اخبار داغ

فرماندار تایباد:

صنعت جذب گردشگر علاوه بر نقش اقتصادی، سبب نزدیکی اقوام می شود

صنعت جذب گردشگر علاوه بر نقش اقتصادی، سبب نزدیکی اقوام می شود
فرماندار تایباد گفت: موضوع مهمی که صنعت جذب گردشگری علاوه بر نقش اقتصادی در پی دارد اثرات مهم این صنعت در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرستان است که می توان از این طریق فرهنگ های مختلف را مبادله کرد و این امر سبب نزدیکی اقوام گوناگون با یکدیگر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، حسین شرافتی راد در جلسه ستاد خدمات سفر که امروز در محل فرمانداری تایباد برگزار شد، عنوان کرد: شهرستان مرزی دارای ظرفیت های بالایی در صنعت گردشگری و توریسم است که باید در جهت حمایت، گسترش و توسعه این صنعت تلاش شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,


فرماندار تایباد با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده امسال سعی شده در ایام نوروز با آمادگی بیشتری به استقبال نوروز برویم، افزود: گام اول برای پذیرایی از مسافران نوروزی توسط ستاد خدمات سفر شهرستان افزایش زمان ماندگاری گردشگر است.

,
,

 

,

شرافتی راد با اشاره به اهمیت مرز دوغارون تایباد اظهار کرد: پایانه مرزی دوغارون به عنوان تنها معبر رسمی کشور در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و در مسیر کریدور شرق به غرب و مسیر باستانی جاده ابریشم واقع شده است و زیباسازی این دروازه رسمی برای جذب گردشگران خارجی امری ضروری است.

,


وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگری که صنعت جذب گردشگری علاوه بر نقش اقتصادی در پی دارد اثرات مهم این صنعت در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرستان است که می توان از این طریق فرهنگ های مختلف را مبادله کرد و این امر سبب نزدیکی اقوام گوناگون با یکدیگر می شود.

,
,

 

,

وی افزود: اجرای طرح‎های گل‎کاری در سطح شهر، احداث بازارچه‌های موقت عرضه صنایع‌دستی و غذاهای محلی، نصب تابلوهای گردشگری در محدوده ورودی شهر و تبلیغات سالم در راستای معرفی جاذبه های گردشگری بخشی از اقداماتی است که برای ایام نوروز 97 و همچنین استقبال شایسته از میهمانان نوروزی انجام خواهد شد.

,

 

,

نماینده عالی دولت در شهرستان تایباد متذکر شد: ماندگاری گردشگران گام مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در این خطه مرزی است.

,

 

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانه های تاریخی و روستایی بخشی از اقامتگاه های بومگردی است که با مرمت می توان در زمینه جذب گردشگران و ماندگاری آنان مفید واقع شود.

,

 

,

جانشین فرماندهی انتظامی تایباد در این جلسه گفت: حفظ امنیت و آرامش خانواده‌ ها و مسافران نوروزی اولویت کاری در طرح نوروزی نیروی انتظامی شهرستان بوده و ایجاد امنیت و افزایش احساس آن نیازمند مشارکت مردم، مسئولان و پلیس است.

,

 

,


سرهنگ علیرضا حاجی حسینی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن شهرستان‌ و همجواری با کشور افغانستان در راستای تأمین امنیت مطلوب تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

,
,

 

,


حاجی حسینی اظهار کرد: فرماندهی نیروی انتظامی تایباد با افزایش واحدهای گشتی و استقرار اکیپ های گشت میدانی در نوار مرزی و داخل شهر در ایام نوروز سعی دارد امنیت و آسایش هرچه بیشتری را برای شهروندان فراهم کند.

,
,

 

,


وی با اشاره به مسافرت‌های شهروندان در ایام نوروز و کاهش حضور مردم در منازل خاطر‌نشان کرد: رسیدگی به جرایمی همچون سرقت از جمله بخش‌هایی است که به‌طور ویژه در دستور کار پلیس در این ایام قرار گرفته است.

,
,

 

,

در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان ادارات شهرستان، نظرات و راهکارهای خود را در زمینه استقبال از مسافران نوروزی ارائه دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه