اخبار داغ

با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی؛

اولین کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی برگزار شد

اولین کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی برگزار شد
اولین کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه شهرستان قدس در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی باقرالعلوم(ع) در قالب کارگاه بررسی فرقه بهاییت و سندهای آن با حضور طلاب و روحانیون برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، اولین کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه شهرستان قدس در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی باقرالعلوم(ع)در قالب کارگاه بررسی فرقه بهاییت و سندهای آن با حضور طلاب و روحانیون برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

حجت الاسلام و المسلمین عبدالقادر همایون، مدرس فرق و مذاهب، اظهار داشت: ایران دارای دو مذهب شیعه و سنی است و همه ما در کنار هم برابر و برادر هستیم.
وی با بیان اینکه کارشناسان فرهنگی و مذهبی باید با آشنایی کامل با ادیان، فرق و مذاهب بتوانند به تحلیل در این مورد بپردازند، گفت: پژوهش، مطالعه، تفکر کردن و نوشتن مؤلفه های مهم و اثرگذاری است که کارشناسان فرهنگی باید به آن مسلط باشند.

,
,

حجت‌الاسلام همایون افزود: آشنایی با فضای مجازی و رصد مطالب فرهنگی و دینی باید مورد توجه کارشناسان فرهنگی قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد:کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی یکی از اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی است که در استان های مختلف کشور برای کارشناسان فرهنگی برگزار می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین همایون با اشاره به اینکه جهان اسلام دارای گستردگی و گرایشات دینی و مذهبی است، افزود: فرقه های زیادی وجود دارد که بر باور و اعتقاد ما نیستند و باید دید که چگونه باید با این فرقه ها رفتار و برخورد کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید براساس مبانی دینی و قرآنی رفتار کرد، افزود: باید در رفتارها و تعاملات اجتماعی و نوع برخوردهایمان براساس دین و قرآن و آموزه های وحیانی و یافته های شریعت نبوی رفتار کنیم.
وی احترام را یکی از تأکیدات قرآن کریم دانست و گفت: نباید براساس ذهنیات بسته خود عمل کنیم بلکه باید با گرایشات مذهبی مختلف آشنا شویم و نوع رفتارمان نیز با این گرایش ها درست باشد.

,
,
,
,
,


انتهای پیام/

, , ,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه