اخبار داغ

همسر «اسماعیل کشاورز»:

علت دستگیری همسرم اتهامی بیش نیست/ اوضاع جسمانی «اسماعیل» نامساعد است/ رسانه ها در کنار مسئولین پیگیر آزادی وی باشند

علت دستگیری همسرم اتهامی بیش نیست/ اوضاع جسمانی «اسماعیل» نامساعد است/ رسانه ها در کنار مسئولین پیگیر آزادی وی باشند
همسر ورزشکار محبوس شده در اقلیم کردستان عراق، علت دستگیری همسر خود در اقلیم کردستان عراق را اتهام خوانده و گفت: اوضاع جسمانی همسرم نامساعد بوده و وی تحت شکنجه های بسیار است امید داریم مسئولین پیگیر آزادی وی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، خبری مبنی بر دستگیری قهرمان مطرح رشته های رزمی در محافل مختلف مطرح می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

این قهرمان ارومیه ای که در اوایل بهمن ماه سالجاری جهت احداث باشگاه ورزشی به اقلیم کردستان عراق سفر کرده بود، در گمرک اقلیم کردستان دستگیر شده و تاکنون اخبار موثقی از وی در دسترس نیست.

,

در همین راستا همسر «اسماعیل کشاورز» میهمان دفتر پایگاه خبری و تحلیلی اروم نیوز شد تا توضیحاتی را در مورد دلایل دستگیری و وضعیت جسمانی وی ارائه دهد.

,

«نازنین زنگباری» همسر «اسماعیل کشاورز» در بیان اوضاع همسر خود می گوید: همسرم دبیر سبک جهانی کیوکوشین در استان و قهرمان چندین دوره بین المللی و ملی و همچنین جزو ده مرد برتر جهان است. وی برای توسعه رشته کاراته و به منظور ایجاد باشگاهی در این زمینه قصد سفر به اربیل را کردند اما به محض ورود به خاک اقلیم کردستان به جرم جاسوسی در مرز دستگیر می شوند!

,

* یک ماه از وی بی خبر بودیم

, * یک ماه از وی بی خبر بودیم,

همسر این ورزشکار، چنین ادامه می دهد: زمانی که وی از مرز و گمرک ایران گذر کرده و قصد عبور از گمرک اقلیم کردستان را می کند ماموران به وی مشکوک شده و پاسپورت و گوشی همراهش را گرو نگه می دارند و  پس تایید کردن ورود وی به اقلیم آدرس اداره ای را جهت باز پس گرفتن پاسپورت و گوشی موبایل به وی می دهند و تنها جوابی که در برابر تمامی سوالات اسماعیل به او می دهند این است که «به دلایلی به شما مشکوکیم و تا اتمام تحقیقات مجبوریم مدارک شما را در گرو اقلیم کردستان نگه داریم».

,

وی، بیان می دارد: اسماعیل پس از گذر از مرز با استفاده از گوشی موبایل یکی از دوستان خود در اربیل از سلامت خود ما را مطلع کرده بود اما فردای همان روز که جهت باز پس گرفتن مدارکش به آدرس ارائه شده مراجعه می کند دیگر بازنمی گردد.

,

* اخبار سفارت ایران در اربیل نادرست بود

, * اخبار سفارت ایران در اربیل نادرست بود,

زنگباری، با اشاره به پیگیری های مکرر در طریق سفارت ایران در عراق، خاطرنشان می کند: از سفارت ایران در عراق پیگیر شرایط وی بودم. آن ها با بیان اینکه از حال اسماعیل اطلاع داشته و پیگیر احوالات او هستند به ما اطمینان داده و خبر از بازداشت وی در شهر دیانا می دادند. اما پس از سفر به اقلیم کردستان عراق و رجوع به سفارت ایران در اربیل متوجه شدم هیچ اطلاعی از همسرم ندارند و تمامی اخبار آنان نادرست و برای التیام من بوده است!

,

وی، اضافه می کند: پس از گذشت مدت ها موفق شدم از طریق دفتر روابط ایران در اقلیم کردستان دیداری ۳ یا ۴ دقیقه ای با او داشته باشم. در این دیدار من حق پرسیدن هیچ سوالی را از او نداشتم و این دیدار چند دقیقه ای با حضور ماموران اقلیم صورت گرفت.

,

* شرایط جسمانی همسرم بسیار وخیم است

, * شرایط جسمانی همسرم بسیار وخیم است,

همسر اسماعیل کشاورز، این گونه بیان می کند: همسرم در مدت یک ماه دستگیری خود به قدری تحت شکنجه و آزار قرار گرفته که دخترم قادر به شناخت پدر خود نشد. تمام چهره او مملو از زخم ها و کبودی ها بود. او در این دیدار تنها چند دقیقه ای که انتظار دیدن ما را هم نداشت تنها خواستار کمک های مردم و مسئولان آذربایجان شده و همچنین جویای احوالات خانواده خود بود.

,

* مسئولان پیگیر اوضاع همسرم باشند

, * مسئولان پیگیر اوضاع همسرم باشند,

وی، در مورد خواسته های خود از مسئولین و رسانه ها، می گوید: امروز نیازمند کمک های جدی مسئولان در جهت آزادی همسرم هستم. وی دائم در حال مسافرت های خارجی بود. قبلا هم سفرهای عراق داشت اما اولین بار است این اتهام را به همسرم زده اند.

,

وی، اضافه می کند: هیچکدام از مسئولان از این سفر وی اطلاعی نداشتند و فعالیت وی در این زمینه امری شخصی بود و تنها به منظور بررسی اوضاع ورزشی در اربیل بودند.

,

* علت دستگیری همسرم اتهامی بیش نیست

, * علت دستگیری همسرم اتهامی بیش نیست,

زنگباری، در مورد دلایل اعلام شده برای دستگیری همسرش، می گوید: وی هیچ ارتباطی با این مسائل ندارد. تنها در زمینه ورزشی فعالیت دارند. این شرایط و علت دستگیری یک ماهه وی اتهامی بیش نیست. امروز خواستار رفع اتهام از وی هستیم تا بتوانیم باری دیگر به زودی وی را در کنار خانواده مان ببینیم.

,

همسر ورزشکار محبوس ارومیه ای در اقلیم کردستان عراق، در خصوص همکاری مسئولین در راستای اطلاع از وضعیت و نیز بررسی اوضاع، بیان می کند: تاکنون تنها آقایان «قاضی پور» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و «منتظمی» رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان غربی پیگیر احوالات اسماعیل بوده اند و امیدواریم استاندار آذربایجان غربی هم با توجه به تبادلات بین المللی که دارند پیگیر احوالات باشند.

,

* در تمامی صحنه ها حضوری حماسی داشتند

, * در تمامی صحنه ها حضوری حماسی داشتند,

«اسماعیل» در تمامی  صحنه ها حضوری حماسی داشته و در تمامی انتخابات و زمینه ها به صورت مداوم حاضر شده و جهت سربلندی کشور خود کوشیده است. اکنون چشم امیدمان به سوی مسئولان و رسانه ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه