اخبار داغ

طنزنامه؛

عبور از رو کود

عبور از رو کود
رئیس جمهور با این کار درس خوبی به اقتصاد مقاومتی داد، او با این تدبیر نشان داد که می توان گلاب به رویتان چاه مستراح را به کارگاه های زود بازده تبدیل کرد و نیز در هر خانه ای یک کارگاه ایجاد و کار را در خانه انجام داد، از مزایای این کارگاه ها نیز این است که نیاز به وام و پروانه بهره برداری ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، مریدان نزد شیخی بیامدند و شیخ را گفتند: یا شیخ، ما را سوالی پیش آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

شیخ در حالی که مشغول بیل زدن باغچه و نشاندن بذر تربچه بود به آنها نگریست و گفت: اووووف! اوووووف! ای خدا! من کجا برم از دست شما مریدان که به من دست پیدا نکنید.

مردیدی گفت: یا شیخ! همه عالم از پاسخ به سوال ما درمانده‌اند و ما را جز شیخی دانا چون تو کسی نمانده بود.

شیخ گفت: حالا بپرسید اینقدر لفظ قلم حرف نزنید، کودها خشک میشه می‌خوام تربچه نقلی بکارم.

مردی گفت: شیخا! رئیس جمهور هی می‌گوید از رکود عبور می‌کنیم، از رکود عبور کردیم، ما که چیزی ندیده‌ایم، متحیریم از این سخنان، آن را برای ما واکاوی کن.

شیخ گفت: رئیس جمهور درست می‌گوید اما رسانه‌ها بی‌سوادند و نمی‌فهمند و فکر می‌کنند که رئیس جمهور از رکود عبور می‌کند.

مریدی دیگر گفت: شیخا ما که نفهمیدیم چی شد!

شیخ مرید را گفت: تو همونی نیستی که ترم قبل هم نمی فهمیدی همه درس‌های مریدی‌ات را افتادی؟

مرید سر به زیر انداخت و گفت: آری، آخر شیخا شما سخت توضیح می‌دهید، مثل رئیس جمهور شفاف توضیح بدهید.

شیخ گفت: بگو ببینم رئیس جمهور مثلا چطوری شفاف توضیح میداد که من نمیدم؟

مرید گفت: رئیس جمهور  در گاهشماری و سالشماری یگانه دوران است، او وقتی می‌گوید امسال نه سال 92 و نه 93 و نه 95 است بلکه 94 است ما را راحتی خیال می‌آید، منتظریم که وی دوباره در تلویزیون ظاهر شود و بگوید سال بعد چه سالی است، او فاضلی است سخت حکیم که تمامی حکما را ناک اوت کرده است.

شیخ کمی پاچه اش را خاراند و مرید را هیچ نگفت. سپس مریدی دیگر شیخ را بگفت: یا شیخ عبور از رکود را برایمان رمز گشایی کن.

شیخ گفت: ای مریدان نادان و فریب خوردگان رسانه! بدانید و آگاه باشید که رئیس جمهور با امضای برجام و سفر مسئولان به ترکیه همگی از رکود عبور کرده‌ایم.

مریدی حرف شیخ را کات کرد و گفت: یا شیخ! ما از اولش می‌دانستیم این رجب آخرش برای ما یک کاری می‌کند.

شیخ مرید را نگاهی خشمگین کرد و ادامه داد: آیا تاکنون از واردات 160 تن کود انسانی از ترکیه خبری نشنیده‌اید!!؟

شیخ گفت: خموش باشید و چیزی نگویید، و سپس در حالی که با بیل مشغول پخش کود در باغچه‌اش بود ادامه داد: رئیس جمهور به هر دری زد تا باغ سیب و گلابی برجام میوه دهد، اما عاقبت به این نتیجه رسید که باید پای این درختان کود خارجی قوی بریزد، بنابراین دستور داد تا از ترکیه کود انسانی وارد کرده و در باغ برجام پخش کنند تا میوه‌هایی آبدار و خوشمزه و خوش رنگ و لعاب دهد، او با یک تیر دونشان زد هم از رکود عبور کرد و هم از رو کود!

شیخ افزود: رئیس جمهور با این کار درس خوبی به اقتصاد مقاومتی داد، او با این تدبیر نشان داد که می‌توان گلاب به رویتان چاه مستراح را به کارگاه‌های زودبازده تبدیل کرد و نیز در هر خانه‌ای یک کارگاه ایجاد و کار را در خانه انجام داد، از مزایای این کارگاه ها نیز این است که نیاز به وام و پروانه بهره‌برداری ندارد، و نیز این خود بر افزایش جمعیت تاثیر بسزایی دارد تا نیروی کار در خانه‌ها افزون شود، این چنین او تا پایان سال بیکاری را ریشه کن خواهد نمود.

مریدان در حالی که حالت تهوع به ایشان دست داد جلوی دهانشان را گرفته و برای سبک شدن سر دل بدون نعره رو به بیابان‌ها نهادند، شیخ نیز پس از کود پاشی بذر تربچه‌هایش را پاشانید.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه