اخبار داغ

یاسوج با "زباله ها و نخاله ها" به پیشواز میهمانان نوروزی می رود / پایتخت طبیعت ایران در انتظار تدبیر مسئولین

یاسوج با "زباله ها و نخاله ها" به پیشواز میهمانان نوروزی می رود / پایتخت طبیعت ایران در انتظار تدبیر مسئولین
وجود طبیعت بکر، جنگل های بلوط، رودخانه ها و چشمه ها، سرسبزی، آب و هوای خاص به این شهر عنوان پایتخت طبیعت ایران را بخشیده است و آن را به یکی از شهرهایی تبدیل کرده است که در ایام عید نوروز، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار رودخانه زیبای بشار و در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا از جمله شهرهایی است که به علت آب و هوای مطبوع و طبیعت خدادادی و از سوی دیگر مرکزیت این استان، هر روز بر جمعیتش افزوده و به گفته برخی کارشناسان به یک رشد سرطان گونه دچار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

نوروز و سرازیر شدن موج گردشگران

,

وجود طبیعت بکر، جنگل های بلوط، رودخانه ها و چشمه ها، سرسبزی، آب و هوای خاص به این شهر عنوان پایتخت طبیعت ایران را بخشیده است و آن را به یکی از شهرهایی تبدیل کرده است که در ایام عید نوروز، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و جهان است که با این طبیعت انس دوباره می گیرند.

,

هر گردشگر و مسافری که به یاسوج عزیمت می کند جلوه های خدادادی طبیعت را با رنگ دل انگیز و تازگی روح بخشش حس می کند و صدای شرشر رودخانه های و چشمه هایش گوش هر شنونده ای را متحیر خود می کند.

,

, ,

با فرا رسید ایام نوروز و شروع تعطیلات نوروزی موجی از گردشگران و مسافران به سوی این شهر روانه می شوند تا از این طبیعت دل انگیز و مکان های دیدنی آن دیدن کنند و تعطیلات خود را با این گردشگری به پایان می برند.

,

, ,

, ,

ورودی شهرها آیینه تمام نمای زیبایی ها

,

ورودی شهر ها همواره به عنوان آیننه تمام نمای یک شهر محسوب می گردد که همواره مسافران و گردشگران از آن به عنوان یک نقطه تعلق و قضاوت یاد می کنند و زیبایی شهر را در ورودی آن می بینند چرا که نخستین تصویری که در ذهن هر مسافر در بدو ورود به شهر نقش می بندد ورودی آن است . ورودی شهر از چنان کیفیت فضایی برخوردار بود که جزء عناصر شاخص و از ویژگیهای بارز هر شهر به حساب می آید.

,

اما معضلی که چهارفصل پیش تر این تذکر آن را داده بود این روزها بیشتر از هر زمان دیگری خود را به نمایش می گذارد چرا که با ورود گردشگران و مسافران از ورودی شهر یاسوج صحنه ای از "زباله ها و نخاله ها" را در برابر دیدگان خود می بینند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

نخاله ها و زباله هایی که این روزها در ورودی شهر یاسوج از طرف زندان مرکزی هنوز به عنوان یکی از معضلات خود را به نمایش گذاشته است در انتظار حل شدن از سوی مسئولین شهر است.

,

ضایعات ساختمانی حدود %30- 15 وزن کل پسماندهای جامد و بیش از نصف پسماند شهری را به خود اختصاص میدهد. هر چند این نوع زباله نسبت به زباله های خانگی خطرات آلودگی کمتری دارد ولی به نوبه خود، به علت حجیم بودن، باعث بوجود آمدن مشکلات زیست محیطی و مناظر ناپسند میگردد.

,

معضلی که در انتظار مسئولین است

,

با اینکه این معضل چند سالی است در شهر یاسوج خود را نمایان کرده است ولی تاکنون هیچ مسئولی برای حل آن پیشقدم نشده است و هر کدام از مسئولین دیگری را مسئول حل این معضل می دانند که در هر حال این معضل بر صنعت گردشگری که یکی از رویه های اصلی مدیران ارشد اجرایی استان برای توسعه آن است، تاثیر گذاشته است و آن را تهدید می کند.

,

هزینه های زیادی که برای ساخت هتل، پارک اسکان، استخر و... در صنعت گردشگری استان در حال مصرف شدن است با کارهای کوچکی که شاید زیاد هم به چشم نیاید مورد تهدید قرار می گیرد که از این عوامل می توان به همین ورودی نامناسب شهر یاسوج اشاره کرد که باید مسئولین در این زمینه تمام همت خود را به کار گیرند و با صرف هزینه اندکی نسبت به هزینه های جاری در حوزه گردشگری این معضل را حل نمایند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه