اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان:

۵ بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق محروم لرستان برپا شد/ خدمات رایگان سلامت به بیش از ۶۰ هزارنفر

۵ بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق محروم لرستان برپا شد/ خدمات رایگان سلامت به بیش از  ۶۰ هزارنفر
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: از ابتدای سال 1396 تا امروز، 5 بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق محروم وکم برخوردار شهرستانهای دلفان، کوهدشت، الیگودرز، سپیدشت، چگنی برپا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک،عبدالوحید ملک آرا با بیان این که سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر ۸ و روز ملی بسیج جامعه پزشکی نامگذاری شده است، گفت:بسیج جامعه پزشکی، سال ۱۳۷۱ با هدف دستیابی به آرمان‌های امام (ره) ‏ و ‏منویات مقام معظم رهبری فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

وی در رابطه با نقش بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: نظارت فعال و روشنگرانه در پایش و حراست از ‏آرمان‌های انقلاب اسلامی،گسترش و اشاعه تفکر دینی، ایثار، جهاد، شهادت و فرهنگ بسیجی در جامعه پزشکی رسالت اصلی این سازمان است. ‏

,

 

,

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان بیان کرد: گسترش ارزش‌های اسلامی و فرهنگ بسیج و اخلاق پزشکی ‏در دانشگاه‌ها و جامعه ‏پزشکی ‏کشور، تبیین نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس، ترویج و ارتقاء اخلاق پزشکی، ‏آموزش و اطلاع‌رسانی و خدمات فرهنگی، ‏تقویت، ‏سازمان‌دهی و ارتقاء توانمندی‌های گروه‌های اضطراری بسیج جامعه ‏پزشکی، تقویت و توسعه ‏سازمان بسیج جامعه پزشکی، افزایش ‏انگیزه ‏و کارایی مدیران بسیج جامعه پزشکی اهداف کلان این سازمان است.

,

 

,

وی با اشاره به تأسیس فراگیر تشکل انقلابی بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: تشکیل بسیج مهم‌ترین و بزرگ‌ترین یادگار امام راحل (ره) است که همه آن را به چشم یک ارگان نظامی ‏می‌بینند؛ درصورتی‌که بسیج یک ارگان معنوی است و هدف از تشکیل آن، فعالیت در همه ابعاد و نه‌فقط بعد نظامی است. چنانچه بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در کشور، با کمک بسیج جامعه پزشکی با موفقیت حل‌شده‌اند.

,

 

,

ملک آرا با بیان اینکه  بسیج از زمان شکل‌گیری خود تابه‌حال، دغدغه خدمت‌رسانی به همه اقشار مردم به‌ویژه مردم مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی را داشته است افزود: بسیج جامعه پزشکی  در پی این بوده است که در حد توان خود در ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی مردم مؤثر باشد.

,

 

,

به گفته وی یکی از اقداماتی که هرساله در نقاط مختلف کشور انجام می‌شود، برپایی بیمارستان صحرایی  و ثابت است که کمک بزرگی به افزایش سلامت و بهداشت مناطق محروم کرده است و هرساله ازنظر کمّی سیر صعودی داشته است.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: این سازمان از ابتدای سال 1396 تا امروز، 5 بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق محروم وکم برخوردار شهرستانهای دلفان، کوهدشت، الیگودرز، سپیدشت، چگنی برپا کرده است.

,

 

,

خدمات مراقبت از سلامت رایگان به بیش از 60هزارنفر

,

ملک آرا با اشاره به خدمات پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان به مردم مناطق محروم عنوان کرد: در سال جاری 20 تیم تخصصی و 220 تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند و 125 ایستگاه سلامت در مصلی های سراسراستان  برپاشده است و درمجموع از ابتدای سال 96 تاکنون به 60هزار و 805 نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

,

 

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان با اشاره به دیگر خدمات پزشکی  بسیج جامعه استان عنوان کرد: مستقر کردن پست های امدادی ثابت به مدت 20 روز در موکب امام خامنه ای(مدظله العالی)، گلدشت، بروجرد و ازنا  به صورت شبانه روز جهت ارائه خدمات پزشکی وبهداشتی همرا ه با داروی رایگان  به زائران اربعین حسینی(ع)، اعزام 23 تیم تخصصی و عمومی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و 3سورتی پرواز در مناطق صعب العبور و سخت گذر گلی چاس و پز شهرستان الیگودرز از دیگر خدمات دانست.

,

 

,

وی با اشاره به دیگر برنامه های  بسیج جامعه پزشکی  افزود:  می‌توان از برپایی همایش و کارگاه های 2 روزه سبک زندگی اسلامی با محوریت طب اسلامی ایرانی، آموزش پدافند غیر عامل و جنگ نرم در مدارس، حجاب وعفاف و نشست های روشنگری با محوریت اقتصاد مقاومتی، انقلابی گری، نفوذ ،دشمن شناسی و مهدویت برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های علمی و کاربردی اشاره کرد.

,

 

,

ملک آرا خاطرنشان کرد: در سال جاری سه موضوع  مدیریت علمی سلامت، تغذیه و سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین بهره‌برداری از طب اسلامی را اولویت علمی این سازمان قرار داده ایم و ما هم‌اکنون به دنبال تحقق این اولویت‌ها هستیم.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان از دیگر اقداماتی که در بسیج جامعه پزشکی مورد توجه است برپایی حلقه‌های صالحین به‌منظور رشد و ارتقاء معنوی افراد فعال در حوزه سلامت است، اظهار داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین رکن ‏اصلی تشکیلات سازمانی بسیج ‏جامعه پزشکی است.

,

 

,

ملک آرا اظهار داشت: هم‌اکنون 12 کانون  و 8 دفتر در سراسر استان فعالیت دارند، اما آن چیزی که به این ‏کانون‌ها قدرت ‏می‌دهد حرکت حلقه‌های صالحین است؛ زیرا حضور در حلقه‌های صالحین ‏بصیرت داشتن را طلب می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه