اخبار داغ

در آستانه سال نو/

هر آنچه باید یک دانشجو در خصوص اکرام ایتام و طرح محسنین بداند

هر آنچه باید یک دانشجو در خصوص اکرام ایتام و طرح محسنین بداند
نشست سه جانبه بازآموزی عملیاتی جشن نیکوکاری با رویکرد افزایش تعامل با حضور دانشجویان و معرفی نحوه خدمت رسانی به محرومین با حضور نمایندگان دانشگاه ها برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ نشست سه جانبه بازآموزی عملیاتی جشن نیکوکاری با رویکرد افزایش تعامل برگزار شد. در این نشست مهرداد شریف پور، مسئول اجرایی طرح اکرام و محسنین به شعار می سازیم تا ساخته شویم جهادگران دانشجو در مناطق محروم اشاره کرد و مبانی نظری و رویکردهای طرح را بدین شرح برشمرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,


۱- دینی و اعتقادی (ریشه در آموزهای قرآنی(۲۳آیه) و سیره وسنت پیامبران، ائمه اطهار، علما ء و بزرگان دینی و اسلامی)
۲- کاملا مردمی مدار وعرصه ای برای مشارکت اجتماعی ملت نوع دوست و نیک اندیش کشور عزیزمان ایران اسلامی
۳- کاملا احساسی، عاطفی اما با نظارت و کنترل
۴- کاملا موفق با جلب اعتماد حامیان و امانتداری و انتقال مستقیم مراحم حامیان در کمترین زمان ممکن به دست ایتام و محسنین
۵- کاملاً با متدهای علمی و فرآیند محور(نیاز سنجی فرزندان، گروه بندی حامیان)، فنی و بهرمند شده از تکنولوژی روز و مدرن (درگاه ها و اپلکیشن های پرداختی)


شریف پور اذعان داشت: خداوند در قرآن مجید می‌فرماید: یتیم اینقدر ارزش دارد که اگر دو پیغمبر مجانی کارگری کنند، ارزش دارد تا اینکه مال یتیم حفظ بماند. حضرت موسی و خضر دو پیغمبر بزرگوار بودند. این دو نفر وارد یک منطقه‌ای شدند و نیاز به غذا داشتند. به مردم گفتند: به ما کمی غذا بدهید. این مردم به این دو پیغمبر غذا ندادند. این‌ها همینطور که داشتند در روستا راه می‌رفتند، دیدند که یک دیواری در حال کج شدن است. حضرت خضر گفت: موسی لباس هایت را در بیاور تا بنایی کنیم. گفت: برای این مردم نامرد که یک تکه نان به ما ندادند، مجانی کارگری کنیم؟ موسی و خضر لباس هایشان را درآوردند و این دیوار را ساختند. موسی در آخر گفت: دلیلت از این کار چه بود؟ گفت: دلیلش این است که یک مرد خوب از دنیا می‌رود. این مرد دو بچه دارد. او مقداری گنج و پول برای بچه‌های خود در زیر این دیوار پنهان کرده بود. اگر این دیوار می‌افتاد، پول‌ها پیدا می‌شد و بیگانه‌ها پول را می‌بردند و به این بچه‌های یتیم چیزی نمی‌رسید. این ارزش دارد که ما برای حفظ مال یتیمان بنایی کنیم. این قصه در سوره کهف آمده است. یعنی حفظ مال یتیم به قدری ارزش دارد که دو پیغمبر گرسنه مجانی کارگری کنند. حفظ مال یتیم تا این اندازه لازم است.



وی جامعه هدف را ایتام یعنی فرزندانی که پدر یا هردو والدین فوت نموداند، محسنین، یعنی فرزندانی که پدر به دلیل کهولت، بیماری، از کار افتادگی، بد سرپرستی یا علل دیگر، نمی تواند نقش اصلی خود را ایفا نماید معرفی کرد و اهداف طرح را بدین شرح توصیف نمود:
۱- ترویج فرهنگ انقاق، احسان، نیکوکاری و یتیم نوازی
۲- ترویج فرهنگ نوع دوستی، حفظ عزت نفس و رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم
۳- بهره مندی از قلوب پاک و نیات آسمانی خیرن گرانقدر
۴-تامین نیازهای معنوی ومادی فرزندان از قبیل (فرهنگی و اعتقادی، تحصیلی، معیشتی، مسکن، درمان، حقوقی، اشتغال و ...



مسئول طرح اکرام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) روشهای ثبت نام و انتخاب فرزند معنوی را ثبت نام اینترنتی از طریق سایت محسنین یا پورتال اکرام؛ ثبت نام از طریق تماس با واحد اکرام ایتام شعب کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و ثبت نام حضوری از طریق مراجعه به ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی کرد و تصریح کرد: ثبت نام در این طرح در طول سال از سه طریق فوق امکانپذیر بوده و در اسرع وقت فرزندان منتخب حامیان ارجمند معرفی خواهد گردید. تعداد فرزندان منتخب از ۱ تا هر آنچه که در توان شماست خواهد بود.


شریف پور در خصوص شماره‌ی شناسه ابراز داشت: شماره‌ی شناسه‌ی حامی، عددی دوازده رقمی و منحصر به فرد است که با متابعت از الگوریتم معینی تولید و در اختیار حامی قرارمی‌گیرد. وارد نمودن شماره‌ی شناسه در فرآیند انتقال وجه به حساب جاری ستاد طرح اکرام ایتام استان جهارمحال وبختیاری، اجباری است. این شماره‌ها در صورتحسابی که از طریق سامانه‌ی اینترنتی بانک ملت در اختیار ستاد قرار می‌گیرد، ثبت و به این ترتیب مشخص می‌شود که در هر تراکنش، مبلغ واریزشده، توسط کدام حامی مرحمت گردیده و باید به حسابهای بانکی کدام یک از ایتام منتقل گردد. روشهای مساعدت نقدی به صورت انتقال وجه است که خیرین می‌توانید مَراحِم نقدی خود را هر ماه، از طُرُق مشروحه‌ی ذیل به حساب جاری ستاد طرح اکرام ایتام استان (حساب متمرکز جاری شماره‌ی ۴۰۴۲۴۲۴۲۹۴نزد بانک ملت، شعبه‌ی دروازه ساما ن شهرکرد) واریز نمایند. با بهره‌گیری از جدیدترین خدمات بانکداری الکترونیکی نیز، مساعدت نقدی در سریعترین زمان ممکن به حساب بانکی یتیم یا ایتام تحت حمایت شما منتقل خواهدشد:

وی انتقال وجه با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک ملت را با توضیحی در خصوص نحوه واریز بدین ترتیب توضیح داد که: به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید. فرقی نمی‌کند که کارت شما متعلق به کدام‌ یک از بانکهای عضو شبکه‌ی شتاب است. با استفاده از شماره‌ی کارت مجازی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۹۹۱۳ می‌توانید وجه مورد نظرتان را از حساب خود کسر و به حساب فوق‌الاشاره منتقل نمائید. اگر کارت شما متعلق به بانک ملت باشد، با استفاده از شماره‌ی حساب مقصد، می‌توانید اقدام به انتقال وجه کنید ( انتقال وجه از حساب اصلی کارت یا سایر حسابهای متصل به کارت به سایر حسابهای متمرکز). همچنین انتقال وجه با استفاده از گوشی تلفن همراه (Mobile payment)(اپ سکه یا همراه صندوق) بدین شکل است که اگر نزد یکی از شعب بانک ملت دارای حساب بانکی هستید، می‌توانید به شعبه‌ی افتتاح‌کننده‌ی حساب خود مراجعه و در خصوص نحوه‌ی استفاده از خدمات همراه بانک ملت، اطلاعات لازم را کسب نمائید. با استفاده از گوشی تلفن همراه می‌توان در هر مکان، در هر ساعتی از شبانه‌روز و در سریعترین زمان ممکن، نسبت به انتقال وجه مبادرت نمود. از طریق اینترنت هم می توان انتقال وجه از را انجام داد به این صورت که به شعبه‌ی افتتاح‌کننده‌ی حساب خود مراجعه و در خصوص نحوه‌ی استفاده از خدمات اینترنتی آن بانک اطلاعات لازم را کسب نمائید. انتقال وجه با استفاده از شبکه‌ی جهانی اینترنت، یکی از خدمات نوینی است که همه‌ی بانکها در قالب بانکداری الکترونیکی ارائه می‌کنند.


مسئول طرح اکرام و محسنین در خصوص انتقال وجه با استفاده از پایانه‌های فروش (دستگاه‌های POS) اظهار کرد: در حال حاضر فقط با استفاده از دستگاه‌های POS موجود در داخل شعب بانک ملت می‌توانید وجهی را از حساب بانکی خود کسر و به حساب جاری ستاد طرح اکرام ایتام استان منتقل نمائید اما با مراجعه به شعب بانکها و استفاده از فیش بانکی می توانید به شعبه‌ای دلخواه از یک بانک دلخواه مراجعه کنید و با ارائه‌ی شناسه‌ی کاربری مربوط به حساب بانکی طرح اکرام ایتام استان (شماره‌ی شبا:۷۴۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۴۰۴۲۴۲۴۲۹۴IR ) مساعدت نقدی خود را به حساب مذکور واریز نمائید؛ البته شعب بانک ملت هنگام انتقال وجه، به جای شماره‌ی شبا، شماره‌ی حساب مقصد را از شما مطالبه خواهند کرد. لازم به ذکر می دانم که بسیاری از حامیان بزرگوار ایتام، علاوه بر پرداخت مساعدت نقدی مستمر و کمک‌های نقدی فوق‌العاده، با تخصیص مساعدتهای غیرنقدی، بخشی از ملزومات و مایحتاج ضروری ایتام تحت حمایت خود را تأمین می‌کنند که اقلام مشروحه‌ی ذیل از آن جمله‌اند:
لوازم‌التحریر، کیف و کفش نو، البسه‌ی نو، لوازم ضروری منزل، اسباب بازی متناسب با سن یتیم، مواد خوراکی و ...



شریف پور در پایان گفت: بنده در خواست های خود را مختصراً خدمت دانشجویان ارائه خواهم کرد:
توجه به این امر که دانشگاه، بسیج، گروههای جهادی به عنوان هسته ها و مراکز علمی و عملی چه نقشی در طرح اکرام میتوانند داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. شرکت و دعوت به شرکت خویشاوندان، همکاران و افراد جامعه هدف به منظور بهره مندی از آثار و برکات این سنت حسنه بسیار مهم است. معرفی یکی نفر رابط از سوی دانشگاه، بسیج و گروههای جهادی به کمیته امداد به منظور استمرار و تداوم بخشی و تبدیل فرهنگ نیکوکاری به یک جریان پایدار اجتماعی یک امر انکارناپذیر است.



انتهای پیام/




 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه