اخبار داغ

روش های ابتکاری برای فرار از جریمه؛

وقتی شهروند زنجانی پلاک خودروی خود را زیر سپر پنهان می کند

وقتی شهروند زنجانی پلاک خودروی خود را زیر سپر پنهان می کند
شهروند زنجانی برای دور زدن قانون و فرار از جریمه، پلاک خودروی خود را زیر سپر پنهان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،به دنبال نصب دوربین‌ های راهنمایی و رانندگی، رانندگان متخلف به ازای هر بار عبور از مقابل این دوربین‌ ها جریمه می ‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

عده ‌ای برای فرار از این جریمه دست به اقداماتی می ‌زنند که پنهان کردن پلاک از اولین اقدامات این افراد است. یکی از روش ‌های رایج پنهان کردن پلاک استخدام کسانی است که مانع دیده شدن آن شوند.

,

البته راه‌ های دیگری هم برای پوشاندن پلاک امتحان شده است که باز کردن در صندوق عقب و برف شادی، چسباندن آدامس و کاغذ و مقوا هم از جمله این روش‌ های ابتکاری محسوب می شوند.

,

بعضی از فرصت طلبان پلاک را مخدوش و یا با این روش هویت خود را نامعلوم کرده و در کوچه و خیابان پرسه می زند وهیچ مراعات حق تقدم هم نمی کنند و اکثراً نیز پلاک را در زیر سپر قرار داده و یا باطلق می پوشانند و از نزدیک هم قابلیت ثبت ندارد.

,

در زنجان نیز گاهی شاهد چنین رفتارهایی از شهروندان هستیم در گذر در محل هایی که دارای دوربین های ثبت تخلفات است این موارد بیشتر دیده می شود.

,

مثل نمونه ای که در عکس دیده می شود و شهروند زنجانی برای فرار از جریمه، پلاک خود را زیر سپر پنهان کرده است.

,

, ,

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه مخدوش کردن پلاک خودرو بر اثر دستکاری یا کثیف و ناخوانا بودن جرم محسوب می شود ،گفت: اگر چنانچه پلاک خودرویی ناخوانا باشد راننده آن جریمه خواهد شد.

,

سرهنگ آفریدون گفت: پلیس در رابطه با این اینگونه تخلفات به طور جدی برخورد خواهد کرد چرا که ناخوانا بودن پلاک ناشی از دستکاری اعداد و ارقام پلاک باشد این عمل تعمدی محسوب شده و طبق قانون جرم است.

,

وی افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی به محض مشاهده وسایل نقلیه با پلاک مخدوش مراتب را صورت جلسه و مستند کرده، وسیله نقلیه را توقیف و راننده را به مرجع قضایی معرفی خواهند کرد.

,

گفتنی است، مطابق با ماده 720 قانون جزای اسلامی هر شخصی در اعداد، ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه تغییراتی ایجاد و آن را از وضعیت اصلی خود خارج کند به حبس 6 ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه