اخبار داغ

مدیرکل اوقاف قزوین اعلام کرد؛

وجود 700 موقوفه بادرآمد در استان

وجود 700 موقوفه بادرآمد در استان
در سطح استان قزوین بیش از دو هزار موقوفه وجود دارد که 700 مورد آن موقوفه با درآمد است که بخشی از آن با اوقاف و بخشی دیگر با متولیان اداره می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ جت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین صبح امروز(یکشنبه) در دیدار با مسؤولان ستاد اقامه نماز جمعه استان قزوین با اشاره به موضوع نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: نماز جمعه بعد از انقلاب به جایگاه اصلی خود رسید که می‌طلبد در این زمینه از مرحوم آیت‌الله طالقانی بنیانگذار آن یادی کنیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با اشاره به شخصیت بارز مرحوم آیت‌الله باریک‌بین امام جمعه سابق قزوین ادامه داد: امروز آثار و تلاش‌های این مرحوم فقیه، نستوه مبارز و انقلابی کاملاً ملموس است و در راه خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرد. 

این مسئول همچنین به آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اشاره کرد و گفت: آیت‌الله عابدینی، عالمی انقلابی، قرآنی، به‌روز و همفکر با جوانان بوده و خطبه‌های آتشین و انقلابی ایشان که در صورت نیاز با تذکراتی به ما مسؤولان همراه بوده، همیشه روشنگر و قابل استفاده است. 
,
,
,
,
, ,

عادل مطرح کرد: حضور جوانان یکی از شاخصه بارز نماز جمعه قزوین است و خداوند را شاکر هستیم که خطبه‌های نماز جمعه استان بصیرت‌افزا و به‌روز بوده و تذکرات به موقع و بدون تعارف در خطبه‌ها مطرح می‌شود. 

وی با بیان اینکه ظرفیت نماز جمعه بر آن شد تا ارتباط بین این سنگر و وقف بیش‌ از پیش نمایان شود، تشریح کرد: در سطح استان قزوین بیش از دو هزار موقوفه وجود دارد که 700 مورد آن موقوفه با درآمد است که بخشی از آن با اوقاف و بخشی دیگر با متولیان اداره می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: امروز در جامعه بخشی از نیازها حس می‌شود که آن را می‌توان با وقف برطرف کرد و یکی از این موضوعات نماز و نماز جمعه است. 

عادل با بیان اینکه پشتوانه اقتصادی برای اقدامات فرهنگی نیاز است، متذکر شد: باید با اهداف مشترک از این ظرفیت در راستای حل مشکلات فرهنگی نماز و نماز جمعه استفاده کنیم. 

وی افزود: نماز جمعه امروز خط مقدم حفاظت از ولایت فقیه است که باید تقویت شود. 

نیاز به یک منبع دینی به عنوان پشتوانه هستیم 
مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه استان قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در بازه کوتاه و بلندمدت در حوزه‌های مختلف مشاهده شده که از گذشته هم بوده و تقویت شده است. 

علی شفیعی ادامه داد: در حوزه دانش‌آموزی طرح‌های متنوعی در حال برگزاری است و برنامه‌های متنوعی از سال 97 به آن افزوده می‌شود. 

وی بیان کرد: با توجه به حضور جمعیت هفت هزار نفری و در ماه رمضان 12 هزار نفری نمازگزاران نیاز به یک منبع دینی به عنوان پشتوانه هستیم و همانطور که وقف چشمه همیشه جاری است، امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مدون در راستای جوشش این سنت حسنه در حوزه نماز و نماز جمعه گام برداریم. 

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه استان قزوین یادآور شد: این تفاهم‌نامه مسیر را برای این امر مهم هموارتر می‌کند که امیدواریم فقط شکل نمادین به خود نگیرد و به صورت عملی اجرا شود.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه