه شد!

, خوابی که باز هم سوژه شد!,

Image title

, Image title,

برخی چهره های سیاسی و اجتماعی از جمله فرج قلی زاده، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و میرعلی اصغر الموسوی، کاندیدای لیست امید در انتخابات مجلس و نماینده شهردار تبریز در ستاد اجرایی تبریز ۲۰۱۸، از مهترین چهره ها بودند که البته چرت های مسبوق به سابقه الموسوی بار دیگر سوژه ای برای رسانه ها شد.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه