اخبار داغ

دوره یکروزه توانمندسازی متولیان مساجد آذربایجان غربی در شاهین دژ برگزار شد+تصاویر

دوره یکروزه توانمندسازی متولیان مساجد آذربایجان غربی در شاهین دژ برگزار شد+تصاویر
صبح امروز دوره یکروزه توانمندسازی متولیان مساجد الگو و سطح 1 جنوب استان در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شاهین دژ برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاهین پیام صبح امروز با حضور امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ و همچنین مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه شهداء آذربایجان غربی دوره یکروزه توانمند سازی متولیان مساجد سطح 1 شهرستان های شاهین دژ،میاندوآب و تکاب در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شاهین دژ برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهین پیام ,

سرهنگ پاسدار تقی نجمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ در آغاز این دوره یکروزه ضمن عرض خیر مقدم به هیئت های امنا،فرماندهان و شوراهای پایگاههای هر سه شهرستان شرکت کننده به ذکر ویژگی های مساجد طراز اول پرداخت و افزود: مسجد طراز اول مسجدی است که با محوریت امام جماعت فاضل انقلابی از زیرساخت های لازم و کافی با آرایه های معنوی برخوردار بوده و با مدیریت اسلامی اداره صحیح و مدبرانه و هوشمندانه و ایجاد جاذبه های معنوی و برقراری ارتباط و تعاملات هدفمند و سازنده را تحکیم بخشد.

,

وی با اشاره به فعالیت های شدید دشمن در راستای ضربه وارد ساختن به فعالیت های فرهنگی جامعه اسلامی تصریح کرد: امروز دشمن یارای مقابله نظامی با کشور راندارد و با این حساب به فکر توطئه فرهنگی است و یکی از این توطئه ها دورساختن جوانان از مساجد است و در این بین بایست بسیار هوشمندانه عمل کنیم بنحوی که بیشترین جذبیت را در راستای حضور پرشور در مساجد علی الخصوص قشر جوان را ایجاد نماییم.

,

سرهنگ نجمی گفت: همانطور که انقلابیون و بسیجیان سلحشور فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفتند و مسجدها را پرکردند چرا که امام (ره) مسجدها را سنگر معرفی فرمودند و از همین مساجد روانه جبهه نبرد حق علیه باطل شدند و پیروز از این میدان بیرون آمدند ، امروز نیز همچون گذشته سنگرهای جنگ نرم را بایست پر کنیم و با مهندسی معکوس حیله و مکر جدید دشمن را به خودش بازگردانیم.

,

سرهنگ نجمی در پایان از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شاهین دژ و همکاری لازم در این زمینه تقدیر نمود.

,

سرهنگ پاسدار پیری مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه شهداء آذربایجان غربی ضمن تقدیر از میزبانی شهرستان شاهین دژ در این دوره از توانمندسازی متولیان مساجد گفت: در دوران دفاع مقدس با دستانی خالی توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرده و پیروز شویم و امروز نیز به حول قوه الهی و همتی که بایست در خود بوجود آوریم در برابر نیرنگ فرهنگی دشمن نیز خواهیم ایستاد.

,

وی بسیج را بازوی اجرایی مساجد خطاب کرد و گفت : بسیج همه جا باید در میدان باشد و ضمن انجام مراسمات مختلف در ایام سال به گونه ای عمل نماید که رغبت عمومی مردم به مساجد افزایش یابد.

,

سرهنگ پیری فرد محوری،انجام عزاداری ها،برگزاری هیأت های مذهبی در خارج از مساجد و ...  را از عوامل دوری گزینی جامعه از مساجد عنوان کرد و ابراز داشت : بایست تمام کارهای فرهنگی از مسجد نشأت بگیرد و این مهم با حرکت فرماندهان پایگاههای مساجد و مدیریت روحانی مستقر و تدابیر هیأت امنا به ثمر خواهد نشست.

,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ نیز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به سخنرانی پرداخت و ضامن ماندگاری انقلاب را ادامه رویه اولیه مساجد دانست و این الگوی قدیمی را در صورت اصلاح ارکان مساجد امکان پذیر دانست.

,

وی گفت: اولین کاربرد مسجد در صدر اسلام کارکرد عبادی،دعا و مناجات بوده و رفته رفته بر حسب نیاز جامعه اسلامی کارکردهای اجتماعی و تصمیم گیری در مسائل جامعه اضافه شده اند تا اینکه از زمان انقلاب و حتی هشت سال دفاع مقدس تمام شهدا و جانبازان و ایثارگران ما از دامان همین مساجد قوت گرفتند و عاقبت بخیری را از آن خود ساختند.

,

امام جمعه شاهین دژ تصریح کرد: اگر علم و اخلاق اهل بیت را که کافر را مسلمان می کند در بین جوانان نهادینه سازیم و این مهم استمرار پیدا کند قطع به یقین مساجد نیز پر خواهند شد و رغبت بیشتری برای حضور در مساجد در بین مردم و جوانان ایجاد میگردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه