اخبار داغ

تیشه به ریشه تولید با واردات کالاهای مشابه داخلی/ واردات ۱۶۰ تن کود انسانی!

تیشه به ریشه تولید با واردات کالاهای مشابه داخلی/ واردات ۱۶۰ تن کود انسانی!
دلیران فعال رسانه ای نوشت: مگر نه اینکه طبق احکام شرع واردات کود انسانی حرام است و از طرف دیگر مسئولین آن را جزء واردات کالاهای بی رویه و عجیب می دانند و آیا تولید کود انسانی در داخل مستلزم چه برنامه هایی است که در ایران میسر نیست و می بایست دست به دامن کشور ترکیه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر مُهر، کلثوم دلیران فعال رسانه ای در یادداشت خود به وارادت کود انسانی پرداخت و نوشت: قدیما یک ضرب المثل داشتیم که می گفت:"هر چی نمیری چیزای جدید می بینی". حال این ضرب المثل مصداق انعکاس خبر واردات کود انسانی از کشور ترکیه به ایران است. موضوعی مضحک، اما در عین حال قابل تامل برای متولیان امر.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصر مُهر,

 انتشار این خبر از زبان عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر روی برخی سایت های خبری بازتاب گسترده ای به دنبال داشت. شگفتی خبر آن قدر بالا بود که دیری نپایید(نگذشت) کاربران در فضای مجازی نیز به تجزیه و تحلیل آن پرداختند.

,

گویا مراسم پانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی، امسال، با حاشیه هایی همراه بوده است. انتقاد تعدادی از تولیدکنندگان حاضر در این جشنواره نسبت به عملکرد برخی از ارگان های دولتی در رابطه با واردات کالاهای مشابه و گلایه از سیاست های دولت، از جمله موارد قابل تامل است که باید در جای خود به طور تفصیل به آن پرداخته شود.

,

واردات کود انسانی از ترکیه به ایران نکته حائز اهمیت و در عین حال مضحک است که شگفتی همگان را برافراشته که در این چند روز اخیر دستمایه طنز در فضای مجازی شده است.

,

 حال این سوال در ذهن هر صاحب اندیشه ای متبادر می شود که در واقع سهل آبادی از مطرح کردن این مورد به عنوان بیلان کاری یا عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت ایران چه هدفی داشته است؟ مگر نه اینکه طبق احکام شرع از یک طرف واردات کود انسانی حرام است و از طرف دیگر مسئولین آن را جزء واردات کالاهای بی رویه و عجیب می دانند با این توصیف، پس وارد کردن آن از نظر اقتصادی چه نفعی برای بخش کشاورزی کشور دارد؟ تولید کود انسانی در داخل مستلزم چه برنامه هایی است که در ایران میسر نیست و می بایست دست به دامن کشور ترکیه شد.

,

آیا بازگو کردن این خبر آن قدر اهمیت دارد که مطرح نکردنش خیر؟ وارد کردن 160 تن کود انسانی در سال گذشته کار شاقی نیست که مسوولین آن را درست در جشنواره ای بنام تولید ملی- افتخار ملی با هدف حمایت از تولید داخلی به سمع و نظر تولیدکنندگان شرکت کننده در این مراسم می رسانند. این بسی جای تاسف دارد.

,

 رونمایی از لیست واردات کالاهای لوکس با هزینه های گزاف و هنگفت آن هم در جشنواره تولید ملی نه تنها افتخار نیست بلکه توهین به تولید کننده داخلی است. چرا که این موضوع نشان دهنده ضعف دولت و متولیان امر در حوزه نظارت بر گمرک و سازمان صنعت معدن و تجارت ایران است. به راستی وارد کردن کالاهایی چون برگ سیگار، بیل و کلنگ، پتو با کرک حیوانات غیر شرعی، انواع لوازم آرایشی و .... در حالی که این کالاها با کیفیتی بالا در داخل تولید می شود، چه لزومی دارد؟ نه تنها این امر تیشه زدن بر ریشه تولید داخلی و فلج کردن اقتصاد کشور است بلکه باعث می شود تولید کننده انگیزه کار را از دست داده و به تبع آن کارگران بیکار شوند. اثرات سوء واردات اینگونه کالاها تولید کننده داخلی را زمین گیر کرده و بر پیکره اقتصاد ضربه وارد می کند.

,

بهر روی انتظار می رود متصدیان امر با نظارت بیشتر بر گمرک و واردات هم از ورود کالاهای مشابه داخلی جلوگیری کرده و هم با حمایت از تولید کننده در جهت تولید کالای مصرفی مورد نیاز مردم بتوانند به رشد هر چه بیشتر اقتصاد کشور کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه