اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

مناسب سازی معابر و اماکن عمومی تنها خاص معلولین نیست/23 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان زنجان است

مناسب سازی معابر و اماکن عمومی تنها خاص معلولین نیست/23 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان زنجان است
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: هرچه دسترسی معلولان به دستگاههای دولتی،اماکن عمومی،دانشگاهها و مراکز بهداشتی راحت تر باشد شاهد حضور پربار و رشد علمی و فرهنگی بیشتر معلولان خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، اظهار کرد: در ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 83 همه وزارتخانه ها،مؤسسات ،سازمانها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی موظف اند در طراحی و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی ،معابربه نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن برای همه معلولان مانند افراد عادی جامعه فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی ابراز کرد: دستیابی فرد معلول به استقلال نسبی و مناسب سازی اماکن و مبلمان شهری در ارتقای سطح کیفیت زندگی معلولان نقش بسزایی دارد.

,

مدیر کل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: هرچه دسترسی معلولان به دستگاههای دولتی،اماکن عمومی،دانشگاهها و مراکز بهداشتی راحت تر باشد شاهد حضور پربار و رشد علمی و فرهنگی بیشتر معلولان خواهیم بود.

,

محمدی به ضرورت حضور معلولان در عرصه های مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: این حضور و فعالیت در صحنه اجتماع راهی به سوی کامیابی و خودشکوفایی معلولان است.

,

وی با بیان اینکه مناسب سازی محل زندگی معلولان ، مناسب سازی مدرسه ، مناسب سازی معابر عمومی و محل تردد معلول در روستا و سایر مناسب سازی ها با پیگیری بهزیستی استان زنجان صورت می پذیرد ، تصریح کرد: برابری فرصت دسترسی به جامعه برای همه معلولان و سالمندان است که می تواند برای رسیدن به استقلال نسبی ، عدالت اجتماعی و بازگشت افراد معلول به جامعه مثمر ثمر باشد.

,

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سازمان بهزیستی بعنوان یکی از اصلی ترین متولیان ارایه خدمات و حمایت سالمندان است که در راستای ساماندهی و توانبخشی معلولان ، سالمندان و بیماران روانی مزمن در حوزه توانبخشی فعالیت می کند، ادامه داد: فراهم کردن بستر فرهنگی مهمترین موضوع برای معلولان است که این مهم امروزه در بین عموم مردم و شهروندان رشد و نمو پیدا کرده است .

,

محمدی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه و مددجویان جامعه هدف می توانند با ارسال پیامک بشماره 3000012322 مشکلات مربوط به موضوع مناسب سازی را با ذکر محل به دبیرخانه سازمان بهزیستی کشور منعکس کنند، اضافه کرد: کارشناسان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور پس از بررسی دقیق , موضوع را برای پیگیری به کارشناسان استان مربوطه ارجاع می دهند.

,

وی با اشاره به جلسه منظم و مستمر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان که بصورت دوره ای در استانداری زنجان برگزار می شود، یادآور شد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 3 جلسه استانی مناسب سازی توسط بهزیستی برگزار شده و موضوعات مهم مناسب سازی از الزامات قانونی تا مسئولیت های مهم دستگاه های متبوع مطرح شده است.

,

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 23 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد 7 هزار نفر مستمری بگیر و مابقی از خدمات موردی این نهاد حمایتی بهره مند هستند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه