اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

دولت‌های ایران اجرای اقتصاد لیبرالی را بر اقتصاد اسلامی ارجحیت دادند/ در اجرای عدالت ضعیف عمل کردیم

دولت‌های ایران اجرای اقتصاد لیبرالی را بر اقتصاد اسلامی ارجحیت دادند/ در اجرای عدالت ضعیف عمل کردیم
کارشناس مسائل سیاسی گفت: در بحث اقتصاد، اقتصاد اسلامی را پیاده نکرده ایم و دولت‌های ما اقتصاد لیبرالی که اصولش فاصله طبقاتی زیاد بین فقیر و غنی، تبعیض و حکومت یک درصد در 99 درصد است را دنبال می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رستم قنبرلو در گفت‌‌وگو با صبح قزوین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشرفت در صنایع موشکی، تکنولوژی، فیزیکی بعد از انقلاب حرفی برای گفتن دارد و در خیلی از این علم‌ها در رتبه اول قرار داریم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی اذعان کرد: برقراری عدل و قسط یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است؛ که امروزه نسبت به زمان قبل از انقلاب خیلی فاصله طبقاتی کمتر و شرایط بهتر شده است؛ اما با توجه به وجود تبعیض، اختلاس و حقو‌ق‌های نجومی که همه مربوط به بخش عدالت است ما هنوز نسبت به چیزی که باید در این زمینه برسیم خیلی فاصله داریم. 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که ما در زمینه عدالت پیشرفتی خوبی نداشتیم، عنوان کرد: بعضی از مفاسد و اختلاس‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد در شأن جمهوری اسلامی نیست و باید صادقانه اعتراف کنیم که در زمینه عدالت پیشرفت خوبی نداشته ایم که باید در این زمینه کار شود. 

مجلس مانع تصویب رواج اشرافی‌گری در جامعه شود
وی بیان کرد: نسل جدید شرایط و مشکلات دوره قبل از انقلاب را ندیده اند و گمان می‌کنند که آن دوره وضع بهتر بوده است؛ در صورتی، امثال ما که آن دوره را دیده ایم و از شرایطش با خبر هستیم، شرایط امروزه را نسبت به قبل بهتر می‌بینیم. 

قنبرلو با توجه به فاصله طبقاتی ایجاد شده در جامعه مطرح کرد: امروزه شکی در این مسئله که افراد طبقه متوسط رو به بالا رشد کرده اند، وجود ندارد اما متاسفانه فاصله طبقاتی در افراد طبقه پایین زیاد شده است.

وی ادامه داد:متاسفانه دلیل اصلی آن این است که در بحث اقتصاد، اقتصاد اسلامی را پیاده نکرده ایم و دولت‌های ما اقتصاد لیبرالیستی که اصولش فاصله طبقاتی زیاد بین فقیر و غنی، تبعیض و حکومت یک درصد در 99 درصد است را دنبال می‌کنند. 

این مدرس دانشگاه ابراز کرد: اجرای اقتصاد لیبرالیستی علت‌‌ اصلی موفق نشدن در بحث عدالت و دور ماندن از اهداف انقلاب است و گفتمان عدالت فقط در گفتمان اسلام معنا و مفهوم دارد. 

کارشناس سیاسی تصریح کرد: طبق اقتصاد لیبرالیستی، مسئول در ابتدا باید به وضع خود رسیدگی کند اما در اقتصاد اسلامی مردم را اولویت قرار می‌دهند و اگر مشکلی وجود داشته باشد مسئول باید از حق خود بگذرد و در اختیار مردم قرار دهند، همانطور که پیامبر(ص) و امام علی(ع) در زمان حکومت خود عمل کردند. 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که ما در انقلاب و جمهوری اسلامی و تدوین و ساختار‌های آن موفق بوده ایم اما هنوز دولت اسلامی نداریم، گفت: عدالت وقتی به معنای واقعی برقرار می‌شود که دولت، دولت اسلامی شود. 

قنبرلو بیان کرد: دولت اسلامی یعنی تمام مسئولین یک جامعه به اسلام عمل کنند و اسلام معتقد است که تا عرق کارگر خشک نشده است باید مزد کارش داده شود و دولت اسلامی با شرایطی که امروزه مشاهده می‌شود جور درنمی‌آید و متاسفانه تاکنون در عمل، به دولت اسلامی پایبند نبوده ایم. 

وی عنوان کرد: قوه مقننه در درجه اول باید جلوی قوانینی که باعث ایجاد فاصله طبقاتی می‌شود و زندگی اشرافی‌گری را رواج می‌دهد، بگیرد و آرمان‌های انقلاب و دولت اسلامی را مطابق اسلام تدوین کند. 

قنبرلو ابراز کرد: قوه مجریه هم باید به قوانین تدوین شده تن دهد که معتقدم در اینجا مشکل اساسی داریم، ممکن است افرادی که در این حوزه هستند اعتقاد لازمی به پیاده کردن دولت اسلامی ندارد. 

وی افزود: نمی‌توان صریحا گفت که این قوه‌ها اعتقادی به دولت اسلامی ندارند شاید به علت سختی و تلاش جهادگونه لازم دارد که زیاد تن به اینکار نمی‌دهند؛ زیرا کپی کردن قانون و اقتصاد یک کشور کار بسیار راحتی است نسبت به اینکه بخواهیم یک قانونی را برنامه ریزی و تطبیق کنیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری انجام اینکارها، کار جهادی می‌خواهد. 

این مدرس دانشگاه اذعان کرد: امام خمینی(ره) انقلاب و انتخاب مسئولین را به دوش خود مردم گذاشتند و به مردم برای انتخاب یک مسئول سفارش کردند که به میزان حال فعلی او دقت کنید نه اینکه او در گذشته همراه من بوده و فعالیت‌های انقلابی داشته است. 

این کارشناس سیاسی در ادامه مطرح کرد: مردم باید در انتخاب مسئولین مطالبه گری درست و به حق داشته باشند و فریب بعضی از حاشیه گری‌ها را نخورند. 

قنبرلو عنوان کرد: امروزه برخی از مسئولان برای فرافکنی از پاسخگویی و گزارش‌ کارهایی که در مدت مسئولیت خود انجام داده اند، می‌گویند مطالبات مردم آزادی است.

آقازاده‌های متخلف باید محاکمه شوند
وی با بیان اینکه مردم با مطالبه گری به حق باید جواب بعضی از بی عدالتی‌ها را از مسئولین بخواهند، اظهار کرد: برخی از مسئولین فقط زمانی که خود و اطرافیانشان را محکوم می‌کنند فریاد به عدالت می‌زنند در صورتی که باید از او پرسید در طول مسئولیت خود برای برقراری عدالت چه کرده اید؟ 

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: تا آنجایی که عملکرد قوه قضائیه را دیده ام، معتقدم که اراده این قوه بر این است که با همه افراد حتی دانه درشت‌ها مطابق قانون عدالت برخورد کند و آنها را محاکمه کند و اگر دو قوه دیگر هم بدون کارشکنی و موضع نسبت به قوه قضائیه در راستای برقراری عدل و قسط همکاری کنند، خیلی از مشکلات بر طرف خواهد شد. 

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اگر روزی در کشور فرد دانه درشتی و آقازاده ای محاکمه شود این خود یک حسن بسیار بزرگی برای کشور جمهوری اسلامی است که مردم باید از اینجور کارها و قوانین پشتیبانی کنند. 

وی گفت: تاکنون خیلی از مشکلات با تدابیر و توصیه‌های مقام معظم رهبری حل شده است، اما مشکل اصلی زمانی حل می‌شود که اراده دولت بر اجرا و پیاده کردن دولت اسلامی باشد که در آنصورت مسئولین در خدمت مردم قرار می‌گیرند.

این کارشناس سیاسی تایکد کرد: یک مدیر اسلامی بدون ریاست و قائل شدن حق ویژه برای خود و در حکومت اسلامی پدرانه به مردم خدمت می‌کنند و حق مردم را نسبت به خود ارجحیت می‌دهند، که امیدوارم عدالت به صورت اصولی در جامعه برقرار شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
, مجلس مانع تصویب رواج اشرافی‌گری در جامعه شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آقازاده‌های متخلف باید محاکمه شوند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه