اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

بحث‌های طولانی‌مدت اعضا بعد از تصویب لوایح سوژه اصحاب رسانه شد/ انتقادات بابایی‌اقدم از ایرادات فرمانداری به مصوبات شورای‌ شهر تبریز

بحث‌های طولانی‌مدت اعضا بعد از تصویب لوایح سوژه اصحاب رسانه شد/ انتقادات بابایی‌اقدم از ایرادات فرمانداری به مصوبات شورای‌ شهر تبریز
جلسه امروز شورای شهر تبریز در حالی به پایان رسید که تنها دو مساله از شش دستورجلسه امروز شورا مورد بحث‌وبررسی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، سی‌و یکمین جلسه علنی شورای شهر تبریز پس از وقفه‌ دوهفته‌ای صبح امروز با چند دقیقه تاخیر آغازشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این جلسه پس از صحبت‌های ابتدایی شکور اکبرنژاد اعضای شورا مشغول بازبینی نامه فرمانداری و ایرادات به تعرفه عوارض محلی سال ۱۳۹۷ شهرداری تبریز شدند.

,

در این جلسه فرج‌قلیزاده در خصوص ایرادات فرمانداری به تعرفه عوارض محلی و اشکالات برخی بندهای آن اظهار داشت: در جلسه مشترک هیئت تطبیق و شهردار بیش از پنجاه درصد ایرادات نامه فرمانداری رفع و مسائل جزئی باقی مانده است.

,

وی ادامه داد: کسانیکه بیش از دوسال وقفه در مراجعه برای صدور پروانه ایجاد کرده‌اند باید مطابق تعرفه عوارض محلی سال جدید مبلغ پرداخت کنند.

,

ایرج شهین‌باهر نیز با اظهار بر اینکه شأن حضور این بند برای جلوگیری از سوءاستفاده بعضی از افراد است، گفت: شهروندان برای تهیه نقشه خود حتماً پروانه دریافت کنند و در این راستا بهتر است حداقل مبلغ دریافتی 30 درصد در نظر گرفته شود و اگر شهروندی خواهان بهره مندی از تخفیف باشد، استفاده کند و تا ۱۰۰ درصد نیز پرداخت داشته باشد.

,

در ادامه اعضای شورای شهر تبریز با دریافت حداقل 30 درصد از مطالبات مراجعین به صورت علی الحساب در بدو تشکیل پرونده موافقت کردند.

,

فریدون بابایی‌اقدم با انتقاد از ایرادات فرمانداری به مصوبات شورای شهر اظهار کرد: متاسفانه فرمانداری مصوبات شورای شهر را تکه پاره کرده و شورا و شهرداری هم در برابر این موضوع منفعل عمل می کنند.

,

وی اذعان داشت: کسی حق ندارد در روستاهای الحاقی به تبریز دهیار منصوب کند در حالیکه این اتفاق افتاده است.

,

این عضو شورا شهر با اشاره به پناهنده شدن مردم تبریز به روستاهای الحاقی گفت: در اثر سو تدبیر مدیران شهری الان بیش از ۲۰ هزار نفر از جمعیت تبریز به روستاهای حاشیه تبریز پناهنده شده اند؛ اگر از مصوبات خود اطمینان داریم نباید هر ایرادی که فرمانداری می‌گیرد قبول کنیم.

,

از جمله حواشی این جلسه درگیری لفظی عبدالله تقی‌پور و فریدون بابایی اقدم بود؛ در حالیکه تقی‌پور از اجرای طرح هادی در روستاهای الحاقی تبریز سخن به میان آورد بابایی اقدم با فریاد پاسخ داد: وقتی اطلاعاتی در خصوص شهر ندارید لطفا حرف نزنید!

,

حرف‌های بابایی‌اقدم با پاسخ تقی‌پور مواجه شد که" اینکه شما همه چیز را می‌دانید کافی‌است."

,

در نهایت درگیری لفظی این دو عضو شورای شهر با میانجیگری اکبرنژاد به پایان رسید.

,

همچنین در این جلسه دوفوریت لایحه صدور مجوز برگزاری مناقصه خدمات شهرداری از سوی اعضای شورا رد شد؛ اعضای شورای شهر با اعلام سیاست اصولی شورا مبنی بر استفاده از نیروهای مازاد شهرداری در خدمات حوزه های مختلف مخالفت خود را در این خصوص اعلام کردند.

,

در پایان این جلسه مصوبه کمیسیون  در خصوص لایحه شهرداری تبریز مبنی بر لزوم فعالیت شرکت های تاکسیرانی مبتنی بر فراخوان الکترونیکی و اینترنتی ارجاعی از کمیسیون عمران و حمل و نقل تصویب شد.

,

از جمله حواشی این جلسه بحث‌های طولانی مدت اعضای شورای شهر پس از تصویب لایحه بود که باعث شد از شش دستور جلسه امروز شورا تنها دو مورد از آنها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه