اخبار داغ

در جلسه ستاد اعتکاف کاشمر عنوان شد:

اعتکاف، بهترین فرصت برای پاسخ به شبهات نسل جوان

اعتکاف، بهترین فرصت برای پاسخ به شبهات نسل جوان
به منظور برنامه‌ریزی بهتر جهت برگزاری مراسم اعتکاف، ستاد اعتکاف در کاشمر تشکیل جلسه و بر لزوم بهره‌برداری از این فرصت برای پاسخ به شبهات نسل جوان تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر امام جمعه کاشمر امروز در جلسه ستاد اعتکاف کاشمر که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: مسأله اعتکاف، یک امر بسیار مهم و ضروری است و ما در برنامه‌ریزی‌ها باید دقت کنیم که از هدف اصلی اعتکاف دور نشویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی ادامه داد: همه ما باید متوجه فلسفه اصلی اعتکاف که ریشه اعتقادی دارد باشیم و لازم است به افراد معتکف نیز تفهیم شود که اعتکاف فرصتی برای به خود آمدن، به خود فکر کردن و در مسیر خودسازی قرار گرفتن است و لازمه آن قطع ارتباط با دنباله زندگی است تا تجربه کنیم و ببینیم که می‌شود بدون بسیاری از دلبستگی‌های مادی زندگی کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌ریزی برای مراسم اعتکاف به تفاوت‌های معتکفین توجه شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای گروه‌های مختلف همچون بانوان، جوانان و افراد مسن پیش‌بینی شود.

,

امام جمعه کاشمر با تأکید بر لزوم توجیه جوانان در جهت استفاده بهینه از فرصت اعتکاف یادآور شد: تشکیل حلقه‌های معرفت و پاسخ به شبهات در این ایام بسیار تأثیرگذار و مهم است و باید مد نظر باشد ضمن اینکه سایر مسائل مانند موارد امنیتی، بهداشتی و نظارت و کنترل نیز باید توسط دست‌اندرکاران به خوبی صورت پذیرد.

,

همچنین مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشمر نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که امروز بسیاری از جوانان و عموم مردم با آن مواجه هستند ضعف در اعتقادات دینی است و در این موضوع شبهه‌های فضای مجازی نیز از عوامل بسیار مؤثر است.

,

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد رضایی ادامه داد: فرصت اعتکاف، فرصتی است که باید در آن به شبهات و سؤالاتی که در طول یک سال مطرح شده است پاسخ داده شود و لذا باید در این موقعیت از افراد توانمندی که توانایی پاسخ به شبهات را دارند استفاده کنیم.

,

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر نیز در این جلسه اظهار داشت: برای بهره‌بردای بهتر از فرصت اعتکاف، این مراسم امسال در چهار مسجد کاشمر شامل مساجد جامع، امام رضا(ع)، 14 معصوم(ع) و امام علی(ع) واقع در خیابان نیلوفر شمالی برگزار خواهد شد.

,

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمعلی مجیدی خاطرنشان کرد: به منظور برنامه‌ریزی بهتر، امسال معتکفان جوان را از معتکفان مسن و میانسال جدا خواهیم کرد و در مسجد جداگانه‌ای اعتکاف آن‌ها برگزار خواهد شد ضمن اینکه حلقه‌های معرفت متعددی برای استفاده جوانان و پاسخگویی به سؤالات آنان در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده است که این برنامه در سال‌های گذشته با استقبال خوب معتکفان مواجه شده بود.

,

وی همچنین از آمادگی نیروهای انتظامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای تأمین امنیت مراسم اعتکاف خبر داد.

,

مسئول هیأت امناء مسجد جامع کاشمر نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه مسائل و مشکلات خانوادگی از موضوع‌های مورد ابتلای امروز جامعه می‌باشد و شاهد افزایش پدیده طلاق در جامعه هستیم شایسته است از فرصت اعتکاف در این راستا بهره‌برداری شود.

,

فخرالاسلام برهانی گفت: سال گذشته از تعدادی از کارشناسان مسائل خانواده برای این موضوع بهره بردیم و امسال نیز همین برنامه را خواهیم داشت ضمن اینکه شایسته است مبلغان روحانی هم به مسائل خانوادگی توجه ویژه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه