اخبار داغ

مهدی امینی خواه در گفتگو با دانا:

حال سینما خیلی خوب نیست/با پارتی و پول وارد سینما نشدم+فیلم

حال سینما خیلی خوب نیست/با پارتی و پول وارد سینما نشدم+فیلم
امینی خواه گفت: حال سینما خیلی خوب نیست اما الحمدلله مردم از سینما حمایت می کنند و مخاطبان سینما نسبت سال های اخیر بیشتر شده است. اگر مردم سینما را تنها بگذارند از بین می رود.
[

مهدی امینی خواه بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: به تازگی سریالی به نام"ستاره های عاشقی" تهیه کرده ایم که قرار است برای ایام نوروز 97 آماده پخش شود و همچنین یک فیلم سینمایی به "نام جزیره مهربانی" که ایام نوروز یا بعد از این ایام اکران خواهد شد. یک فیلم سینمایی به "نام اینجا کجاست" در ژانر دفاع مقدس آماده داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: چند وقتی است که تولیدات کم شده است. تقریبا می توان گفت به یک پنجم از تولیدات در سال های گذشته رسیده ایم. به دلیل اینکه حجم تولیدات پایین آمده است هنرمندان را کمتر در قاب تلویزیون و یا روی پرده سینما می بینیم. سینمای ما از بهترین های آسیا است. جوایز و تندیس های بین المللی فراوانی از خرس نقره ای و نخل طلا گرفته تا اسکار را دریافت کرده ایم. اگر بتوانیم از سینما حمایت کنیم در جهان حرف بسیار برای گفتن داریم.

,

, ,

امینی خواه خاطرنشان کرد: من بازیگری را از نقطه صفر شروع کرده ام. با پارتی و پول وارد سینما نشده ام. کارم را از تئاتر شروع کردم و به دانشگاه رفتم. از تئاتر به تلویزیون و بعد به سینما دعوت شدم. راه بسیار سختی را پشت سر گذاشتم چون هیچ آشنا یا پشتوانه ای نداشتم. سینما و تلویزیون شغل پر زرق و برقی است. به همین دلیل یک سری از افراد ممکن است با پارتی و یا پول وارد این عرصه شوند اما مهم تر از هر چیزی ماندگاری است. هر کسی ممکن است از هر طریقی وارد این عرصه شود اما اگر تخصص و دانش نداشته باشد ماندگار نخواهد شد.

,

این بازیگر نام آشنا عنوان کرد: ما در ایران ژانرهای مختلفی از جمله: اکشن، کمدی، تراژدی و دفاع مقدس داریم. خیلی از کارگردان ها هستند که فقط در یک ژانر کار می کنند. یک عده دیگر هم هستند که ژانرهای مختلف را تجربه می کنند. یک زمانی فقط نقش مثبت بازی می کردم اما برای این که از کلیشه ای شدن دوری کنم سعی کردم نقش های منفی و یا خاکستری را نیز بازی کنم.

,

, ,

وی اظهار داشت: روابط در سینما و تلویزیون بر روی انتخاب عوامل در پروزه ها بی تاثیر نیست. از هنرمندان حمایت نمی شود. کسی که یک سرمایه فرهنگی برای کشور است باید مورد حمایت قرار بگیرد. اگر به من هم 2 سال پیشنهاد هیچ پروژه ای ندهند دلم می گیرد. چون برای این که به اینجا برسم زحمت کشیده ام. اما اگر این اتفاق برای من رخ دهد هرگز با کسی  تماس نمیگیرم که اگر پروژه ای در دست دارید لطفا من را دعوت کنید. غرورم این اجازه را به من نمی دهد.

,

بازیگر سریال ستاره های عاشقی گفت: تله فیلم بخشی از فیلم سازی با بودجه ای محدود است. اما باید سعی کنیم کمبود بودجه کیفیت فیلم را پایین نیاورد. باید تلاش کنیم بهترین کیفیت را ارائه دهیم. مدیران و مسئولین از هنرمندان حمایت کنند. هنگام گرفتن مجوز ساخت و بعد از آن پروانه نمایش و همچنین تامین بوجه فیلم ها از هنرمندان حمایت کنند.

,

, ,

امینی خواه در مورد صحبت های لیلا حاتمی در نشست خبری فیلم خوک در جشنواره برلین گفت: من کارشناس سیاسی نیستم و نمی توانم در مورد صحبت های خانم حاتمی حرفی بزنم و نمی دانم که کارشان درست و یا غلط بوده است.

,

وی درمورد هنرمندانی که به شبکه جم پیوستند گفت: این ها هنرمند هستند و در صنعت فیلم سازی فعالیت می کنند. تنها از یک شبکه به شبکه  دیگری رفته اند و در آنجا کشغول کار شده اند. اکنون که برگشته اند نباید با آنها ناملایمتی کرد. نباید نسبت به آنها جبهه بگیریم.

,

امینی خواه در پایان گفت: حال سینما خیلی خوب نیست اما الحمدلله مردم از سینما حمایت می کنند و مخاطبان سینما نسبت سال های اخیر بیشتر شده است. اگر مردم سینما را تنها بگذارند از بین می رود.

,

 

,

گفتگو از احسان رستمیان

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه