اخبار داغ

رئیس میراث، صنایع دستی و گردشگری کلات خبرداد؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهرستان کلات/ ثبت۳۴ اثر تاریخی کلات در فهرست آثار ملی

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهرستان کلات/ ثبت۳۴ اثر تاریخی کلات در فهرست آثار ملی
رییس میراث، صنایع دستی و گردشگری کلات گفت: در راستای حمایت از تولیدات و محصولات محلی سه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در سطح شهرستان کلات برپا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شعبانعلی فرهمند درگفت‌وگو با کلات نادر، گفت: با نزدیکتر شدن به ایام نوروز 97 و حضور گردشگران در سطح شهرستان در راستای حمایت از تولیدات و محصولات محلی در حال برنامه ریزی جهت برپایی سه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شهرستان کلات می باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلات نادر،,

 

,

رییس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کلات ادامه داد:در این نمایشگاه ها، صنایع دستی و همچنین سوغات ویژه شهرستان کلات برای مسافران نوروزی به نمایش و در معرض فروش گذاشته می شود.

,

 

,

وی افزود: این سه نمایشگاه با7 غرفه در کاخ خورشید، مسجد کبود گنبد و شهر زاوین می باشند که تمامی محصولات ارائه شده در این غرفه ها ازصنایع دستی تولیدات هنرمندان درسطح شهرستان و محصولات باغی،زراعی،کشاورزی ودیگر تولیدات کلات می باشد .

,

 

,

رئیس میراث فرهنگی کلات گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری بخش خصوصی این سه نمایشگاه دایمی خواهند بود و ایجاد بازارچه و فروشگاههای صنایع دستی در روستاهای گردشگر پذیر بابا رمضان و لائین نیز با همکاری دهیاری محترم وشوراهای اسلامی در حال پیگیری است.

,

 

,

 فرهمند با اشاره به اینکه در جهت معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی شهرستان سال جاری در نمایشگاه صنایع دستی بین المللی مشهد شرکت نموده ایم افزود: برای معرفی شهرستان درقالب بروشور، بنر واقلام تبلیغاتی به مسافران، برپایی نمایشگاه معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی  شهرستان در محل کاخ خورشید  ، آماده سازی بناهای تاریخی جهت بازدید گردشگران اقدام نموده ایم.

,

 

,

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری افزود: 34 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و20اثر دیگر در شرف ثبت ملی خواهد بود

,

 

,

 وی در پایان بیان داشت: سه منطقه نمونه گردشگری قره سو،ارتکند و شهر کلات و دو روستای هدف گردشگری بابا رمضان و آبگرم و نه روستای دیگر از منطقه دارای جذبه گردشگری(ایدلیک،چرم کهنه،سینی کهنه،چهار راه،سد زاوین و ....)شهرستان هستند.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه