اخبار داغ

نماینده ادوار مجلس:

نمایندگان استان در مطالبه وزیر آذری در دولت دوازدهم ضعیف عمل کردند / دولت به بحث دریاچه ارومیه به صورت شعاری وارد شد

نمایندگان استان در مطالبه وزیر آذری در دولت دوازدهم ضعیف عمل کردند / دولت به بحث دریاچه ارومیه به صورت شعاری وارد شد
حجت الاسلام میرتاج الدینی، نماینده ادوار مجلس و معاون پارلمانی دولت دهم گفت: نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مطالبه وزیر آذری در دولت دوازدهم ضعیف عمل کردند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم و هشتم و معاون پارلمانی دولت دهم در گفتگوی تفصیلی با ائل، به تشریح فضای انتخابات مجلس دهم و وضعیت کنونی اصولگرایان و مسایل مهم کشوری از جمله کابینه دولت و دریاچه ارومیه و... پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل,

مشروح گفتگو بشرح ذیل می باشد:

,

اگر انسان نتواند خدمت کند،  مسئولیت ها وبال گردنش می شود

, اگر انسان نتواند خدمت کند،  مسئولیت ها وبال گردنش می شود,

 چه چیزی باعث شد تا به انتخابات مجلس وارد شوید؟

,  چه چیزی باعث شد تا به انتخابات مجلس وارد شوید؟,  چه چیزی باعث شد تا به انتخابات مجلس وارد شوید؟,

این سوال الان که دو سال از زمان انتخابات گذشته است، نمی دانم چقدر جایش است که بحث کنیم، خیلی خلاصه بگویم، من همیشه انتخابات و مسئولیت ها را یک ابزار و وسیله ای برای خدمت می دانم و اعتقاد دارم که اگر انسان نتواند خدمت کند، آن مسئولیت ها وبال گردنش است. امام (ره) می گفتند که وظیفه دولت و حکومت، خدمت به مردم است. هر چه ما داریم در انقلاب، از ظرفیت های سیاسی و ... این ها را مال خودم نمی دانم، نزدیک ۱۶ سال تحصیل در حوزه، تحصیلات تکمیلی در دانشگاه، هشت سال دفاع مقدس، دو دوره حضور در مجلس، یک دوره حضور در دولت، مجموعه این ها، یک ظرفیت و تجربه برای آدم می آورد که من این ها را به سرمایه ای برای مردم می دانم و در مرحله اول برای مردم تبریز و آذربایجان.

,

تا زمانی که امکان خدمت و حضور در میان مردم وجود دارد، باید از این شرایط و موقعیت ها بهره بگیریم، هم برای حل مشکلات مردم و هم توسعه و پیشرفت آذربایجان و هم برای تداوم انقلاب.

,

من با این انگیزه ها، در انتخابات شرکت کردم و در واقع گفتم مجموعه تجربیات نزدیک سه دهه را به میدان آوردم تا بتوانم هم در فضای انتخاباتی حضور داشته باشم و هم در صورت موفقیت  یک سری اهداف استانی و ملی را پیگیری کنم.

,

ظرفیت آذربایجان را در دولت پایین می بینیم 

, ظرفیت آذربایجان را در دولت پایین می بینیم ,

 دوره قبل که وارد انتخابات مجلس شدید، یکسری افراد گلایه مند بودند که در زمان دولت نهم، مجلس را کنار گذاشتید و وارد دولت شدید. توضیح شما چیست؟

,  دوره قبل که وارد انتخابات مجلس شدید، یکسری افراد گلایه مند بودند که در زمان دولت نهم، مجلس را کنار گذاشتید و وارد دولت شدید. توضیح شما چیست؟,  دوره قبل که وارد انتخابات مجلس شدید، یکسری افراد گلایه مند بودند که در زمان دولت نهم، مجلس را کنار گذاشتید و وارد دولت شدید. توضیح شما چیست؟,

این موضوع توسط مخالفین دامن زده شد. حضور در دولت را نیز یک فرصت می دانستم. کما اینکه الان ظرفیت آذربایجان را در دولت پایین می بینیم و از رجال سیاسی و مدیریتی حضورشان کم است و همیشه، همه استان ها راغب هستند که در کابینه چند کرسی داشته باشند. حضور من در کابینه فرصتی برای مردم آذربایجان بود، در دولت هم جدا از مردم و مجلس نبودم و تبریز هم بدون نماینده نبود.

,

اگر مجموع خدماتی که در دوران حضور در کابینه برای مردم داشتم، لیست کنم، دوران معاونت کمتر از دوران مجلس نیست.

,

مخالفین بر علیه من این موضوع را در انتخابات استفاده کردند در حالی که ما در دولت که بودیم، به عنوان معین استان بودیم و هم کارهای ملی را پیگیری می کردیم و هم کارهای استانی را.

,

وقتی پیشنهاد حضور در دولت به من شد، هم با بعضی از افراد در استان مشورت کردم و هم با بعضی از علما، نظر اغلب این ها این بود که حضور من در کابینه فرصت است و برای همین پذیرفتم حضور در کابینه را.

,

لیست انتخاباتی را به هم شکلی ببندید، عده ای مخالف و منتقد می شوند

, لیست انتخاباتی را به هم شکلی ببندید، عده ای مخالف و منتقد می شوند,

انتخابات مجلس گذشته، قبول دارید که لیست بسته شده برای اصول گرایی، قوی نبود؟

, انتخابات مجلس گذشته، قبول دارید که لیست بسته شده برای اصول گرایی، قوی نبود؟, انتخابات مجلس گذشته، قبول دارید که لیست بسته شده برای اصول گرایی، قوی نبود؟,

در مورد اسامی افراد چیزی نمی گویم. اما در مورد لیست، چون خودم کاندیدا بودم، تصمیم گیرنده برای لیست نبودم و افرادی در شورا تصمیم گیری می کردند.

,

لیست را به هم شکلی ببندید، عده ای مخالفند و منتقد، برای همه لیست ها هم اینطوری است.

,

بنابراین برای آن لیست نظر خاصی ندارم، شاید برخی افراد که زمینه رای بالایی داشتند، در لیست حضور داشتند، شانس انتخاب آن ها بیشتر بود. هر لیستی حدود ۴۰ درصد تاثیرگذار است، بقیه میزان شناخته شدن و رای خودشان در میان مردم مطرح است.

,

به نظر من برخی افراد بودند که در دایره اصول گرایی هم بودند و می توانستند رای بالایی داشته باشند ولی حضور نداشتند، شورا در این مورد تصمیم گیرنده بود.

,

در کلانشهرها، لیست ها تاثیرگذار هستند  ولی خود افراد هم باید یک پایه رای داشته باشند

, در کلانشهرها، لیست ها تاثیرگذار هستند  ولی خود افراد هم باید یک پایه رای داشته باشند,

در انتخابات سال گذشته، ۶ نفری که وارد مجلس شدند، در دایره دو تا لیست بودند، آیا می توان گفت که مردم فقط به لیست نگاه می کنند؟

, در انتخابات سال گذشته، ۶ نفری که وارد مجلس شدند، در دایره دو تا لیست بودند، آیا می توان گفت که مردم فقط به لیست نگاه می کنند؟, در انتخابات سال گذشته، ۶ نفری که وارد مجلس شدند، در دایره دو تا لیست بودند، آیا می توان گفت که مردم فقط به لیست نگاه می کنند؟,

در کلانشهرها، لیست ها تاثیرگذار هستند، کما اینکه در تهران هم این گونه است. در تبریز هم اینگونه بود ولی خود افراد هم یک پایه رای دارند.

,

Image title

, Image title,

 

,

یکی از اعضای لیست اصول گرایان گفته اند که من فراجناحی ام، در حالی که این فرد از لیست اصول گرایان رای جمع کردند و مجلس رفتند. آیا این اظهار نظر، بی انصافی به لیست نیست؟

, یکی از اعضای لیست اصول گرایان گفته اند که من فراجناحی ام، در حالی که این فرد از لیست اصول گرایان رای جمع کردند و مجلس رفتند. آیا این اظهار نظر، بی انصافی به لیست نیست؟, یکی از اعضای لیست اصول گرایان گفته اند که من فراجناحی ام، در حالی که این فرد از لیست اصول گرایان رای جمع کردند و مجلس رفتند. آیا این اظهار نظر، بی انصافی به لیست نیست؟,

باید از خودشان توضیح بگیریم. شاید نظرشان این است که نظر خودشان این مشی را قبول دارند، شاید در مقام برخوردها و تصمیم گیری ها، برخود فراجناحی دارند. یعنی اینطور نیست که چون از لیست مشخصی امده ام، نگاهم طبق آن لیست باشد.

,

هیات اجرایی در انتخابات گذشته فضا را مهندسی سیاسی می کرد تا چهره های شاخص اصولگرا به مجلس نروند

, هیات اجرایی در انتخابات گذشته فضا را مهندسی سیاسی می کرد تا چهره های شاخص اصولگرا به مجلس نروند,

 آیا شما هم مثل برخی کاندیداها اذعان دارید که در انتخابات گذشته مجلس برخی تخلفات از سوی هیات اجرایی دیده شد؟

,  آیا شما هم مثل برخی کاندیداها اذعان دارید که در انتخابات گذشته مجلس برخی تخلفات از سوی هیات اجرایی دیده شد؟,  آیا شما هم مثل برخی کاندیداها اذعان دارید که در انتخابات گذشته مجلس برخی تخلفات از سوی هیات اجرایی دیده شد؟,

در خصوص تخلفات انتخاباتی، دستگاه های ناظر این ها باید نظر نهایی را بگویند. حرفی ندارم. اما در خصوص فضای انتخابات در دوره قبلی، چون دستگاه اجرایی استان در دست جریان چپ و اصلاح طلب و اعتدال بود، گرایششان به این سمت بود که نگذارند، چهره های شاخص اصول گرایی رای بیاورند، برای همین هم برنامه ریزی کرده بودند، فضا را مهندسی کردند ولی نمی گویم که در صندوق ها دست برده بودند.

,

در استان ما مخصوصا در تبریز، یک مهندسی سیاسی انتخاباتی شده بود که نگذارند چهره های شاخص اصول گرایی رای بیاورد ولی چون فقط چهره ها غالب نبودند؛ فقط ۵۰ درصد نیروهای اصول گرا رای آوردند.

,

سهم آذربایجان در هیچ کابینه ای مثل کابینه آقای روحانی، کمتر نبوده است

, سهم آذربایجان در هیچ کابینه ای مثل کابینه آقای روحانی، کمتر نبوده است,

در دولت دوازدهم یکی از مطالبات، وزیر آذری زبان بود، در این قضیه مطالبات کافی بود از طرف نمایندگان؟

, در دولت دوازدهم یکی از مطالبات، وزیر آذری زبان بود، در این قضیه مطالبات کافی بود از طرف نمایندگان؟, در دولت دوازدهم یکی از مطالبات، وزیر آذری زبان بود، در این قضیه مطالبات کافی بود از طرف نمایندگان؟,

ضعیف عمل کردند. در این باره به نمایندگان گفتم مواظب باشید تا سهم آذربایجان در کابینه کم نشود.

,

یک بار با آقای چیت چیان صحبت می کردیم، به ایشان هم گفتم اگر شما بروید، دیگر کسی از آذربایجان در کابینه نخواهد بود، حداقل وزارات صنعت را از آذربایجان انتخاب کنند. سهم آذربایجان در هیچ کابینه ای مثل کابینه آقای روحانی، کمتر نبوده است.

,

 نمایندگان انسجام نداشتند یا برایشان مهم نبود؟

,  نمایندگان انسجام نداشتند یا برایشان مهم نبود؟,  نمایندگان انسجام نداشتند یا برایشان مهم نبود؟,

من این قضیه را به خاطر ضعف پیگیری ها و عدم انسجام می دانم.

,

در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ هیچ نماینده ای از آذربایجان نبوده است، این برای نمایندگان استان ضعف نبود؟

, در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ هیچ نماینده ای از آذربایجان نبوده است، این برای نمایندگان استان ضعف نبود؟, در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ هیچ نماینده ای از آذربایجان نبوده است، این برای نمایندگان استان ضعف نبود؟,

من در تدوین بودجه، چندین بار در کمیسیون تلفیق بوده ام. حضور نمایندگان در کمیسیون تلفیق در تدوین بودجه بسیار موثر است. اگر یک نماینده در کمیسیون برای بودجه تلاش بکند، این ظرفیت وقتی به تلفیق می آید، بیشتر هم می شود و بقیه هم به تلاش نماینده بستگی دارد. حالا چرا نمایندگان ما از کمیسیون های مختلف به تلفیق نیامدند، متوجه تلاش آن ها برای رای آوردن بوده است.

,

 قطعاً تبعات خواهد داشت؟

,  قطعاً تبعات خواهد داشت؟,  قطعاً تبعات خواهد داشت؟,

در تلفیق طوری است که خیلی نادر اتفاق می افتد که یک استان، مصوبه استانی بگیرد و بیشتر مصوبه ها، ملی هستند.

,

 پروژه ملی در استان هستند، مثلا دریاچه ارومیه و تبریز ۲۰۱۸ و یا جاده اهر- تبریز. آیا عدم حضور نمایندگان ما در کمیسیون تلفیق تاثیری روی آنها دارد؟

,  پروژه ملی در استان هستند، مثلا دریاچه ارومیه و تبریز ۲۰۱۸ و یا جاده اهر- تبریز. آیا عدم حضور نمایندگان ما در کمیسیون تلفیق تاثیری روی آنها دارد؟,  پروژه ملی در استان هستند، مثلا دریاچه ارومیه و تبریز ۲۰۱۸ و یا جاده اهر- تبریز. آیا عدم حضور نمایندگان ما در کمیسیون تلفیق تاثیری روی آنها دارد؟,

گفتم که حضور نمایندگان در کمیسیون تلفیق تاثیرگذار است. هم در تصمیمات ملی و هم تصمیماتی که استان را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

,

دولت به بحث دریاچه ارومیه به صورت شعاری وارد شد / کارها را تعطیل کردند تا مطالعات از قبل انجام شده را داشته باشند

,

در مورد دریاچه ارومیه و عملکردی که دولت و مجلس برای احیای آن داشتند نیز بفرمایید.

, در مورد دریاچه ارومیه و عملکردی که دولت و مجلس برای احیای آن داشتند نیز بفرمایید., در مورد دریاچه ارومیه و عملکردی که دولت و مجلس برای احیای آن داشتند نیز بفرمایید.,

این دولت در ابتدای کار خود به صورت شعاری وارد شد و یک سال هم کارها را عقب انداخت که زمان کمی نبود. اینکه دریاچه ارومیه، اولین مصوبه دولت بود، امیدواری ایجاد کردند اما یک سال هم کار را تعطیل کردند تا مطالعات خود را داشته باشند برای برنامه ریزی احیای دریاچه ارومیه. در حالی که کارشناسان قبلی مطالعات لازم را کرده بودند و ۲۰ طرح برای احیا پیشنهاد شده بود.

,

حالا بعد از یک سال از مطالعات دولت، چیز جدیدی اضافه نشد.

,

یکی از طرح ها، انتقال آب ارس به دشت شبستر و تبریز و ... بود که مازاد آن به دریاچه ارومیه بریزد. این طرح در زمان استانداری آقای بیگی به مرحله اجرا رسیده بود و با یک سرمایه گذار خارجی نیز قرارداد بسته شده بود. یک سال آن را متوقف کردند و بعد به همان جا رسیدند.

,

بنابراین طرح های احیای دریاچه، طرح های مشخصی است، فقط عمل می خواهد و بودجه مناسب و حق آبه این دریاچه که حق آبه حیات این دریاچه از استان های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان است، باید بدهند. باید برای رفع موانعی که جلوی رسیدن این آب به دریاچه ارومیه شده،  کار اساسی انجام داد که یکی از آن ها لایه روبی رودها است. یا خود سدهایی که ایجاد کردند که از یک طرف کار خوبی برای ذخیره سازی است ولی از طرف دیگر باید فکر دریاچه را هم بکنند تا حق آبه آن زایل نشود.

,

 

,

برای احیای دریاچه ارومیه باید از دولت مطالبه شود نه کمپین نامه به رهبری

, برای احیای دریاچه ارومیه باید از دولت مطالبه شود نه کمپین نامه به رهبری,

 اخیرا در فضای مجازی، کمپین نامه به رهبری در خصوص احیای دریاچه ارومیه به راه انداختند، این به نظر شما آدرس غلط دادن به مردم نیست؟

,  اخیرا در فضای مجازی، کمپین نامه به رهبری در خصوص احیای دریاچه ارومیه به راه انداختند، این به نظر شما آدرس غلط دادن به مردم نیست؟,  اخیرا در فضای مجازی، کمپین نامه به رهبری در خصوص احیای دریاچه ارومیه به راه انداختند، این به نظر شما آدرس غلط دادن به مردم نیست؟,

برای این مورد باید از دولت مطالبه شود، سال اول و دوم نیست، سال پنجم دولت است. دولت باید گزارش عملکرد برای ۵ سال بدهد و هم طرح های عملی خود را نشان دهند و بگویند که فلان مقدار اعتبار هم گذاشته اند.

,

دولت اگر به صورت جدی وارد شود و مجموعه هایی که به صورت جهادی همواره عمل کردند وارد شوند می توانند سریعتر نتیجه گیری کنند.

,

 

,

تجمیع ۱۶ میلیون رای و هماهنگی طیف های انقلابی، موفقیت کمی برای جمنا نیست

, تجمیع ۱۶ میلیون رای و هماهنگی طیف های انقلابی، موفقیت کمی برای جمنا نیست,

 در مورد جمنا در انتخابات ریاست جمهوری نظرتان چیست؟

,  در مورد جمنا در انتخابات ریاست جمهوری نظرتان چیست؟,  در مورد جمنا در انتخابات ریاست جمهوری نظرتان چیست؟,

جمنا، یک تشکیلات جامع بود که شکل گرفت و به نظر من در ابتدا موفقیت هایی کسب کرد، هر چند اشکالات تشکیلاتی به آن وارد بود، اما در اولین گام، گام خوبی بود که به وحدت کاندیدایی در انتخابات و در جمع اصول گرایی رسید.

,

تجمیع ۱۶ میلیون رای، موفقیت کمی نبود، علاوه بر آن هماهنگی همگی طیف های انقلاب، خیلی مهم بود که به وسیله جمنا شکل گرفت و چون تشکیلات موفقی بود، ادامه پیدا خواهد کرد.

,

 

,

جمنا به انتخابات شورای شهر ورودی نداشت. برنامه ای نداشت یا موفقیتی نمی دید؟

, جمنا به انتخابات شورای شهر ورودی نداشت. برنامه ای نداشت یا موفقیتی نمی دید؟, جمنا به انتخابات شورای شهر ورودی نداشت. برنامه ای نداشت یا موفقیتی نمی دید؟,

این موضوع به خود استان ها واگذار شده بود. اما چون در هر استانی، جمع های مختلفی تصمیم گیر بودند در تبریز هم جمع ها متفاوت بود، لیست ها افراد مشترک زیادی داشتند و لیست واحد نداشتند.

,

 

,

همگرایی اصولگرایان در آذربایجان شرقی نسبت به استان های دیگر بیشتر است

, همگرایی اصولگرایان در آذربایجان شرقی نسبت به استان های دیگر بیشتر است,

 وضعیت تشکیلات اصول گرایی استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

,  وضعیت تشکیلات اصول گرایی استان را چگونه ارزیابی می کنید؟,  وضعیت تشکیلات اصول گرایی استان را چگونه ارزیابی می کنید؟,

جمع های اصول گرایی استان در حال بازسازی تشکیلاتی هستند و همگرایی در این جا نسبت به استان های دیگر بیشتر است. عناوین مختلف چه تشکل های رسمی و غیررسمی، باعث اختلاف نیست و وجود تشکل های متعدد در میان نیروهای انقلاب را یک ظرفیت می دانم و در مواقع لازم دور هم جمع می شوند.

,

 

,

 در استان ما شخصیتی است برای اصول گرایان وجود دارد که محور وحدت باشند؟

,  در استان ما شخصیتی است برای اصول گرایان وجود دارد که محور وحدت باشند؟,  در استان ما شخصیتی است برای اصول گرایان وجود دارد که محور وحدت باشند؟,

در قالب شورایی عمل می شود که مواردی که می خواهند تصمیم بگیرند، در جلسات شورایی عمل می کنند.

,

 

,

از ظرفیت های تبریز برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ استفاده نشد

, از ظرفیت های تبریز برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ استفاده نشد,

 از مسایل سیاسی کمی جدا شویم. اکنون بحث تبریز ۲۰۱۸ داغ است.  به نظرتان نمادهایی از اسلامیت و شیعی برای تبریز ۲۰۱۸ وجود دارد؟ 

,  از مسایل سیاسی کمی جدا شویم. اکنون بحث تبریز ۲۰۱۸ داغ است.  به نظرتان نمادهایی از اسلامیت و شیعی برای تبریز ۲۰۱۸ وجود دارد؟ ,  از مسایل سیاسی کمی جدا شویم. اکنون بحث تبریز ۲۰۱۸ داغ است.  به نظرتان نمادهایی از اسلامیت و شیعی برای تبریز ۲۰۱۸ وجود دارد؟ ,

 

,

در تبریز ۲۰۱۸ بیشتر شعاری عمل می کنند، اگر یکی دو کار بزرگ برای تبریز ۲۰۱۸ انجام می دادند، می توانست ماندگار باشد و از ظرفیت ها نیز استفاده شود، متاسفانه اینطوری نشد و خیلی هم برای این مدت باقی مانده، امیدواری نیست. در همین حد که در رسانه های مختلف و همایش ها، برای جذب گردشگر عمل کنند که این هم به صورت روتین در همه سال ها بوده و این دفعه با عنوان تبریز ۲۰۱۸ بیشتر شده است.

,

ما در تبریز نمادهای تاریخی، دینی و مبارزاتی، خیلی زیاد داریم، برجسته کردن این ها و استفاده از ظرفیت تبریز ۲۰۱۸ می توانست موثر باشد نه اینکه حواشی ایجاد کنند و به جای پرداختن به اصل موضوع، درگیر همان حاشیه ها شوند.

,

تبریز همواره به نماد مذهب و تشیع شناخته شده است و آثار این گرایش های مذهبی تبریز باید حفظ شود و عالمان دینی و شخصیت های بزرگوار و شهدای محراب، نمادهای تبریز است که باید برجسته شود.

,

نمادهای دلاورمردان عرصه جهاد و مبارزه چه در دوران مشروطه و آزادیخواهی همچون سردار ملی ستارخان و شهید ثقه الاسلام و شیخ محمد خیابانی و چه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سردارانی چون باکری، شفیع زاده، یاغچیان و تجلایی. اینها هویت تبریز و الگوهای جاودانه اند و همچنین شهدای محراب  وعلامه ها در حوزه علم و دانش  و پروین اعتصامی و شهریار و عابد در حوزه شعر و ادب.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه