اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی:

پیوند عربستان و آمریکا در تشکیل داعش به خوبی نمایان شد

پیوند عربستان و آمریکا در تشکیل داعش به خوبی نمایان شد
عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به حمایت های آل سعود از داعش گفت: داعش برای خود حکومت تشکیل داد و وهابیت حاکمیت سیاسی داعش را پذیرفت تا اندیشه وهابیت را ترویج کند، در تشکیل داعش پیوند عربستان و آمریکا به خوبی نمایان شد که مقابله با ملت های مسلمان مهم ترین هدف این پیوند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز،محمد هادی فلاح زاده شامگاه سه شنبه در نشست تخصصی کارنامه جریان مقاومت در سوریه که در سالن همایش های دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم الگوهای جهان اسلام را در نظر بگیریم مهم ترین و اصلی ترین الگوی موجود انقلاب اسلامی است که ایران و عراق و حزب الله در یک راستا هستند.

وی افزود: اخوان یکی از جریان ها در جهان اسلام است اما فاقد الگو است و مشاهده شد مرسی به ریاست جمهوری رسید اما به دلیل عدم وجود برنامه مناسب شکست خورد، جریان هایی در جهان اسلام وجود دارد که شامل جریان احیاگر که جریان امام راحل است و جریان صفویت و سکولار و روشنفکری دینی آنها می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به شاخص و معیارهای موجود برای شناخت جریان بیان داشت: جریان باید دارای مبانی فکری و بینان گذار داشته باشد وهمچنین پیروانی از آن تبعیت کرده و در متن جامعه هوادار داشته باشد.

فلاح زاده تصریح کرد: برای شناخت جریان ها ابتدا باید شیوه فکری و روش آنها را بشناسیم، باید بدانیم سلفیت چگونه خود را به جریان اسلام تحمیل کرد و سپس افکار خود را پیش برد.

وی با اشاره به حمایت های آل سعود از داعش ابراز داشت: وهابیت سعودی یا همان وهابیت درباری دارای افکار و برنامه هایی برای خود است، داعش برای خود حکومت تشکیل داد و وهابیت حاکمیت سیاسی داعش را پذیرفت تا اندیشه وهابیت را ترویج کند، در تشکیل داعش پیوند عربستان و آمریکا به خوبی نمایان شد که مقابله با ملت های مسلمان مهم ترین هدف این پیوند بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به افکار سلفیت و لزوم مقابله با آن بیان داشت: سلطه بر جهان اسلام و بلامنازع بودن و مقابله با تشیع ، ارائه الگویی نوین مبتنی بر اندیشه سلفی توسط این جریان دنبال می شود، جریان سلفیت در کشور مالزی که اسلامی است نفوذ کرد و جلوی ترویج تشیع را گرفت.

فلاح زاده گفت: داعش جریان فکری است که توسط آل سعود حمایت می شود، خاستگاه داعش آل سعود است و به دلیل اینکه غرب متوجه شد انقلاب اسلامی با تکیه بر سیره اهل بیت(ع) فعالیت های خود میان ملت های مسلمان را دنبال و اسلام و تشیع را ترویج می کند اقدام به تشکیل و حمایت از داعش کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه