اخبار داغ

شورای شهر زیانبخش

چگونه مردم را ناامید کنیم

چگونه مردم را ناامید کنیم
متاسفانه برخی افراد در روزهای گذشته در رشته غیرتخصصی خود دست به اظهار نظرهایی زده اند که نشان می دهد یا قبل از این در شهر زندگی نمی کردند و یا از روی سیاست زدگی می خواهند تصمیات نادرستی را تحمیل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ؛ شهر یک موجود زنده است و اداره آن نیازمند تفکر کارشناسی و  عمل جهادی اســت. بعد از روی کار آمدن شوراها در کشور قرار بود اداره امور شهرها به شوراها سپرده شود هر چند انتخاب اعضای شورای شهر با ساز و کار سیاسی و برگزاری انتخابات همراه است،اما در هدف و تعریف اولیه شورا یک نهاد اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ؛, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان,

به واقع، شورای شهر یکی ساختار های قانون اساسی است که با هدف تحقق مشورت اسلامی و حل مشکلات مردم ایجاد شده است. اما این نهاد که برای اداره کشور به دست مردم ایجاد شده است و می بایست نماد اعتماد عمومی به مسئولان باشد، تبدیل به وسیله ای برای ضربه زدن به وحدت عمومی می شود.

,

متاسفانه برخی افراد در روزهای گذشته در رشته غیرتخصصی خود دست به اظهار نظرهایی زده اند که نشان می دهد یا قبل از این در شهر زندگی نمی کردند و یا از روی سیاست زدگی می خواهند تصمیات نادرستی را تحمیل کنند. اینک از روی وظیفه شهروندی خود و براساس سخن مولای متقیان که فرمود همه مسئول هستند این عزیزان را به بازخوانی سخنان امام خامنه ای در خصوص شورای شهر و روستا فرا می خوانم باشد که متذکر شوند.

,

مقام معظم رهبری در سالیان گذشته در قالب پیام های خود به شوراهای شهر و روستا دو آفت انگیزه های جناحی و جنجال های سیاسی را عامل اصلی ضربه زننده به استحکام شورای شهر بر می شمرند.

,

شورای شهر زیانبخش

,

 یک شرط اساسى آن است که انگیزه هاى جناحى و حزبى، این شوراها را عرصه ى تاخت و تاز خود نکند و آن را از کار اصلى خود باز ندارد. توفیق نسبى شوراهاى دور دوم در مقایسه با دوره ى پیش از آن در بسیارى از کلانشهرها، آزمون عینى این حقیقت است.

,

دخالت جناح بندیها و انگیزه هاى حزبى و گروهى و شخصى و طایفگى در این وظیفه ى مهم، زهر مهلکى است که شوراها را از کار مى اندازد و آن را کم سود و گاه، زیانبخش مى سازد.

,

مناقشات سیاسى و جناحى و ورود در هر اقدامى که اعضاء شوراى اسلامى را از اتحاد عملى خود دور کند، براى این شوراها مضر و ناروا است.

,

  با این‌که مردم گله‌های بحقّی از شوراها داشتند، درعین‌حال شما ملاحظه کنید طبق آمار رسمی، بیش از بیست‌میلیون نفر در پای صندوقها حاضر شدند و رأی دادند. یقیناً اگر شوراها به وظایف خود عمل مینمودند و مردم را به نیّتها و کارآیی خودشان امیدوار میکردند، استقبال مردم باز هم بیشتر میشد.

,

مردم می خواهند به وظیفه خود عمل کنند ولی نمی گذارند

,

مردم مایلند در اداره‌ی کشور به وظیفه‌ی خود عمل کنند و سهم و حقّ خود را نیز استیفاء نمایند. اگر کسانی هم که در شوراهای سراسر کشور انتخاب شده‌اند، ان‌شاءاللَّه به وظایف خود عمل کنند و از جنجال و غوغاگری سیاسی و پرداختن به اموری که وظایف آنها نیست، پرهیز کنند و به وظیفه‌ی خود بپردازند – که وظیفه‌ی آنها اداره‌ی امور شهرها و روستاها و رسیدن به مشکلات مردم در محدوده‌ی وظایف خودشان است – بلاشک علاقه‌ی مردم نسبت به این نهاد مهمّ جمهوری اسلامی که در قانون اساسی روی آن تأکید شده، بیشتر خواهد شد.

,

دشمنان نظام و جمهوری اسلامی در این چند روز حنجره‌های خود را پاره کردند برای این‌که فریاد بزنند و از پدیده‌ای که در نظام جمهوری اسلامی به‌وجود آمده است – یعنی حضور مردم در شوراها و انتخاب افراد – استفاده‌های نادرست و مغرضانه کنند. حقیقت قضیه غیر از چیزی است که آنها میگویند. آنها بازیگران میدان سیاستند و برای مصالح سیاسی در دنیا علیه جمهوری اسلامی آنچه از عهده‌شان برآید، حرف میزنند؛ یک عدّه هم در داخل، همان حرفها را تکرار میکنند و آنچه را که آنها دوست میدارند، بر زبان می‌آورند.

,

حقیقت قضیه این است که مردم به نظام و نهادهای آن علاقه‌مندند و توقّعی که از مسؤولان دارند، کار و خدمت و انجام دادن وظایفشان است. در این خصوص، فرقی بین شورای شهر، مجلس شورای اسلامی، دولت و بقیه‌ی دستگاهها نیست؛ هرکدام وظیفه‌ی خود را انجام دهند، مردم را به خودشان علاقه‌مند و دلگرم خواهند کرد.

,

اگر کسانی وظیفه‌ی خود را انجام ندهند، کوتاهی کنند، به کارهای دیگر سرگرم شوند و احیاناً افساد کنند – کمااین‌که در بعضی از موارد مشاهده شده است کسانیکه مردم آنها را برای کاری انتخاب کردند، به‌جای این‌که به آن کار بپردازند، به کارهایی پرداختند که مطلقاً به نفع مردم نیست، بلکه به زیان مردم است – طبعاً مردم دلسرد خواهند شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه