اخبار داغ

اظهارات پوتین درباره آتش‌بس در سوریه

اظهارات پوتین درباره آتش‌بس در سوریه
رئیس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: آتش‌بس در سوریه شامل گروه‌های تروریستی نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز یکشنبه در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره آتش‌بس در سوریه به گفتگو پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پوتین در جریان این تماس تلفنی به سران آلمان و فرانسه تأکید کرد که آتش بس یک ماهه جاری در سوریه گروه های تروریستی در غوطه شرقی را دربر نمی گیرد.

,


بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری روسیه، در این تماس تلفنی، تحولات غوطه شرقی و مشکلات تأمین و ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه و نیز سایر مناطق در سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

,
,

 

,


بیانیه صادره از سوی سرویس مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری روسیه در ادامه تصریح کرد که پوتین، ماکرون و مرکل را در جریان اقدامات روسیه با هدف خارج کردن غیرنظامیان جنگ زده سوری از مناطق مورد درگیری و ارائه کمک‌ های درمانی و بشردوستانه به آنها قرار داده است.

,
,


گفتنی است، شورای امنیت سازمان ملل متحد شنبه شب قطعنامه پیشنهادی کویت و سوئد را درباره آتش بس در غوطه شرقی دمشق تصویب کرد.

,
,


این قطعنامه به اتفاق آراء به تصویب رسید و تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به آن رأی مثبت دادند.

,
,


این قطعنامه پنج شنبه گذشته از سوی نمایندگان سوئد و کویت به شورای امنیت ارائه شد. طبق مفاد این قطعنامه، آتش بس سراسری در سوریه در بازه زمانی ۷۲ ساعت پس از تصویب این قطعنامه برقرار و خروج مجروحان و تحویل کمکهای بشر دوستانه ظرف ۴۸ ساعت پس از تصویب آتش بس آغاز می شود.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه