اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

FATF، تخم لقی است که وزیرسابق دولت روحانی در دهان امریکاو اروپا گذاشت/با FATF ، باید منتظر بهانه جویی و پرونده سازی امریکایی علیه ملت باشیم

FATF، تخم لقی است که وزیرسابق دولت روحانی در دهان امریکاو اروپا گذاشت/با FATF ، باید منتظر بهانه جویی و پرونده سازی امریکایی علیه ملت باشیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه FATF در حقیقت همان MPT مالی است، گفت: با FATF ، باید هر روز منتظر بهانه جویی و پرونده سازی امریکایی علیه ملت باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ به تازگی پایگاه اطلاع‌رسانی گروه ویژه اقدام مالی ( اف ای تی اف، FATF)، در تازه‌ترین اجلاس این گروه که از ۲۱ تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ در شهر پاریس برگزار شد، این گروه روی حمایت مالی از تروریسم متمرکز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,
صورت‌جلسه برگزار شده شامل موارد متعددی از قبیل تصویب و ارائه گزارش به وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه ۲۰، ارزیابی اقدامات کشورهای نروژ و اسپانیا، پایش اقدامات ایران در زمینه مقابله با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم، ارتقای درک از ریسک ارزهای مجازی و... بوده است.
,
 
,
در بخشی از این گزارش آمده است: در ژوئن ۲۰۱۶ اف ای تی اف از تعهدات مقامات بلندپایه سیاسی ایران برای رسیدگی به نواقص قوانین خود در مورد مبارزه با پول‌شویی و حمایت از تروریسم و پذیرش کمک‌های فنی در اجرای طرح عملیاتی خود، استقبال کرد و با توجه به پای‌بندی ایران به تعهدات خود، این گروه در نوامبر ۲۰۱۷ تصمیم گرفت تعلیق ایران از فهرست سیاه خود را تمدید کند.
,
FATF، تخم لقی است که وزیرسابق دولت روحانی در دهان امریکاو اروپا گذاشت
, FATF، تخم لقی است که وزیرسابق دولت روحانی در دهان امریکاو اروپا گذاشت,
در این باره «ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: پیش نویس FATF را وزیر اقتصاد سابق دولت روحانی امضاء کرده بود و این تخم لق را در دهان امریک او اروپایی گذاشت و گفت ماعلاقه مند هستیم که جز FATF قرار بگیریم.
,
وی اظهارکرد: البته خود کشورهای خارجی می دانند که هر موافقت نامه و هر تفاهم نامه ای باید در مجلس آن کشور مصوب شود و بعد از اینکه مجلس مصوب کرد، جایگاه حقوقی به خود می گیرد و قابل اجرا در سطوح کشور و بین الملل می شود.
,
امریکا، با قراردادFATF می خواهد ایران را وارد گودالی همچون زمان طاغوت کند
, امریکا، با قراردادFATF می خواهد ایران را وارد گودالی همچون زمان طاغوت کند,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اما امریکایی ها از این روزنه و از این اشتباه فاحشی که وزیر اقتصاد اسبق دولت رحانی انجام داده بود، سوء استفاده کرده و تلاش می کنند که ایران اسلامی را وارد یک گودالی کنند که در آینده حکمش همان حکمی می شود که در زمان طاغوت موضوع هسته ای را امضاء کرده بودیم و گرفتاری های بعد از آن به وجود آمد.
,
حسن بیگی تصریح کرد: ضمن آن که در این زمینه هیچ کشوری حاضر نیست در جرگه FATF قرار بگیرد و دلیل آن این است که امریکا می تواند به تمام حساب های کشورها تسلط و حاکمیت پیدا کند و تنها تعداد محدودی از کشورها که در روزهای نخستین به این معاهده پیوستند مجاز هستند ازحق وتو در این گونه مباحث استفاده کنند.
,
در FATF هم، همچون سازمان ملل تنها چند کشور حق وتو دارند
, در FATF هم، همچون سازمان ملل تنها چند کشور حق وتو دارند,
وی عنوان کرد: متأسفانه این موضوع هم مثل سازمان ملل شده که پنج کشور حق وتو دارند و بقیه کشورها از 222 کشور مکلف هستند که تابع پنج کشور باشند.
,
این مقام مسئول با بیان اینکه امریکایی ها در FATF هم، چنین معاهده های بین المللی می خواهند درست کنند، گفت: حتی بسیاری از کشورهای خارجی زیربار چنین قراردادی نرفته اند و به طور طبیعی کشورمان هم به عنوان یک کشور مستقل و به عنوان یک کشوری که همواره مقابل امریکا قرار گرفته دقیقاً نباید وارد این صحنه شود.
,
FATF ، چماق جدیدی برای ضربه زدن به ایران
, FATF ، چماق جدیدی برای ضربه زدن به ایران,
حسن بیگی ادامه داد: البته دنیای استکبار تلاش می کند بعد از شکستی که در جریان هسته ای خورد و موضوع برجام به وجود آمد، به گونه ای دیگر با ایران اسلامی برخورد کند و این روزها ترامپ چماقش را به دنیا نشان می دهد و مجدداً به دنبال این است که هژمونی تک قطبی بودن کشورش را بر سطح جهانی نشان دهد.
,
FATF ،  معاهده ای ظالمانه علیه ملت ها
, FATF ،  معاهده ای ظالمانه علیه ملت ها,
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعتقادش بر این است، که این معاهده یک معاهده ظالمانه است و در اختیار امریکایی ها قرار دارد و بسیاری از کشورهای دنیا حاضر نیستند زیر بار آن بروند.
,
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: اگر کشور ما این معاهده را بپذیرد از فردا حساب های کشورمان در سراسر دنیا از هر فروشی که داشته باشیم از فروش نفت گرفته تا پتروشیمی و حتی حساب های همه ایرانیان در سراسر کشور و دنیا از سوی امریکایی ها نظارت می شود و در این صورت هر آینه دشمنان اراده کنند، تهمتی به کشورمان می زنند و با سوءاستفاده از هر کلمه ای زمینه ای برای تجاوز به کشورمان فراهم می کنند.
,
با FATF ، باید هر منتظر بهانه جویی و پرونده سازی امریکایی علیه ملت باشیم
, با FATF ، باید هر منتظر بهانه جویی و پرونده سازی امریکایی علیه ملت باشیم,
حسن بیگی تصریح کرد: امریکایی ها هر روز به بهانه حقوق بشر و حقوق حیوانات، دموکراسی، دموراتیک، مباحث منافع ملی امریکا، و رژیم غاصب صهیونیستی و واژه هایی از این دست سوء استفاده می کند و به هر طریقی بهانه جویی و پرونده سازی می کنند و آن زمان است که ما مجاز نیستیم تحت هیچ شرایطی مخالفت خودمان را اعلام کنیم.
,
FATF  در حقیقت همان MPT مالی است
, FATF  در حقیقت همان MPT مالی است,
وی با بیان اینکه اگر در زمان طاغوت، با اشتباه شاه، MPT  امضاء نمی شد،  امروز دنیای غرب نمی توانست به جمهوری اسلامی لطمه های اقتصادی، روانی و امنیتی بزند، ادامه داد: FATF  در حقیقت همان MPT مالی است اگر جمهوری اسلامی وارد این صحنه شوند، در آینده ایران اسلامی به بهانه های واهی مورد هجوم غاصبانه و ظالمانه امریکا قرار می گیرد.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه