اخبار داغ

حضور بیش از ۳۰۰۰ بانوی کُردستانی در مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

حضور بیش از ۳۰۰۰ بانوی کُردستانی در مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در مسابقات سراسری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن ۶۵۰۰ نفر شرکت داشتند که بیش از 3 هزار نفر از آنها را بانوان تشکیل می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان صبح امروز در نشست خبری در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در دانشگاه کردستان اظهار کرد: اولین تجربه مشترک برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شد زمینه های همکاری و تعامل بیشتر در امور قرآنی فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,


وی گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در دو مرحله افراد بالای ۱۳ سال و زیر ۱۳ سال برگزار می‌شود که آزمون ویژه دانش‌آموزان زیر ۱۳ سال به صورت شفاهی برگزارمی شود.

,
,

 

,


وی با اشاره به حضور بیش از شش هزار و ۴۰۰ شرکت‌کننده در این آزمون افزود: آزمون سراسری طرح حفظ و مفاهیم قرآن در ۱۴ شهر و حوزه امتحانی استانی برگزار می‌شود.

,
,

 

,


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه آزمون کتبی تمامی رشته‌ها امروز، ۱۰ اسفندماه به صورت همزمان در ۱۴ شهر و حوزه آزمونی کردستان برگزار می‌شود گفت: این آزمون در چهار رشته اصلی «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع) » و «انس با قرآن» آغاز شده است که بیشترین شرکت کنندگان با رقم پنج هزار و 665 نفر شامل سه هزار و 577 زن و 2 هزار و 88 مرد در رشته حفظ هستند.

,
,

 

,


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان به دیگر شرکت کنندگان رشته های این آزمون اشاره کرد و ادامه داد: 631 نفر شامل 317 زن و 314 مرد در رشته مفاهیم، 73 نفر شامل 33 زن و 40 مرد در رشته معارف اهل بیت و 129 نفر شامل 44 زن و 85 مرد در رشته انس با قرآن در این آزمون آموخته های قرآنی خود را محک می زنند.

,
,

 

,


وی شرکت زندانیان و مراکز اصلاح و تربیت را در این آزمون قابل توجه ذکر کرد و افزود: 293 نفر از زندانیان استان برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند و کمترین حضور نیز متعلق به دانشگاهیان و موسسات آموزش عالی با 27 نفر و حوزه علمیه با 26 نفر شرکت کننده بود.

,
,

 

,


 
این مقام مسئول همچنین گفت: در تعداد و آمار ثبت نام کنندگان شهرستان سنندج با هزار و 931 نفر در رتبه اول، شهرستان قروه با شرکت هزار و 163 نفر رتبه دوم و شهرستان بیجار با شرکت 834 نفر در رتبه سوم قرار گرفتند.

,
,
,

 

,

 

,

وی عنوان کرد: زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در گروه «حفظ قرآن» ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۴۵ و گروه «ترجمه و مفاهیم و گروه معارف اهل‌بیت(ع)» ساعت ۱۰:۴۵ تا .۱۱:۴۵ است.

,

 

,

 

,

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در پایان یادآور شد: همچنین آزمون شفاهی برای گروه سنی نوجوان نیز از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در استان‌های مختلف برپا می‌شود.

,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه