اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

شعار امسال در دولت دوازدهم محقق نشد/ رویکرد اصلی دولت در بودجه 97 اشتغالزایی است

شعار امسال در دولت دوازدهم محقق نشد/ رویکرد اصلی دولت در بودجه 97 اشتغالزایی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت دوزادهم نتوانست حرکت جدی و روبه جلو و پرشتابی در راستای تحقق شعار " اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال " داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،  فقط 24 روز به پایان سال 96 باقی است، سالی که مقام معظم رهبری آن را سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نام نهاد. حال نوبت به آن رسیده تا به تحقق شعاراین سال و تعهدات مسئولین نسبت به این شعار پرداخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دولت دوازدهم برای تحقق شعار سالجاری حرکت رو به جلویی نداشت

, دولت دوازدهم برای تحقق شعار سالجاری حرکت رو به جلویی نداشت,

در همین خصوص؛ سید حسن حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مرآت در خصوص عملکرد دولت در راستای تحقق شعار " اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال " گفت: دولت برای تحقق شعار سال حرکت رو به جلویی نداشت.

, مرآت,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در نیمه نخست سالجاری مباحث انتخابات و شعارهای انتخاباتی مطرح بود، افزود: در 6 ماهه دوم سال 96 نیز هم دولت نتوانست حرکت جدی و روبه جلو و پرشتابی در امر تولید و اشتغال داشته باشد که امیدواریم سال آینده بتواند جبران کند.

,

رویکرد اصلی دولت در بودجه 97 اشتغالزایی است

, رویکرد اصلی دولت در بودجه 97 اشتغالزایی, است,

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی دولت در بودجه سال 97 اشتغالزایی است، گفت: حذف یارانه های اقشار پر در آمد در بودجه سال آینده باعث شد که مبالغ آن به سمت و سوی اشتغالزایی برده شد.

,

حسینی شاهرودی همچنین تصریح کرد: مبالغ خوبی از هدفمندی یارانه ها، منابع بانکی و صندوق توسعه برای بحث اشتغال گذاشته شده است و مجلس هم  دست دولت را باز گذاشت تا با حذف اقشار پر درآمد مبالغ را کاهش دهد و مقداری نیز به رقم یارانه را نسبت به دولت افزایش داد.

,

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه باید منابع و مصوباتی که در جهت اجرا و ایجاد اشتغال و تولید گذاشته شده رویکردی متناسب با اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون زا و برون نگر است که با توجه به اقتصاد درون زا، باید تولید داخلی افزایش یابد.

,

وی افزود: در اقتصاد برون نگر، باید نگاهی به جهان خارج داشته باشیم و بازارهای بین المللی را بتوانیم رصد کنیم و در حقیقت محصولاتمان را صادرات محور تعریف کنیم.

,

حسینی شاهرودی با تاکید براینکه باید در جهت تولید و حمایت از صادرات حرکت کنیم، گفت: هنوز راهکاری جدی در نظام اداری موجود کشور ندیدیم که بتواند صادرات را تسهیل کند.

,

 وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای صادرات و مشوق های صادراتی در بودجه 96 گذاشته شده بود، اظهار کرد: کمتر از 150 میلیارد تومان هزینه شد یعنی فقط 15 درصد آن محقق شد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: برای مشوق های صادراتی در بودجه سال آتی، هزار و 700 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

,

دولت  رویکردی اقتصادمقاومتی و برون نگر داشته باشد

, دولت  رویکردی اقتصادمقاومتی و برون نگر داشته باشد,

حسینی شاهرودی با تاکید براینکه رویکرد دولت در سال آینده باید رویکردی اقتصادمقاومتی و برون نگر باشد، گفت: مشکل کشور تولید نیست بلکه مشکل بازار فروش است چراکه هم در بازار داخلی و هم در بازار بین المللی دچار ضعف هستیم.

,

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بازار داخلی به واسطه واردات کالاهای ارزان قیمت چینی و ترکی آسیب جدی به تولید وارد کرده است، بیان کرد: در بازار خارجی راهی برای  ورود و نفوذ هنوز نتوانستیم پیدا کنیم.

,

وی با بیان اینکه پیمان های تجاری و بازرگانی که با کشورهای مختلف داشتیم خصوصا کشورهای همسایه هنوز نتوانسته عملیاتی کنیم، افزود: برخی از پیمان ها یک طرفه است مثلا با روسیه و عراق پیمان تجاری و بازرگانی داریم داریم که فقط یک طرف است.

,

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه میزان واردات ترکیه بیش از صادرات ما به آنجاست، تصریح کرد:  ترکیه حجم مبادلاتش نسبت به ایران دقیقا برعکس است و حجم بسیار عظیم تر از مبادلاتی را دارد که ما صادر می کنیم.

,

وی با تاکبد براینکه باید رویکرد دولت، صادرات محور باشد، گفت: باید مشوق های صادراتی گذاشته شود و حضور بازرگانان و تولید کنند گان در بازارهای جهانی فعالتر باشد.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: زنجیره اقتصادی در فرآیند تولید باید کامل شود و فقط تولید مد نظر نباشد بلکه باید نیازسنجی صورت بگیرد تا هم تولید با کیفیت و ارزان و هم بازار فروش کامل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه