اخبار داغ

کسب رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی جشنواره بین المللی خوارزمی توسط پژوهشگر محلاتی

کسب رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی جشنواره بین المللی خوارزمی توسط پژوهشگر محلاتی
رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات با معرفی ارقام جدید و برتر گل‌های داودی به جشنواره بین‌المللی خوارزمی موفق به کسب رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی سی‌و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات، محمدرضا شفیعی، عضو هیات علمی گروه ژنتیک و بهنژادی و رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات با معرفی ارقام جدید گل‌های داودی خوشه‌ای، باغچه‌ای و شاخه بریده به سی‌و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با کسب رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی موفق به جایگیری در میان ۱۰ پژوهشگر برتر کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

این پژوهشگر در طرح تحقیقاتی خود با استفاده از روش «دو رگ گیری» در بین ده کلون داودی، با انتخاب والدین برتر و اجرای عملیات اخته سازی، ایزوله کردن، دو رگ گیری و کشت بذرهای هیبرید حاصل از عملیات در گلخانه‌های تحقیقاتی و سپس انتقال نشاهای حاصله به زمین و همچنین ارزیابی ۲۲ صفت مورد تایید دستورالعمل‌های بین‌المللی، موفق به تولید ارقام جدید گل داودی شده است.

,

در این طرح تحقیقاتی تاکنون ۸۰۰ گونه جدید گل داودی با تمایز یکنواختی و پایداری تولید شده که پس از تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال موفق به ثبت ۶۰۰ گونه از آن شده است.

,

سی‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی روز گذشته با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور در سالن همایش‌های صداو سیما و معرفی پژوهشگران ۱۰ طرح داخلی و ۵ طرح خارجی از کشورهای استرالیا، چین، آلمان، فرانسه و سوئیس، به عنوان برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

,

ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های تابعه مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی در سال ۷۵ تاسیس و در سال ۷۹ با تصویب طرح ملی «توسعه و تکمیل ایستگاه تحقیقات گل وگیاهان زینتی محلات» در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بر اساس سیاست‌های سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، با تشکیل کمیته علمی-فنی تحقیقات گل و گیاهان زینتی کشور در محلات، هدایت فنی، علمی و پشتیبانی تحقیقات گل کشور در ۷ سایت، لاهیجان، تنکابن، ورامین، کرج، جیرفت، دزفول و اصفهان را بر عهده گرفت.

,

پیرو مصوبه بیست و چهارمین جلسه هیات امناء سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بهمن ماه ۹۰ با ارتقاء ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی موافقت و این پژوهشکده در اسفند ماه ۹۴ به‌صورت رسمی از طرف شورای گسترش وزارت علوم به‌عنوان پژوهشکده تایید شد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه