اخبار داغ

بخشدار مرکزی کاشمر:

نخستین نمایشگاه صنایع دستی بخش مرکزی کاشمر به کار خود پایان داد

نخستین نمایشگاه صنایع دستی بخش مرکزی کاشمر به کار خود پایان داد
بخشدار مرکزی کاشمر از اتمام نخستین نمایشگاه صنایع دستی و محصولات خانگی توانمندی زنان روستایی و عشایر بخش مرکزی شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، امروز اولین نمایشگاه صنایع دستی و محصولات خانگی توانمندی زنان روستایی و عشایر بخش مرکزی که در تالار مهراد کاشمر برگزار شده بود بعد از هفت شبانه روز به کار خود پایان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس، ,

سعید چیتی در حاشیه‌ی اختتامیه‌ی این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: خوشبختانه بانوان کارآفرین 18 روستای بخش مرکزی در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.

,

, ,

بخشدار مرکزی کاشمر بیان داشت: زنان کارآفرین روستاهای مغان، عشرت آباد، کاژغونه، زنده‌ جان، فرح آباد، قوچ پلنگ، فدافن، ممرآباد، تربقان، قوژد، عارف آباد، کسرینه، فرح آباد، رزق آباد، فرگ، فروتقه، نای و عشایر فرح آباد توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف تولید خشکبار، گیاهان دارویی و عرقیجات، ترشیجات، شیرینی خانگی، سوزن دوزی، پرورش گل، تولید گل‌های متنوع مصنوعی، بافندگی، فرت بافی، نقاشی روی سفال و غیره به نمایش گذاشتند.

,

, ,

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از نمایشگاه گفت: رویکرد ما اهمیت دادن به اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی زنان روستایی و آشنایی با سنن و آداب و رسوم کهن مردم روستایی کاشمر بود و تلاش داریم در سال آینده این نوع نمایشگاه را قویتر و با تنوع بیشتر علاوه در سایر شهرستان‌ها هم برگزار کنیم.

,

, ,

چیتی مهمترین دلیل موفقیت این نمایشگاه را مشارکت مردم عنوان کرد و ابراز داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی هر زمان که زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کردیم قطعا موفقیت بیشتری داشتیم.

,

, ,

وی یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از اهداف بزرگ دولت بحث توسعه روستاها است امیدواریم بتواتیم در آینده هم با برگزاری این نوع نمایشگاهها حمایت بیشتری از تولیدات داخلی و بویژه تولیدات روستایی داشته باشیم.

,

, ,

مهران ابراهیمیان هم بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی است تا با استفاده از این ظرفیت انسان با هویت خود بیشتر آشنا شود.

,

, ,

دبیر سرویس اقتصادی روزنامه جوان با اشاره به تنوع صنایع دستی روستایی گفت: شایسته است که در نمایشگاههای بعدی، صنایع دستی مخصوص کاشمر به صورت ویژه به نمایش گذاشته شود.

,

, ,

وی ابراز کرد: خودباوری، شناخت هویت شهرستان و زنده کردن هنرهای گذشتگان از مهمترین نتایج این نمایشگاه بود اما مشکل اکثریت فعالان صنایع دستی ما ضعف عمده در بازار یابی است و متأسفانه حوزه‌ی معرفی دچار اشکال است و همکاری و هم‌اندیشی بیشتر مسئولین را می‌طلبد چه بسا که برطرف کردن این مشکل، نقش بسیار مهمی در کارآفرینی و توسعه‌ی اقتصاد مقاومتی دارد.

,

, ,

ابراهیمیان یادآور شد: رسانه هم می‌تواند با اطلاع‌ رسانی و تبلیغات در بازاریابی کمک کند و با در کنار هم بودن می‌توان به نتایج بسیار خوبی دست یافت.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه