اخبار داغ

گزارش یکی از پل‌های تایخی استان همدان؛

پل شکسته تاریخی اسدآباد؛ حیرت‌انگیزترین یادگار دوره صفویه

پل شکسته تاریخی اسدآباد؛ حیرت‌انگیزترین یادگار دوره صفویه
پل شکسته یکی از آثار تاریخی دوران صفویه در دیار بزرگمرد تاریخ سیدجمال‌الدین اسدآبادی است که از زیبایی و طبیعتی خاص برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ اسدآباد یکی از شهرهای استان همدان دارای آثار تاریخی زیادی از دوران صفویه است که می‌توان گفت شهری تاریخی و کهن محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

در این شهرستان آثار مختلف تاریخی وجود دارد که یکی از این آثار پلی معروف پل شکسته است که  قدمتی چند هزار ساله دارد؛

,

, ,

از این اثر تاریخی در گذشته‌ها به عنوان مسیر تردد مردم و جاده همدان ـ کرمانشاه بوده است و مورد استفاده مردم قرار می‌گرفته؛

,

این اثر تاریخی که از آجر ساخته شده، دارای چشمه‌ها و طاق‌هایی است که در هنگام بارش باران در زیر آن از زیبایی خاصی برخوردار می‌شود و البته در زمان سبز شدن چمن زیر آن باز هم چشم‌انداز خاص خود را دارد.

,

, ,

*پل شکسته اثر مروبط به دوره صفوی است

, *پل شکسته اثر مروبط به دوره صفوی است,

برای ماندگاری یک اثر تاریخی مرمت و بازسازی آن نیاز است که در این زمینه میراث فرهنگی اعتباراتی را هزینه می کند.

,

در این زمینه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اثر تاریخی پل شکسته این شهرستان مربوط به دوره صفویه است.

,

, ,

*اقدامات میراث فرهنگی برای مرمت اثر تاریخی پل شکسته

, *اقدامات میراث فرهنگی برای مرمت اثر تاریخی پل شکسته ,

کامران اکبری‌شایگان ماندگاری اثر تاریخی را به مرمت و بازسازی آن خواند و تصریح کرد: در این زمینه میراث فرهنگی تاکنون اقداماتی را برای ماندگاری پل شکسته انجام داده است.

,

وی اضافه کرد: از جمله اقداماتی که میراث فرهنگی در زمینه مرمت پل شکسته انجام داده، بازسازی و مقاوم سازی پایه‌های پل، بازسازی قسمت تخریب شده و آجر چینی و تعویض آجرهای فرسوده و ریخته شده، خالی کردن بین بندها و بند‌کشی مجدد، کف سازی روی پل با ملات ماسه و سیمان و قلوه سنگ، پاکسازی محیط کار و اطراف پل و بین پایه‌ها شامل بوته کنی و جمع آوری خاکروبه ها زباله ها و تسطیح محیط است.

,

, ,

*سال آینده مرمت بخش دیگری از پل در دستور کار است

, *سال آینده مرمت بخش دیگری از پل در دستور کار است,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد خاطرنشان کرد: در سال آینده نیز با در نظر گرفتن اعتبارات مرمتی برای این اثر بندکشی و مرمت قسمت‌های آسیب دیده پل را در دستور کار داریم.

,

وی با بیان اینکه این اثر تاریخی در ایام مختلف سال به خصوص نوروز و فصل تابستان مورد بازدید مسافران زیادی قرار می‌گیرد، افزود: این اثر تاریخی به دلیل نمای مناسب و فضای سبز آن در ایام تابستان و بهار به عنوان محلی برای گردش و تفریح مردم انتخاب می‌شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه