اخبار داغ

فرماندار شهرستان گرمی:

182 اثرتاریخی و باستانی در گرمی به ثبت ملی رسیده است

182 اثرتاریخی و باستانی در گرمی به ثبت ملی رسیده است
فرماندار شهرستان گرمی گفت: از ۲۵۰ اثر تاریخی و باستانی شناسایی شده در شهرستان گرمی ۱۸۲ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سیفار، امامی، فرماندار شهرستان گرمی امروز(یکشنبه) در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان با بیان اینکه طرح تسهیلات نوروزی از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه انجام می شود، گفت: برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان، ایام نوروز بهترین فرصت است که باید مسئولان از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیفار,

وی افزود: پاکسازی زباله‌های ورودی شهر، شستشوی معابر شهری، رنگ‌امیزی خیابان‌ها، لکه‌گیری خیابان‌های شهرهای گرمی و انگوت، بهسازی تابلوها و نصب بنرهای مختلف در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

,

امامی با بیان اینکه ظرفیت های محلی، گردشگری و فرهنگی بالایی در شهرستان مرزی گرمی وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ اثر تاریخی و باستانی در شهرستان گرمی شناسایی شده که از این تعداد ۱۸۲ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

فرماندارگرمی اظهار کرد:تلاش می‌کنیم تا در بخشی دیگر از آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت برسد که در این زمینه در حال رایزنی با مسئولان امر هستیم.

,

امامی فرهنگ جامعه عشایری را در کنار زیبایی‌های زیست محیطی روستاها از جمله باغ ها و چشمه‌ آب گرم، موسیقی بومی و محلی و صنایع دستی را از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان ذکر کرد.

,

وی با پیش بینی اسکان مسافران نوروزی در تمامی روستاهای هدف گردشگری، بناهای تاریخی و امامزادگان گفت: زیباسازی معابر شهرها و روستاهای هدف گردشگری برای ایام نوروز در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گیرد.

,

وی از مسئولان خواست برای فروش مناسب تر صنایع دستی، بازارچه های صنایع دستی در ورودی شهرها و روستاهای هدف گردشگری پیش بینی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه