اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی:

رونق هنر صنعت فرش هریس نیازمند مدیریت واحد است

رونق هنر صنعت فرش هریس نیازمند مدیریت واحد است
داود بهبودی با بیان اینکه فرش هریس به عنوان شغل دوم در شهرستان محسوب میشود گفت: رونق هنر صنعت فرش هریس نیازمند مدیریت واحد مانند دانشکده فرش است تا این صنعت را به هنگام کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  هریس پویا ، داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در  صبح امروز جلسه کمیته برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی در شهرستان هریس گفت: اگر نظام اداری کشور از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کند الزامات و مولفه های مختلفی وجود دارد و  باید تلاش کند که محقق شود و آثار آن ظاهر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هریس پویا, هریس پویا, هریس پویا, هریس پویا,

وی با تشریح  مولفه های اقتصاد مقاومتی  درزون زایی را یکی از مولفهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: درون زایی اقدامی است که مبتنی بر درون زایی یک منطقه صورت میگیرد  مانند دامداری فرش بافی قابیلت گردش گری دانش ضمنی مردم سرمایه های انسانی و اجتماعی شهرستان از ظرفیت درونی شهرستان است که باید از ظرفیت‌های درونی برای مقاوم نمودن اقتصاد بهره برد.

,

بهبودی با بیان اینکه  برونگرایی  از دیگر ویژگی های اقتصاد مقاومتی است، افزود: همین که محصولات تولیدی داخل شهرستان در خارج از شهرستان امکان عرضه پیدا می‌کند نشان از استفاده از ظرفیت‌های بیرونی برای تقویت اقتصاد شهرستان است و آن یک فرصت است.

,

بهبودی مشارکت مردمی را از دیگر ویژگی‌های مشترک اقتصاد توسعه یافته و اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: هیچوقت با منابع دولتی توسعه اتفاق نیفتاده و نمی‌افتد؛ با منابع دولتی حداکثر به سطحی از برخورداری می‌توان رسید.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ظهارکرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نشان از ضرورت توجه تمامی کارگزاران کشور به مسئله اقتصاد مقاومتی دارد.

,

وی با بیان اینکه فرش هریس به عنوان شغل دوم در شهرستان محسوب میشود گفت: رونق هنر صنعت فرش  هریس نیازمند مدیریت واحد  مانند دانشکده فرش  است تا این صنعت را به هنگام کند

,

بهبودی با اعلام اینکه فرش هریس  همانند سال های گذشته است و فرقی نکرده است گفت امروزه سلیقه مشتری تغییر کرده است ویا  قدرت خرید برای مشتری نیست امروز باید این را در نظر بگیریم که مشتری  چه ابعادی رو میخواهند علایق مشتری  را در نظر بگیرند دانشکده هنر دانشکده اقتصاد و یا یک بخش خصوصی باید    وارد شود تا صنعت فرش هریس را بهنگام کند تا به عنوان معیشت مردم وارد مدار زندگی مردم  شود.

,

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی را شهرستان هریس اجرا کنیم  گفت: ما به عنوان کارگزاران دولت رکنی از این مقوله هستیم و وظیفه‌ داریم شهرستان را به سمت توسعه و در واقع تحقق کامل اقتصاد مقاومتی سوق دهیم و به هر حال شاهد هستیم که یک سری از قوانین و مقررات قدرت تحرک را کم می کند و تا جایی که ممکن است باید با تسامح در اجرای قوانین برخورد کنیم؛ همراهی کارگزاران نظام دولتی در جریان تسهیل توسعه، افزایش تولید و سرمایه گذاری و در نهایت ایجاد اشتغال لازم و ضروری است.

,

وی مشارکت مردمی و آحاد مردمی  را از دیگر ویژگی‌های مشترک اقتصاد توسعه یافته و اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: هیچوقت با منابع دولتی توسعه اتفاق نیفتاده و نمی‌افتد؛ با منابع دولتی حداکثر به سطحی از برخورداری می‌توان رسید.

,

بهبودی خاطر نشان کرد: دست یافتن به توسعه فقط اجرای پروژه‌های فیزیکی نیست؛ بخشی از توسعه مربوط به افزایش رضایتمندی مردم و نمود اجرای پروژه‌ها در زندگی مردم، آسایش و آرامش است

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان  حلقه ارتباطی دولت و مردم اقشار مرجع و ذی نفوذ است ابزار داشت :  تاثیر اقشار مرجع در امر توسعه بیش از دولت است گروه‌های مرجعی مثل سازمان‌های مردم نهاد، دانشجویان، دانشگاهیان، روحانیون و … اجزای اصلی توسعه را تشکیل می‌دهندو توسعه به سمت اجتماع محور است.

,

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مدیران صنعت، معدن و تجارت، بسیج سازندگی ، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی و فرماندار شهرستان به ارائه گزارش در رابطه با عملکرد اقتصاد مقاومتی شهرستان هریس پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه