اخبار داغ

دشمن پشت دروازه‌های شهر نابود می‌شود

دشمن پشت دروازه‌های شهر نابود می‌شود
اما نکته مهم در این قطعنامه مستثنی شدن گروه‌های تکفیری تروریستی داعش، القاعده و النصره از آتش‌بس سوریه است که جا را برای فعالیت آنها تنگ تر می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس قطعنامه آتش‌بس در سوریه بالاخره پس از کش‌ و قوس‌های فراوان در شورای امنیت به امضا رسید و طی 30 روز آینده قرار است آرامش نسبی در سوریه برقرار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

طبق این قطعنامه از طرف‌ها خواسته‌شده است که شرایط را برای انتقال فوری مجروحان و انتقال کمک‌های بشردوستانه به مناطقی که به کمک نیاز دارند، فراهم کنند.

,

اما نکته مهم در این قطعنامه مستثنی شدن گروه‌های تکفیری تروریستی داعش، القاعده و النصره از آتش‌بس سوریه است که جا را برای فعالیت آن‌ها تنگ‌تر می‌کند و فرصت را برای ارتش سوریه و طرف‌های متحد سوریه در این درگیری مانند روسیه فراهم می‌کند تا این گروه‌های تروریستی را ریشه‌کن کنند.

,

نکته حائز اهمیت در این قطعنامه مدت انجام آن یعنی 30 روز است که در این مدت ارتش سوریه بدون نگرانی از وخامت اوضاع برای مردم، نسبت به ریشه‌کنی این گروه‌های تروریستی اقدام کنند.

,

وضعیت سیاسی این روزهای سوریه و حمایت گروه‌هایی مانند حزب‌الله و کمک کشورهایی مانند سوریه در برقراری این قطعنامه توانسته بهترین فرصت را برای مدافعان سوریه می‌تواند فراهم کند تا پس از سال‌ها ریشه تروریسم در سوریه به‌کلی خشکیده شود.

,

حمایت روسیه در ابعاد گوناگون در شورای امنیت توانسته سوریه را مهیای مهم‌ترین اتفاق سیاسی چند سال اخیر این کشور کند و این ایجاد فضای باز سیاسی در شورای امنیت برای حل مشکل سوریه می‌تواند اتفاقی میمون برای این کشور باشد.

,

مستثنی شدن گروه‌های وابسته به القاعده از آتش‌بس، از مهم‌ترین خواسته‌های روسیه پیش از تصویب این قطعنامه بود که خود نشان از عزم جدی روسیه برای مبارزه با تروریسم و ریشه‌کنی آن است.

,

روسیه در چند سال اخیر نشان داده است که همتی بلند برای مبارزه با شوم‌ترین پدیده جهانی دارد و در این راه از حمایت کشورهایی مانند ایران نیز برخوردار است.

,

کشورهایی که ضربه‌های سنگینی از تروریسم بین‌الملل دریافت کرده‌اند مطمئناً در این راه کشور روسیه را حمایت می‌کنند و این حمایت می‌تواند به خلق گروهی بزرگ برای دفاع از روسیه و ریشه‌کنی تروریسم از صحنه‌ی بین‌المللی شود.

,

اینکه کشورهای متحد مبارزه باترورسیم چه اندازه در تصمیمات خود مصر و موفق باشند نیاز به زمان دارد اما این را باید دانست که جهان امروز نگاه خود را برای مبارزه با تروریسم بین‌الملل جدی‌تر کرده و خواهان ریشه‌کنی گروه‌های تروریستی در سرتاسر جهان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه