اخبار داغ

پیگیری های ستاد اقامه نماز نتیجه داد؛

عدم برگزاری نماز جماعت به دلیل نبود پول!/هشدار کمیلی برای اعلام نام فرمانداری درخصوص عدم اقامه نماز جماعت

عدم برگزاری نماز جماعت به دلیل نبود پول!/هشدار کمیلی برای اعلام نام فرمانداری درخصوص عدم اقامه نماز جماعت
پس از اعلام رئیس ستاد اقامه نماز خراسانم جنوبی درخصوص عدم اقامه نماز جماعت در سه فرمانداری استان، هم اکنون نماز جماعت در دو فرمانداری برگزار می شود و اگر فرمانداری دیگر تا پایان هفته جاری نسبت به این موضوع اقدام نکد، نام آن علنی و مطرح خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ برپایی نماز یکی از موضوعاتی است که بارها در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار گرفته است که در این خصوص اقامه نماز اول وقت و جماعت از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛,

 

,

توجه بزرگان دین و یا مسئولان هر شهری به اقامه نماز می تواند در این زمینه مصداق عینی امر به معروف باشد و قطعا اگر به این موضوع توجه داشته باشند، علاوه بر موفقیت و کمال خودشان، الگوی خوبی برای مردم خواهند بود.

,

 

,

اما متاسفانه در برخی از ادارات به خاطر عواملی چون نبود فضای مناسب برای اقامه نماز، عدم برپایی نماز جماعت و یا عدم توجه کارکنان به اهمیت نماز، شاهد بی‌توجهی به این موضوع هستیم و این در حالی است که همواره بر لزوم توجه ادارات و نهادها به اقامه نماز جماعت تاکید شده است.

,

 

,

16 بهمن ماه سال جاری بود که حجت الاسلام حسین کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در گردهمایی رابطین امور اقامه نماز دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: متاسفانه در یکی از شهرستان های استان خراسان جنوبی، نماز جماعت در شهرداری تعطیل شده و وقتی دلیل آن را جویا شدیم، کمبود اعتبارات بیان شد!!

,

 

,

حجت الاسلام کمیلی تصریح کرد: در فرمانداری سه شهرستان خراسان جنوبی، نماز جماعت اقامه نمی شود که دلیل آن هم نبود اعتبار اعلام شده است!!

,

 

,

پس از اعلام این موضوع توسط رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، طی نامه ای به فرمانداری های مورد نظر، دستور ایجاد زمینه برگزاری نماز جماعت برای کارکنان و همچنین مراجعین داد.

,

 

,

حسین کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با  خاورستان؛  ضمن تقدیر از این اقدام سرپرست معاونت اقتصادی استانداری اظهارکرد: پس از بیان موضوع عدم اقامه نماز جماعت در سه فرمانداری استان، در دیدار با نماینده ولی فقیه و همچنین دستور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، هم اکنون برگزاری نماز جماعت در دو فرمانداری برگزار می شود.

, خاورستان؛,

 

,

وی افزود: همچنین فرمانداری دیگر هم قول داده است که تا پایان هفته جاری نسبت به ایجاد زمینه برگزاری نماز جماعت اقدام کند.

,

 

,

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی تصریح کرد: ستاد اقامه نماز استان برای برگزاری و اقامه نماز در این سه فرمانداری، پیگیری های متعدد و مکرری داشته است که متاسفانه به این پیگیری ها توجهی نمی شد و همین موضوع سبب شد تا این موضوع را در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مطرح کنیم.

,

 

,

کمیلی با اشاره به اینکه یکی از فرمانداری ها علی رغم داشتن نمازخانه مناسب، دلیل عدم برپایی نماز را عدم توانایی برای تامین هزینه رفت و آمد امام جماعت عنوان کرده است بیان کرد: در شهرستان دیگر هم علاوه بر فرمانداری، شهرداری هم به دلیل عدم توانایی هزینه رفت و آمد روحانی، اقامه نماز جماعت ندارد که برای رفع مشکلات در این خصوص پیگیری هایی انجام شده و اکنون نماز جماعت برگزار می شود.

,

 

,

وی افزود: اما یکی از فرمانداری های دیگر نمازخانه مناسبی ندارد و با توجه به اینکه ساختمان فرمانداری جدید در حال ساخت است، ایجاد نمازخانه مناسب در ساختمان فعلی را هزینه دانسته است، در حالی اگر برای اتاق فرماندار هزینه ای انجام شود، اشکالی ندارد.

,

 

,

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به قول فرماندار درخصوص ایجاد شرایط اقامه نماز جماعت در این فرمانداری تا پایان هفته جاری، اگر به این وعده خود عمل نکنند، روز شنبه رسما نام این فرمانداری را اعلام خواهیم کرد.

,

 

,

کمیلی گفت: با توجه به اینکه فرماندار، نماینده عالی و رئیس دولت در هر شهرستان است، اگر به برگزاری نماز بی اعتنا و بی توجه باشد، نمی توان از سایر ادارات آن شهرستان انتظاری داشت.

,

 

,

وی همچنین وضعیت برگزاری نماز در سطح دستگاه های اجرایی و ادارات استان را مطلوب عنوان کرد و گفت: هیچ اداره ای وجود ندارد که نماز جماعت در آن اقامه نشود، مگر اداراتی که تعداد کارمندان آن برای اقامه نماز جماعت، به حد نصاب نرسد.

,

 

,

با توجه به اینکه نماز یکی از اصلی ترین فرایض دینی، عامل کمال انسان و بازدارنده از بسیاری از گناهان است، قطعا اگر در ادارات و دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد، در پیگیری درست امور و عملکرد کارکنان بر مبنای صداقت، امانت و دلسوزی نقش بسزایی دارد.

,

امید است این پیگیری ها و تذکرات به نتیجه برسد و همانطور که فرمانداران برای جلسات یا برنامه های سیاسی و جناحی خود ارزش قائلند، به برگزاری نماز به عنوان مهم ترین و واجب ترین کار هم توجهی داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه