اخبار داغ

ساخت پلی که آغاز نشده متوقف شد/ خیّران و مردم آماده‌ی کار، مسئولان اعتبار ندارند

ساخت پلی که آغاز نشده متوقف شد/ خیّران و مردم آماده‌ی کار، مسئولان اعتبار ندارند
با وجود این‌که خیّران و مردم محروم توانستند 30 میلیون تومان جمع‌آوری کنند اما مسئولان دلیل نیمه‌تمام ماندن ساخت پل در تنها راه ارتباطی روستای خلف در شهرستان درمیان بعد از 4 سال را نبود اعتبار بیان می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روستاها نبض تپنده هر استان و جاده‌ها و پل‌ها نیز راه‌های ارتباطی بین روستاها و شهرها است. متأسفانه گاهی اوقات، مشکلاتی به وجود می‌آید که برخی پروژه‌ها آغاز نمی‌شود یا به اتمام نمی‌رسد که ازجمله می‌توان به کمبود اعتبارات یا انتقال یک بخش از یک اداره به اداره دیگر اشاره کرد که در این‌جا نیز، اختلالی در اتمام کارهای برزمین مانده به وجود می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
, ,
 
,
 
,
یکی از مشکلاتی که چندین سال است در روستای خلف از توابع بخش مرکزی شهرستان درمیان مورد انتقاد مردم قرار گرفته و خواستار پیگری آن هستند، ساخت پل روی مسیر رودخانه این روستا بوده که چندین سال است در دستور کار مسئولان قرار گرفته اما تاکنون هیچ اقدام خاصی برای ساخت پل صورت نگرفته است.
,
 
,
روستای خلف با مرکز شهرستان درمیان یعنی شهر اسدیه حدود ۴۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن با مرکز استان (بیرجند) حدود ۹۵ کیلومتراست.
,
 
,
یکی از اهالی روستای خلف در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: موقعیت جغرافیایی روستای خلف به گونه‌ای است که اگر به آن توجه کافی شود می‌تواند نقطه اتصال شهرستان درمیان به شهرستان زیرکوه و بخش زهان باشد.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: تنها جاده مناسب مواصلاتی روستا از مسیر رودخانه این روستا می‌گذرد که در فصل زمستان با آمدن برف و باران مشکلات روستا دوچندان و راه ارتباطی ساکنان قطع می‌شود.
,
 
,
این فرد با اشاره به بارندگی روزهای اخیر گفت: به دلیل این‌که راه ارتباطی در مسیر رودخانه است و به دلیل گودشدن مسیر راه با کم‌ترین بارندگی باعث آبگرفتگی شده و در نتیجه رفت‌وآمد را با مشکل مواجه می‌کند، ساخت پل روی مسیر رودخانه برای رفت‌وآمد راحت مردم ضروری است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی اظهار کرد: اگر در این شرایط کسی بیمار شود و نیاز اورژانسی به آمبولانس داشته باشد، آمبولانس به سختی از مسیر و بین آب‌ها عبور می‌کند، سایر ماشین‌های شخصی که جای خود دارد.
,
 
,
 
,
این فرد با بیان این‌که روستای خلف در مسیر جاده و دشت روستای شیرگ است، عنوان کرد: درسال 1392 از طرف اداره راه شهرستان درمیان اقداماتی برای ساخت پل در مسیر رودخانه روستا شده است اما این پروژه آغاز نشده پایان یافت و اکنون که 4 سال از آغاز ساخت پل می‌گذرد هیچ پیشرفتی نداشته و همان مقدار کاری که انجام شده است هم درحال نابودی است.
,
 
,
وی اظهار کرد: از دیگر مشکلات روستای خلف عدم آسفالت جاده روستای خلف به سمت دشت شیرگ است و اگر پل ساخته شود، راه ارتباطی مردم از روستای خلف به دشت شیرگ نیز کوتاه شده و رفت و آمد آسان خواهد شد.
,
 
,
این فرد با اشاره به این‌که مردم روستا خودشان به فکر هستند اما در وسع آن‌ها نمی‌گنجد که تأمین هزینه مالی داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از خیران روستا به نام حاج ابراهیم عنانی با هزینه شخصی جاده‌ای به طول 11 کیلومتر در قسمت شمال غربی روستا تا دشت شیرگ - تخته جان احداث کرده است.
,
 
,
وی ادامه داد: حاج ابراهیم عنانی برای احداث پل و آسفالت جاده ۱۱ کیلومتری تا دشت شیرگ نیز حاضر به پرداخت 20 میلیون تومان کمک شده و اهالی روستا نیز آماده‌ی همکاری و پرداخت 10 میلیون تومان کمک مالی هستند اما 30 میلیون تومان برای ساخت پل بسیار ناچیز است و راه به جایی نمی‌برد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
این فرد خاطرنشان کرد: اما همین مقدار که مردم روستا حاضر به کمک مالی شده‌اند، بسیار ارزش دارد و می‌تواند تلنگری برای مسئولان متولی باشد که متأسفانه هر بار که به آن‌ها مراجعه کرده‌ایم با جواب تکراری نبود اعتبارات مواجه هستیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: مگر اعتبارات را چه کسی و برای چه مکانی در نظر می‌گیرد که هر موقع هر فردی از هر نقطه‌ای در شهرستان درمیان برای رفع مشکلات به ویژه در زمینه عمرانی به سراغ مسئولان می‌رود با گفتن نبود اعتبار کار خود را راحت کرده و از زیربار مسئولیتی که دارند شانه خالی می‌کنند؟! یکی از وظایف مسئولان جذب اعتبارات است یعنی مسئولان مربوط در شهرستان درمیان توانایی جذب اعتبارات را هم ندارند؟!
,
 
,
علی مودی رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: پروژه ساخت پل در روستای خلف شهرستان درمیان در سال جاری به تصویب اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی رسیده است.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: این‌که آغاز ساخت پل درروستای خلف از سال‌های قبل بوده را در جریان نیستم و اگر هم بحثی برای ساخت پل در این روستا بوده مربوط به زمانی خواهد بود که ساخت پل به راهداری مربوط بوده، نه اداره کل راه و شهرسازی.
,
 
,
, ,
 
,
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر برای ساخت 3 پل در شهرستان درمیان اعتباری به مبلغ 800 میلیون تومان مصوب شده است که ساخت پل در روستای خلف نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است.
,
 
,
مودی با تشکر از مردم دغدغه‌مند این روستا که خودشان حاضر به کمک مالی شده‌اند گفت: 30 میلیون تومان کمک اهالی و خیّر راه به جایی نمی‌برد و فقط برای خرید سیمان کفایت خواهد کرد اما ما در اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به محض تخصیص اعتبار کارهای ساخت پل در روستای خلف را آغاز خواهیم کرد.
,
 
,
علی نایبی‌فرد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درمیان در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: آغاز کار ساخت پل در روستای خلف در سال 1392 بوده است.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: در سال 92 اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان درمیان بدون اعتبار کار پی‌ریزی ستون‌های پل را با بتن انجام داده و حدود 30 تن سیمان در ساخت ستون‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان درمیان بیان کرد: اما به دلیل مشکلات مالی و هزینه‌های زیاد مورد نیاز برای ساخت پل برای مدتی ادامه ساخت پل روستای خلف به تعویق افتاد.
,
 
,
نایبی‌فرد با بیان این‌که ساخت پل نیازمند هزینه‌های بسیار زیاد و مواد اولیه زیادی است خاطرنشان کرد: با هزینه‌های حداقلی نمی‌توان پل ساخت و ساختن پل نیازمند هزینه‌های بیش از 100 میلیون تومانی است.
,
 
,
وی یادآورشد: اکنون حدود یک‌سال و نیم است که مسئولیت ساخت پل از راهداری خارج شده و با راه و شهرسازی است که امیدورایم با جذب اعتبارات از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ساخت پل روستای خلف به پایان برسد.
,
 
,
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان درمیان تصریح کرد: ما در شهرستان درمیان نیروی انسانی برای انجام کار داریم اما بزرگترین مشکلاتی که سر راه پروژه‌های عمرانی ایستادگی می‌کند، نبود اعتبارات مورد نیاز یا عدم تخصیص اعتبارات است که مشکلات را در روستاها صد چندان می‌کند.
,
 
,
, ,
 
,
زمانی که مقام معظم رهبری تأکید دارند مسئولان برای رفع مشکلات مردم جهادی عمل کنند، نیاز است که مسئولان، این‌گونه عمل کنند و مشکلات را به خصوص در مناطق روستایی برطرف کنند. مردم همیشه در صحنه حاضر هستند و به صورت خودجوش، وارد کار می‌شوند تا مشکلات را برطرف کنند اما این موضوع، باعث نمی‌شود که مسئولیت از مسئولان برداشته شود یا خدای ناکرده، از زیر بار مسئولیت، شانه خالی کنند.
,
 
,
اکنون بیش از 95 درصد مشکلاتی که در روستاها مورد انتقاد مردم است مربوط به پروژه‌های آبرسانی و عمرانی است و جواب تکراری مسئولان در مقابل این مشکلات گفتنِ نداشتن اعتبار لازم است و این را هم برای رفع تکلیفی که بر عهده آن‌ها است در پاسخ به درخواست مردم می‌گویند.
,
 
,
مردم استان محروم خراسان جنوبی و به طور خاص روستاهای مرزی و محروم شهرستان درمیان چه گناهی کرده‌اند که مسئولان، قدرت جذب اعتبارات را نداشته و همیشه از مشکلات آبرسانی و پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام گلایه دارند؟
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه