اخبار داغ

کارشناس طب سنتی مطرح کرد

یبوست از دلایل شایع سرطان روده و معده در بانوان

یبوست از دلایل شایع سرطان روده و معده در بانوان
یک کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به اینکه یبوست از مهم ترین عوامل سرطان های روده ای است گفت: بیماری یبوست در سنین بالای 50 سال بیشتر دیده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شاخه طوبی، یبوست بیماری است که در آن فرد به سختی اجابت مزاج می کند و میزان دفع بسیارکم می شود، مدت نرمال اجابت مزاج و فاصله بین آنها بین افراد متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

مهم ترین دلایل یبوست در بانوان را می توان در اثر کمبود تراوش کبدی، لوزالمعده و روده عدم نامنظم خوردن غذا در طی روز و پرخوری که باعث عدم فعالیت روده می شود.

,

مصرف نکردن غذاهای فیبر دار مانند سبزیجات، میوه جات خوردن غذاهای چرب شیرینی جات ، مواد نگه دارنده در غذاها، سوسیس و کالباس از مهم ترین عواملی است که باعث یبوست در افراد می شوند.

,

یبوست در افراد باعث ایجاد سرطان معده، روده، بواسیر، شقاق، فیستول، میگرن، پولیپ و خارش مقعد وخونریزی های مقعدی می شود.

,

یبوست از مهم ترین عوامل سرطان های روده ای است.سرطان روده  معمولا درسنین بالای 50 سال بیشتردیده می شود که مصرف گوشت های قرمز، افزایش وزن ، ورزش نکردن و بی تحرکی، مصرف بی رویه مشروبات الکلی باعث ایجاد یبوست  در بین بانوان می شود.

,

عدم فعالیت روده بزرگ که باعث می شود مواد های زائد در دیوارهای روده  حالت چسبندگی گرفته و فرد را در دفع مواد زائد دچار مشکل کند.

,

استفاده کردن از روغن زیتون در وعده های غذایی روزانه و به صورت یک ق.غ ناشتا ومصرف یک عدد لیموی تازه باعث تحرک سیستم گوارشی می شود.

,

از دیگر مواردی که  نقش بسزایی در درمان بیماری یبوست دارد می توان به ملاس (آب خالص نیشکر)، کلم بروکلی، برگه زردآلو، گلابی، انجیر و....اشاره کرد.

,

استفاده از روغن کتان به اندازه یک ق.غ در روز، مصرف روغن کرچک به صورت ناشتا، خوردن نصف لیوان آب اسفناج در طول روز و استفاده از پودر گل سرخ و همچنین خوردن کاسنی با عسل افراد را در در مان یبوست کمک می کند.

,

مصرف 2 قاشق از ژل های آلوئه ورا(گیاه ملکه) ، ماست، خیارشور، شیر و پنیر نرم حاوی مواد پروبیوتیک هستند که بدن به این گونه مواد نیاز دارد.

,

مصرف کشمش به صورت خیس کرده، تخم رازیانه،  خوردن کنجد روزانه 35 گرم، مخلوط سولفات منیزیم با آبمیوه و آلو های بخارایی به دلیل داشتن سوربیتول باعث حرکت نرم ماهیچه های داخل مجرای گوارشی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه