اخبار داغ

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت:

ثبت‌نام بیش از ۷۰ میلیون نفر در سامانه «سیب»/سلامت جامعه به شیوه ارتباطات اجتماعی وابسته است

ثبت‌نام بیش از ۷۰ میلیون نفر در سامانه «سیب»/سلامت جامعه به شیوه ارتباطات اجتماعی وابسته است
معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: بیش از ۷۰ میلیون نیز در سامانه سیب ثبت نام کرده‌اند که سال آینده پیشرفت خوبی در این بخش خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خمین نیوز؛ علی اکبر حق دوست، معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت امروز، در اولین مجمع شهرستانی سلامت در خمین گفت: سلامت جامعه شامل سلامت جسم و روان است که در صورت عدم تامین این سلامت، بسیاری از مشکلات در زندگی و جامعه رقم می‌خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی افزود: بسیاری از مشکلات از جمله تصادفات، بیماری‌هایی از قبیل سرطان، دیابت و دیگر موارد به سبک زندگی افراد بر‌می‌گردد که این موضوع یک مسئله اجتماعی است که باید همه برای کنترل آن کمک کنند.

,

سلامت جامعه به شیوه ارتباطات اجتماعی وابسته است

, سلامت جامعه به شیوه ارتباطات اجتماعی وابسته است, سلامت جامعه به شیوه ارتباطات اجتماعی وابسته است,

حق دوست ادامه داد: سلامت اجتماعی وابسته به ارتباطات اجتماعی است که هر چقدر این ارتباطات عمیق و بیشتر باشد، سلامت اجتماعی بالاتر و امید به زندگی بیشتر می‌شود.

,

وی گفت: توجه به ارزش‌های ملی و مذهبی و نهادینه کردن آنها که جزئی از هویت ما است، از دیگر مواردی است که در صورت تقویت تأثیر بسزایی بر سلامت جامعه دارد.

,

حق‌دوست در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره و بیان کرد: طرح تحول سلامت یک برنامه موقت نیست، بلکه باید کارها و اقدامات بسیاری انجام شود تا این طرح کامل شود.

,

وی تصریح کرد: بررسی مشکلات هزینه‌های درمانی، کمبود دارو، خانه‌های بهداشت و سعی بر رفع این مشکلات، اقدامات اولیه در طرح تحول بود که در حد توان مرتفع شده است.

,

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: تأسیس معاونت‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی از دیگر اقدامات مؤثر است که برگزاری چنین نشست‌هایی ثمره اینگونه فعالیت‌ها محسوب می شود.

,

حق‌دوست افزود: برگزاری چنین نشست‌ها و مجامعی، در ارائه مباحث پیشگیری و یافتن ریشه‌های اجتماعی مشکلات که به سلامت اجتماعی برمی‌گردد، جزئی ار فعالیت‌های مثبت به شمار می‌رود.

,

وی همچنین به تکمیل پرونده‌های الکترونیکی افراد جامعه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر این پرونده‌ها در بخش‌های مختلف و به صورت مجزا در حال تکمیل شدن است که با اتصال این برنامه‌ها و اجزاء، افراد می‌توانند با کد ملی از اطلاعات پزشکی مربوط به خود مطلع شوند.

,

ثبت نام بیش از ۷۰ میلیون نفر در سامانه سیب

, ثبت نام بیش از ۷۰ میلیون نفر در سامانه سیب, ثبت نام بیش از ۷۰ میلیون نفر در سامانه سیب,

حق‌دوست بیان کرد: بخش بیمه‌ها و بیمارستان‌ها که جزئی از این پرونده‌ بوده، تکمیل شده است و همچنین بیش از ۷۰ میلیون نیز در سامانه سیب ثبت نام کرده‌اند که سال آینده پیشرفت خوبی در این بخش خواهیم داشت.

,

وی همچنین به پیشرفت‌های نانوتکنولوژی در بخش پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: نانو در بخش‌های مختلف کاربرد دارد که در بخش پزشکی در این تکنولوژی از رتبه زیر ۱۰ برخوردار هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه