اخبار داغ

معاون استاندار آب پاکی را روی دست البرزی ها ریخت؛

وعده تخصیص اعتبار به قطار شهری از سفر دولت به البرز محقق نشد/ پروژه 11 ساله مترو کرج در حسرت 3 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار

وعده تخصیص اعتبار به قطار شهری از سفر دولت به البرز محقق نشد/ پروژه 11 ساله مترو کرج در حسرت 3 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار
چرا اقدامی برای به ثمر رسیدن طرح قطارشهری کرج انجام نمی ‌شود و این پروژه با گذشت 11 سال همچنان در هاله ‌ای از ابهام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; روز گذشته استاندار البرز در حاشیه افتتاح 39 پروژه شهرداری از قطار شهری کرج بازدید کرد و با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرج دچار رکود شده است اما دوباره فعالیت خود را با قدرت آغاز کرده و با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

محمد علی نجفی افزود: امید است پروژه قطار شهری که یکی از مطالبات اصلی و بحق مردم است در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد تا شهر پرجمعیت کرج مانند بسیاری از کلانشهرهای دیگر از این امکان برخوردار شود.

,

درحالی که استاندار البرز نوید آغاز به کار پروژه و پیشرفت آن را داده بود معاون عمرانی استاندار در گفتگویی با تسنیم با اشاره به اینکه در گذشته حدود 300 نفر در این پروژه مشغول کار بودند که از امروز به 400 نفر و در نزدیکی ایام عید تعداد کارگران پروژه قطار شهری کرج به 500 نفر می ‌رسد گفت: 180 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری برای قطار شهری کرج مصوب شد.

,

خسرو ارتقایی افزود: سال گذشته تخصیص پیدا نکرد و 28 میلیارد تومان بودجه امسال اعتبار سفر ریاست جمهوری برای قطار شهری کرج است که  سعی داریم تا پایان سال با فعالیت مجدد این پروژه تا 50 الی 60 میلیارد تومان از محل این اعتبار  برای قطار  شهری کرج دریافت شود.

,

, ,

همچنین آذر ماه سال جاری سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری کرج را 32 درصد اعلام کرد و به خبرنگار تیتریک گفت: تمرکز ما روی تامین منابع مالی است تا پس از مشخص شدن نحوه تامین آن، صورت جلساتی در زمینه برنامه زمان بندی با پیمانکار تنظیم شود و طبق برنامه فعالیت پیمانکار رصد خواهد شد تا در صورت انحراف، گزارشات و به تبع برخورد لازم صورت پذیرد.

, تیتریک,

علی اصغر صلواتی افزود: ارائه زمان مشخص برای اتمام پروژه ارتباط مستقیمی با تامین منابع مالی دارد و اگر نیاز مالی پروژه محقق شود، سناریو خوش بینانه این است که در مدت زمان 3 الی 3.5 سال پروژه راه اندزی شود.

,

وی با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرج به 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای تاسیسات و یک هزار میلیارد تومان در راستای ناوگان به واسطه سرویس دهی در خطوط نیاز دارد اظهار داشت: یک صد و 86 میلیارد تومان در ازای ارائه صورت وضعیت زمان سفر ریاست جمهور به این پروژه تعلق گرفت.

,

, ,

صلواتی با تاکید بر اینکه مبلغ مذکور تا پایان تیرماه آینده قابل جذب است تصریح کرد: اگر نتوانیم صورت وضعیت ارائه دهیم،به صورت اتوماتیک همکاری لغو می شود و ادامه همکاری با سابیر منوط به عملکرد وی در آینده خواهد بود و با توجه به تامین منابع مالی باید مهلتی به این پیمانکار داده شود و عملکرد آن از سوی شهرداری کرج بررسی و اگر مطابق خواسته های شهر و پروژه، عملکرد پیمانکار پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته باشد، طبیعتا تدابیر خاصی اتخاذ خواهد شد.

,

وی گفت: دیرکرد پروژه به واسطه عدم وجود فاینانس است چرا که بنا بود با این مهم منابع مالی شفاف مورد نیاز پروژه تامین شود، اما محقق نشده و تا کنون دیرکرد به واسطه عدم تامین منابع مالی است و در صورت فقدان منابع مالی قصور پیمانکار کمرنگ می شود، لذا باید این دو را در کنار هم مد نظر داشته باشیم.

,

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در خاتمه با اشاره به اینکه شهرهای دیگر با بودجه خود و کمک های دولتی توانسته اند بخشی از قطار شهری خود را راه اندازی کنند، گفت: تامین منابع مالی از طرف کشور چین مطرح شده و در حال پیگیری می باشد و یکی از گزینه های پر رنگ تامین منابع مالی است.

,

حال این سوال مطرح می شود که چرا اقدامی برای به ثمر رسیدن طرح قطارشهری کرج  انجام  نمی ‌شود و این پروژه با گذشت 11 سال همچنان در هاله ‌ای از ابهام است. به نظر می‌ رسد، هزینه اختلافات بین کارفرما و پیمانکار بعد از سال‌ ها، به شهروندانی تحمیل شده که از ترافیک و آلودگی ناشی از آن رنج می‌ برند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه