اخبار داغ

رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی سبزوار:

لزوم جانمایی مناسب برای پایگاه معرفی و جاذبه‌ها گردشگری سبزوار

لزوم جانمایی مناسب برای پایگاه معرفی و جاذبه‌ها گردشگری سبزوار
رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی سبزوار گفت: برای معرفی جاذبه های گردشگری در سبزوار هیچ پایگاهی مشخص نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار محمود سلیمانی در جلسه خدمات سفر در آستانه نوروز و آغاز سفر ها با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ پایگاهی برای معرفی جاذبه های گردشگری در سبزوار وجود ندارد، گفت: متاسفانه جاذبه های گردشگری و ابنیه تاریخی سبزوار مورد غفلت قرار گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیرسبزوار ,

 

,

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته مکانی در محدوده پلیس را و در وردی شهر به عنوان پایگاه معرفی و راهنمای مسافرین برپا می شده است که به هیچ عنوان جایگاه مناسبی برای این کار نیست، تصریح کرد: سبزوار به عنوان شهری که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است دارای فضایی است که علاوه بر تاریخی بودن خود مکان نیز از قدیم به عنوان مکان یاب و راهنما مسافرین استفاده می شده است.

,

 

,

سلیمانی با بیان اینکه منار خسروجرد به عنوان بلندترین سازه آجری خراسان رضوی است که در گذشته به لحاظ ماهیتی راهنمای گردشگران بوده است، تاکید کرد: متاسفانه ما این مکان را که به لحاظ ماهیتی برای این اقدام ایجاد شده را به دست فراموشی سپرده ایم.

,

 

,

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار در اداه به نبود بازرای برای عرضه صنایع دستی و بومی سبزوار اشاره کرد و افزود: از دیگر کمبودها در عرصه جذب گردشگر و اقتصادی گردشگری نبود این بازار است تا بتواند تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی خود را به دیگر شهرستانها عرضه کند.

,

 

,

وی بیان کرد: سبزوار به عنوان شهر ورودی استان خراسان رضوی در مسیر بیش از 20میلیون زائر است که متاسفانه تاکنون از این ظرفیت به شکل مناسبی استفاده نشده است.

,

 

,

در ادامه این نشست اسماعیل نصرآبادی با بیان اینکه سبزوار به عنوان شهری که در مسیر گردشگران و زائران امام رضا قرار دارد می بایست بتواند خدمات مختلفی را در حوزه سفر و گردشگری ارائه کند، ادامه داد: بر این اساس 10 کمیته ویژه برای ارائه خدمات سفرهای نوروزی به گردشگران تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته های خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی امنیتی، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و خدمات بهداشتی تصریح کرد: این کمیته به صورت ویژه خدمات خود را برای تسهیل سفر تا پایان مسافرتهای نوروزی ادامه خواهند داد.

,

 

,

نصرآبادی در ادامه با بیان اینکه سبزوار به لحاظ وجود فضاهای مناسب گردشگری و جاذبه های تاریخی از موقعیت مناسبی برخوردا است، تاکید کرد: باید این هماهنگی بین دستگاههای مختلف ایجاد شود تا سبزوار نیز به عنوان شهر مقصد گردشگری شناخته شود.

,

 

,

وی به وجود 200 اثر تاریخی فرهنیگی در سبزوار اشاره کرد و گفت: وجود جاذبه های مهم گردشگری و ظرفیت های طبیعی از جمله کویر کوهستان و بقاع متبرکه و همچنین تولید 15 اثر از صنایع دستی این ظرفیت را در سبزوار ایجاد کرده است که بتوان از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه