اخبار داغ

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان:

۳۰ درصد شهریه مراکزعلمی کاربردی را دولت پرداخت می کند / پذیرش دانشجو در ۹ رشته جدید

۳۰ درصد شهریه مراکزعلمی کاربردی را دولت پرداخت می کند / پذیرش دانشجو در ۹ رشته جدید
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: براساس مصوبه ۳۰ درصد شهریه دانشجویان مراکزعلمی کاربردی را دولت می پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک سعید فرح بخش پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه استان ضمن بیان این که یکی از سیاست‌های دانشگاه علمی کاربردی جلوگیری از افزایش مراکزدانشگاه از نظر کمی است،گفت: میانگین جمعیت دانشجو در مراکز بین 400تا 450 نفراست که آمار جالبی نیست چراکه براساس تعداد استاندارد دانشجویان هر مرکز باید هزار نفر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: سال گذشته تعداد دانشگاه ها هزارو50 مرکز بوده که با غیرفعال شدن 200مرکز تعداد آن به 850 رسیده است و در استان لرستان نیز یک مرکز منحل شد.

,

 

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به  سیاست کیفیت گرایی در مراکز علمی کاربردی گفت: 2هزار مدرس در دانشگاه های علمی کاربردی استان وجود دارد و برای سال 97بنا داریم مدرسان را پالایش علمی کنیم.

,

 

,

فرح بخش اظهار داشت: براساس مصوبه 30 درصد شهریه دانشجویان مراکز علمی کاربردی را دولت می پردازد و همین باعث می شود افراد مستعد وارد دانشگاه شوند.

,

 

,

وی با بیان این که با نظارت کردن به دنبال اصلاح فعالیت های مراکز علمی کاربردی هستیم،گفت: در مهرماه سال گذشته 70درصد پذیرش رشته ها براساس مأموریت گرایی بوده است.

,

 

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان این که یکی از سیاست های این دانشگاه گسترش فعالیت های کارآفرینی است،گفت: کلینیک مشاوره ،اشتغال،کسب و کار جدید راه اندازی شده که عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند.

,

 

,

فرح بخش با بیان این که 15 درصد کل دانشجوهای کشور معادل 450 هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌کنند که در برنامه ششم توسعه باید به 30 درصد یعنی ببیش از یک میلیون نفر برسد.

,

 

,

وی با اشاره به پنج میلیون دانشجو در کل کشور گفت: این تعداد دانشجو بعد از فارغ التحصیلی بازارکار برای آن ها وجود ندارد معتقدیم اگر به دانشگاه های مهارتی توجه شود بازار کار فراهم می شود.

,

 

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان این که80 درصد دانشجویان در کشورهای توسعه یافته در دانشگاه های مهارتی تحصیل می کنند،گفت: در کشور ما 15درصد است که باید در برنامه ششم توسعه ارتقا یابد.

,

 

,

فرح بخش با بیان این که در دوره کاردانی 98 کدرشته محل و برای مقطع کارشناسی 63کدرشته محل برای پذیرش بهمن امسال خواهیم داشت،گفت: 9رشته جدید  در مراکز مختلف استان دانشجو پذیرش خواهند کرد.

,

 

,

به گفته وی در استان لرستان 32 مرکز علمی کاربردی وجود دارد که 19دانشگاه امسال دانشجو پذیرش می کنند و پنج مرکز نیز رأی نظارتی خورده اند و برای بهمن ماه امسال پذیرش ندارند و منوط به اصلاح ساختار است.

,

 

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان این که 12هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان تحصیل می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه