اخبار داغ

رییس اداره تامین اجتماعی شهرستان تایباد خبر داد؛

پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان تامین اجتماعی

پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان تامین اجتماعی
رییس اداره تامین اجتماعی شهرستان تایبادگفت: براساس ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی، به بیمه شدگان زن یا مرد که برای اولین بار ازدواج می کنند، مبلغی معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق به عنوان کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین پاسبان، در گفتگو با تایبادخبر، به پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان زیادی به تامین اجتماعی مراجعه می کنند، بابت دریافت این کمک هزینه و اکثر آنها نیز اطلاعات بسیار نادرستی را از کانالها و یا سایتهای غیرموثق دریافت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر،,

 

,

وی ادامه داد: براساس ماده 85 قانون تامین اجتماعی، بیمه شدگان زن یا مرد که برای اولین بار ازدواج می کنند، مبلغی معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق به عنوان کمک هزینه ازدواج دریافت می کنند.

,

 

,

پاسبان در پاسخ به میزان کمک هزینه، اقساط و مدت بازپرداخت آن، عنوان کرد: این کمک بلاعوض بوده و مبلغ آن معادل یک ماه حقوق که از جمع دستمزد مشمول بیمه، بیمه شده ظرف دوسال قبل از ازدواج تقسیم بر 24بدست خواهد آمد.

,

 

,

وی شرایط برخورداری ازکمک هزینه ازدواج را برشمرد و گفت: بیمه شده در پنج سال قبل از تاریخ ازدواج ۷۲۰ روزسابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، اولین ازدواجش باشد، عقد ازدواج دائم باشد، ازدواج در دفاتر اسناد رسمی ازدواج ثبت شده باشد و در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی او با کارفرما قطع نشده باشد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: ضمنا در صورتیکه زوجین هردو(زن ومرد) بیمه شده اصلی تامین اجتماعی باشند، می توانند هر دو زوج از این کمک هزینه ازدواج استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه