اخبار داغ

با امضای استشهادیه؛

گرازهای وحشی زحمات یک ساله کشاورزان مرزنشین پارس آباد را به تاراج می‎برند/ اهالی از نیمه تمام ماندن فنس‎کشی نوار مرزی ناراضی‌اند

گرازهای وحشی زحمات یک ساله کشاورزان مرزنشین پارس آباد را به تاراج می‎برند/ اهالی از نیمه تمام ماندن فنس‎کشی نوار مرزی ناراضی‌اند
به دنبال نیمه تمام ماندن فنس کشی بخشی از نوار مرزی پارس آباد مغان، روستاهای محدوده مرزی این شهرستان با امضای استشهادیه ای نسبت به این مساله ابراز نارضایتی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، سال هاست به علت فقدان قانون جامع و کامل در حوزه محیط زیست، اراضی کشاورزی پارس آباد مغان به ویژه مزارع حاشیه نوار مرزی این شهرستان به جولانگاه گرازهای وحشی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, , , آران مغان, آران مغان,

حملات بی محابای گرازها علاوه بر ایجاد ترس و وحشت در بین کشاورزان و روستائیان، موجب کاهش شدید راندمان تولید محصولات و سبب پایین آمدن ارزش زمین های کشاورزی واقع در کناره های مرز شده و امکان کشاورزی در بخش وسیعی از اراضی پارس آباد مغان را با مشکل مواجه کرده است بطوری که این امر باعث شده تا کشاورزان همواره با خسارت های ناشی از حمله و دستبرد این حیوان مواجه شوند.

,

این اتفاق در حالی چند سالی است که دامن کشاورزان روستاهای مرزی پارس آباد را گرفته که اخیرا دولت در یک طرحی کل نوار مرزی از آستارا گرفته تا بیله سوار را فنس کشی کرده و تا نزدیکی شهرستان پارس آباد هم این طرح اجرایی شد و تنها چند کیلومتر تا اتمام فنس کشی نوار مرزی پارس آباد نمانده بود که ادامه عملیات این طرح بنا به دلایل نامشخص از سال گذشته متوقف شد.

,

حال بیش از یک سالی از روی این موضوع می گذرد و هنوز اقدامی برای ادامه فنس کشی نوار مرزی پارس آباد انجام نشده است و این امر باعث شده تا روستاهای مرزی این شهرستان که به شغل کشاورزی مشغول هستند نگران به تاراج رفتن محصولات خود توسط گرازهای وحشی هستند که از آن طرف مرزهای جمهوری آذربایجان به روستاهای مرزی پارس آباد هجوم آورده و دسترنج یک ساله این روستاییان را به تاراج می برند.

,

این حیوانات که زیستگاه اصلی آنها حواشی و جنگل های رود مرزی ارس به ویژه آن طرف رودخانه است شبانه بصورت گله ای به مزارع حمله کرده و محصولات زراعی را که با زحمات طاقت فرسای کشاورزان به بار نشسته بی رحمانه درو می کنند و خسارت‌های فراوانی را به بار می آورند.

,

این مساله باعث شده تا روستاهای مرزنشین شهرستان پارس آباد این روزها با امضای استشهادیه ای نسبت به نیمه تمام ماندن فنس کشی نوار مرزی این شهرستان معترض شده و خواستار ادامه تکمیل فنس کشی شوند.

,

صیانت از محیط زیست و حیات وحش و حفظ زیست بوم یک منطقه مهم است و یکی از بدیهیات شکل گیری سازمانی به نام حفاظت محیط زیست نیز به همین جهت است، اما باید در کنار توجه به زیست بوم و حراست از جانواران وحشی، دسترنج، جان و مال و امنیت و آسایش اهالی بیشتر مورد عنایت و توجه مسوولان قرار گیرد.

,

تصویر استشهادیه به امضا رسیده اهالی روستاهای مرزی فیروزآباد، قوشاقشلاق، بهرام آباد، قره قباق، حاح جعفرکندی، خانقشلاق، قاسمعلی کندی و دوست کندی شهرستان پارس آباد که رونوشت آن به نماینده مردم پارس آباد در مجلس، فرماندار، امام جمعه و فرمانده هنگ مرزی شهرستان پارس آباد نوشته شده را در زیر مشاهده می کنید.

,

////

, ////,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه