بخشدار مرکزی کاشمر از اتمام نخستین نمایشگاه صنایع دستی و محصولات خانگی توانمندی زنان روستایی و عشایر بخش مرکزی شهرستان خبر داد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، امروز اولین نمایشگاه صنایع دستی و محصولات خانگی توانمندی زنان روستایی و عشایر بخش مرکزی که در تالار مهراد کاشمر برگزار شده بود بعد از هفت شبانه روز به کار خود پایان داد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس، ,سعید چیتی در حاشیهی اختتامیهی این نمایشگاه در گفتوگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خوشبختانه بانوان کارآفرین 18 روستای بخش مرکزی در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.
,, ,
بخشدار مرکزی کاشمر بیان داشت: زنان کارآفرین روستاهای مغان، عشرت آباد، کاژغونه، زنده جان، فرح آباد، قوچ پلنگ، فدافن، ممرآباد، تربقان، قوژد، عارف آباد، کسرینه، فرح آباد، رزق آباد، فرگ، فروتقه، نای و عشایر فرح آباد توانمندیهای خود را در عرصههای مختلف تولید خشکبار، گیاهان دارویی و عرقیجات، ترشیجات، شیرینی خانگی، سوزن دوزی، پرورش گل، تولید گلهای متنوع مصنوعی، بافندگی، فرت بافی، نقاشی روی سفال و غیره به نمایش گذاشتند.
,, ,
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از نمایشگاه گفت: رویکرد ما اهمیت دادن به اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی زنان روستایی و آشنایی با سنن و آداب و رسوم کهن مردم روستایی کاشمر بود و تلاش داریم در سال آینده این نوع نمایشگاه را قویتر و با تنوع بیشتر علاوه در سایر شهرستانها هم برگزار کنیم.
,, ,
چیتی مهمترین دلیل موفقیت این نمایشگاه را مشارکت مردم عنوان کرد و ابراز داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی هر زمان که زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کردیم قطعا موفقیت بیشتری داشتیم.
,, ,
وی یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از اهداف بزرگ دولت بحث توسعه روستاها است امیدواریم بتواتیم در آینده هم با برگزاری این نوع نمایشگاهها حمایت بیشتری از تولیدات داخلی و بویژه تولیدات روستایی داشته باشیم.
,, ,
مهران ابراهیمیان هم بیان کرد: برگزاری این نمایشگاهها فرصت مناسبی است تا با استفاده از این ظرفیت انسان با هویت خود بیشتر آشنا شود.
,, ,
دبیر سرویس اقتصادی روزنامه جوان با اشاره به تنوع صنایع دستی روستایی گفت: شایسته است که در نمایشگاههای بعدی، صنایع دستی مخصوص کاشمر به صورت ویژه به نمایش گذاشته شود.
,, ,
وی ابراز کرد: خودباوری، شناخت هویت شهرستان و زنده کردن هنرهای گذشتگان از مهمترین نتایج این نمایشگاه بود اما مشکل اکثریت فعالان صنایع دستی ما ضعف عمده در بازار یابی است و متأسفانه حوزهی معرفی دچار اشکال است و همکاری و هماندیشی بیشتر مسئولین را میطلبد چه بسا که برطرف کردن این مشکل، نقش بسیار مهمی در کارآفرینی و توسعهی اقتصاد مقاومتی دارد.
,, ,
ابراهیمیان یادآور شد: رسانه هم میتواند با اطلاع رسانی و تبلیغات در بازاریابی کمک کند و با در کنار هم بودن میتوان به نتایج بسیار خوبی دست یافت.
,انتهای پیام/
,,
,
,
,
]
ارسال دیدگاه