اخبار داغ

در دهمین مجمع بسیج شاهین شهر مطرح شد؛

خطر انحراف اعتقادی جوانان با فیلم های ماهواره ای/ افزایش سطح آگاهی های دینی دانش آموزان ضروری است

خطر انحراف اعتقادی جوانان با فیلم های ماهواره ای/ افزایش سطح آگاهی های دینی دانش آموزان ضروری است
دهمین مجمع بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه در سال جاری با بررسی طرح های بومی، محلی و ابتکاری، «قرارگاه جوادالائمه» و تشریح طرح مقابله با انحراف دینی و اعتقادی جوانان و همچنین طرح «سفیران هدایت» با حضور اعضای هیئت های اندیشه ورز و کارگروه های تخصصی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهین پرس، فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه عصر روز گذشته، در دهمین مجمع بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه، با ارزیابی موفق طرح های ارائه شده در مجمع بسیج شهرستان، اظهار کرد: سپاه را باید تنها ارتش مردمی دنیا دانست که با همکاری بسیج مستضعفین در عرصه های مختلف حضور داشته و نقش آفرینی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهین پرس,

سرهنگ دوم پاسدار سید احمد قریشی،افزود: همانگونه که مسجد اولین پایگاه مردمی در صدر اسلام بود، هسته های اولیه شکل گیری انقلاب اسلامی نیز در مساجد شکل گرفت و موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز این انقلاب ژاندارم منطقه را به زانو در آورده است.

,

سرهنگ قریشی، رویکرد های جدید را حامی طرح های بومی و محلی دانست و افزود: طرح های بومی، محلی به واقعیاتی توجه دارد که در طرح های ابلاغی به آن ها کمتر توجه می شد.

,

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی حاشیه شهرها که در حال کشیده شدن به سطح جامعه هستند: خاطرنشان کرد: طرح «قرارگاه جوادالائمه» با رویکرد مقابله با آسیب های اجتماعی، نتیجه بررسی ها و کار کارشناسی شده مجمع بسیج شهرستان است که هم اکنون در محله گلدیس شاهین شهر در حال اجرا است و تاکنون کارکردهای خوب و مثبتی داشته است.

,

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه، اقدامات هیئت های اندیشه ورز بسیج را عاملی برای سرعت بخشیدن به حرکت انقلاب دانست و اظهار کرد: هیئت های اندیشه ورز مسائل درون سازمانی را بررسی و حل می کند و کارگروه های تخصصی نیز معضلات و آسیب های اجتماعی شهرستانی را مورد توجه قرار داده و برای حل آنها چاره جویی می کند.

,

سرهنگ قریشی، با اشاره به لزوم افزایش تقویت، کیفیت و خلوص نیروهای بسیجی، تصریح کرد: توجه به کیفی سازی نیروها از جمله تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است و باید مورد توجه بیشتری برای کیفیت نیروها قرار بگیرد.

,

خطر مضاعف عادی سازی روابط غیراخلاقی مسلمانان در فیلم های ماهواره ای

, خطر مضاعف عادی سازی روابط غیراخلاقی مسلمانان در فیلم های ماهواره ای,

مسئول کارگروه تخصصی زن و خانواده مجمع بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه، به لزوم حضور زن در عرصه های مختلف جامعه اشاره کرد و ‏افزود: اگر قرار بود زن در جامعه حضوری نداشته باشند، نزول آیات مربوط به حجاب و روایت های ائمه معصومین در این باره هم معنایی نداشت، پس زن می تواند با رعایت برخی موارد که در دین اسلام تعیین شده است، فعالیت های اجتماعی نیز داشته باشد.

,

طاهره حسینی خاطرنشان کرد: مهمترین عامل انحراف جوانان دسترسی آسان و بدون نظارت نوجوانان و جوانان به فیلم های غیراخلاقی و اشاعه آن است، در حالی که نسبت به گذشته کنترل کمتری نیز بر اشاعه این فیلم ها وجود دارد.

,

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به نقش فیلم های ترکیه ای و هالیوودی در به انحراف کشاندن اعتقادات جوانان کشور، تصریح کرد: شخصیت های منفی فیلم های هالیوودی در گذشته غیر مسلمان بودند در حالی که امروزه شاهد هستیم فیلم هایی به جوانان معرفی می شود که این شخصیت های منفی، مسلمان هستند در عین حال شرب خمر و روابط نامشروع نیز جزئی از زندگی عادی آنان محسوب می شود و این بسیار خطرناک است.

,

حسینی، هنجارشکنی دینی، گسست در روابط خانوادگی، افزایش آسیب های روحی و روانی و بحران اخلاق در نسل آینده را به عنوان مهمترین پیامدهای های روابط ناسالم دختر و پسر در جامعه مطرح کرد و افزود: باید راهکارهای لازم برای مبارزه با این پدیده مطرح و عملی شود.

,

وی توسعه پژوهش های جدی و عمیق را مقدمه رسیدن به راه حل اساسی دانست و ابراز کرد: ارتباط صمیمانه گروه های دینی با دانشجویان، ایجاد ارتباط و تعامل مستمر با جوانان، حضور فعال نیروهای ارزشی در فضای مجازی، تقویت هویت ملی و دینی و احیای مرجعیت های سنتی گذشته می تواند نقش مهمی در کاهش روابط ناسالم دختر و پسر داشته باشد.

,

رئیس کارگروه تخصصی زن و خانواده مجمع بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به اثرات مهم تبیین باورهای بنیادین دینی، ترویج فرهنگ جمع گرایی، ایثار، خانواده گرایی و قناعت و تبیین فواید ازدواج در کاهش معضل بین روابط دختر و پسر، تصریح کرد: لازم است تا تفاوت میان ارتباط سالم و غیرسالم در روابط زن و مرد برای جوانان تشریح و در این خصوص جلسات آزاداندیشی و پرسش و پاسخ نیز برگزار شود.

,

طرح «سفیران هدایت» سبب تقویت بنیه اعتقادی و بصیرتی دانش آموزان در برابر ضدانقلاب می شود

, طرح «سفیران هدایت» سبب تقویت بنیه اعتقادی و بصیرتی دانش آموزان در برابر ضدانقلاب می شود,

رئیس قشر بسیج دانش آموزی شاهین شهر و میمه، به طرح «سفیران هدایت» برای حفظ و تقویت بنیه اسلامی و اعتقادی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: متأسفانه گاهی شاهد هستیم که برخی دانش آموزان ابتدایی ترین مسائل شرعی لازم را هم نمی دانند و در این زمینه ضعف های بزرگی احساس می شود.

,

تقی قربانی، با تأکید بر لزوم افزایش سطح آگاهی های دینی دانش آموزان و اشراف آن ها در شناخت جریان های منحرف و معاند با اسلام، افزود: ناآگاهی ها سبب می شود دانش آموزان در مسائل و حوادث مختلف، تحت تأثیر جوسازی های کاذب ضدانقلاب قرار بگیرند.

,

وی ورود روحانیت آگاه و بصیر به مدارس و ارتباط مستمر آن ها با دانش آموزان را مقدمه آگاهی های دینی و ایجاد بصیرت در نوجوانان دانست و گفت: به نظر می رسد این طرح یکی از نیازهای اساسی امروز مدارس شاهین شهر است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه