اخبار داغ

رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان خدابنده:

کمبود نیرو در بخش زنان زایمان بیمارستان خدابنده وجود دارد/مشکل به تعویق افتادن مطالبات پرستاران

کمبود نیرو در بخش زنان زایمان بیمارستان خدابنده وجود دارد/مشکل به تعویق افتادن مطالبات پرستاران
رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان خدابنده گفت: مشکل کمبود نیرو در بخش زنان زایمان بیمارستان خدابنده وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا محمودی کارشناس پرستاری خدابنده ای در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: نزدیک ۱۱ سال سابقه کار در بیمارستان امیر المومنین شهر قیدار را دارم و مسئولیت بخش زنان و زایمان این بیمارستان را بر عهده دارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم اشراق,

وی افزود: شغل پرستاری هم علم می خواهد و هم هنر و البته علاقه و در صورتی که این سه فاکتور در یک پرستار وجو داشته باشد حتما در کارش موفق خواهد بود و می تواند به بیماران خدمات خوبی ارائه کند.

,

این کارشناس پرستاری ادامه داد: بخش زنان و زایمان جزء بخش های شلوغ و البته حساس بیمارستان محسوب می شود و برخی مواقع بیماران با مشکل کمبود تخت مواجه می شوند .

,

وی افزود:در حال حاضر ۲۳ تخت در بخش زنان وزایمان در بیمارستان خدابنده وجود دارد و این در حالی است که آمار همیشه بالای ۳۰ نفر بیمار برای استفاده از تخت وجود دارد.

,

محمودی درباره حساسیت این شغل ادامه داد:  اگر در این بخش مریضی فوت کند یا حتی بعد از ۴۲روز پس از زایمان مشکلی برایش بوجود بیاید مسئولان مربوطه وحتی سازمان بهداشت جهانی پیگیری می کند.

,

وی افزود: در این بخش تعداد بیماران زیاد است ولی به نسبت آنها با کمبود پرسنل و نیروی انسانی  مواجه هستیم و این یکی از مشکلات در این بخش پر کار وحساس به شمار می رود و پرستاران در این بخش باید صبر زیادی داشته باشند.

,

این کارشناس پرستاری اضافه کرد: ما شیفت کاری داریم و برخی مواقع حتی تا صبح نمی خوابیم و این نیز از سختی های کار ما نیز محسوب می شود و دیگر این که با وجود این که استخدام هر سال یا دو سال یک بار است ولی نیروی زیادی جذب نمی شود.

,

وی افزود: بعضی مواقع نیروی پرستاری در بخش بلوک زایمان توسط ماما ها تامین می شود و درآمد پرستاران کم است و برخی موارد نیروهایی که از اطراف شهر قیدار برای کار در بیمارستان خدابنده مشغول به کار می شوند بومی محسوب نمی شوند و این امر نیز مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است.

,

محمودی ادامه داد: در امر استخدام بومی ها در الویت قرار گیرند چون نیروی غیر بومی بعد از مدتی می رود و باز همان مشکلات قبلی به قوت قبل بافی می ماند و بستر مشکلات بعدی می شود.

,

وی افزود: مطالبات پرستاران شامل کارانه و اضافه کار خیلی دیر پرداخت می شود و به تعویق می افتد و این نیز یکی دیگر از مشکلات پرستاران است و امید است برای حل این مشکل قشر زحمتکش پرستاران نیز تدبیری اندیشیده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه