اخبار داغ

در اجلاس مجمع عمومی بسیج شهرستان نطنز عنوان شد؛

هنوز وضعیت اضطراری کم آبی در کشور به درستی درک نشده است/ تبعات ناشی از مصرف محصولات تراریخته سنگین است

هنوز وضعیت اضطراری کم آبی در کشور به درستی درک نشده است/ تبعات ناشی از مصرف محصولات تراریخته سنگین است
عضو انجمن گیاهان دارویی کشور، گفت: کشور ما جزء خشک ترین مناطق در دنیا به شمار می رود و بخش عمده ای از آن در معرض خشکسالی و بارش کم قرار گرفته که متاسفانه هنوز به درستی درک نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآوای نطنز؛مجمع عمومی بسیج شهرستان نطنز امروز با حضور اقشار مختلف بسیج و جمعی از مسئولان شهرستان در کانون شهید مطهری نطنز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

هنوز وضعیت اضطراری کم آبی در کشور به درستی درک نشده است

, هنوز وضعیت اضطراری کم آبی در کشور به درستی درک نشده است, هنوز وضعیت اضطراری کم آبی در کشور به درستی درک نشده است,

عضو انجمن گیاهان دارویی کشور با اشاره به اهمیت تغییر الگوی کشت و سبک زندگی در دنیای امروز، اظهار کرد: کشور ما جزء خشک ترین مناطق در دنیا به شمار می رود و بخش عمده ای از آن در معرض خشکسالی و بارش کم قرار گرفته که متاسفانه هنوز وضعیت اضطراری این موضوع در کشور و به ویژه در میان کشاورزان به درستی درک نشده است.

,

حسین زینلی افزود: ما اگر نیاز باشد باید دستگاهی اختراع کنیم که آب موجود در هوای زمستان ها را تبخیر کرده و وارد چاه ها کند و اگر مثل کشورهای دیگر از جمله استرالیا ذخیره سازی نکنیم به صورت جدی با مشکل مواجه می شویم.

,

وی با تاکید بر این که موظف کردن مالکان ساختمان ها به گذاشتن منبع آب و فیلتر شدن آب برای استفاده در ساختمان و فضای سبز لازم است، گفت: لزوم بازنگری جدی در برنامه های کشت سالیانه، استفاده از سموم، جایگزینی گیاهان پر آب با کم آب با امکان در آمد زایی و اشتغال آفرینی بالا از جمله مواردی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

,

عضو انجمن گیاهان دارویی کشور، بیان کرد: شهرستان هایی که به درآمد پایدار رسیده باشند همیشه موفق هستند، این توسعه پایدار در گرو بهره مندی از تکنولوژی به دست می آید و امروز اگر متوجه شویم که در آینده تا چه حد محدودیت در زمینه کشت طبیعی وجود خواهد داشت، به طور حتم الگوی کشت خود را تغییر خواهیم داد.

,

وی با بیان این که کشت گندم و جو باید در شهرستان کم و محصولات پاییزه تولید شود، ادامه داد:
کاشت گرمگ و طالبی در منطقه باید مدیریت شود و اگر کاشت می شود باید منحصر به شهرستان شود، امروز گرمک آقا علی عباس در کشور برند است و اگر این برند حفظ شود، مثبت عمل شده است.

,
,

زینلی خواستار توجه ویژه مسئولان به کشت گیاهان دارویی شد و خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی ها در سال ۲۰۲۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در حوزه گیاهان دارویی وجود خواهد داشت، پس باید به صور جدی وارد حوزه کشت گیاهان دارویی در شهرستان شد.

,

تبعات ناشی از مصرف محصولات تراریخته سنگین است

, تبعات ناشی از مصرف محصولات تراریخته سنگین است, تبعات ناشی از مصرف محصولات تراریخته سنگین است,

کارشناس بیوتروریسم و محصولات تراریخته در خصوص افزایش پدیده بیوتروریست در کشورهای جهان سوم و کشور ایران به عنوان جنگ نرم دشمنان هشدار داد و اظهار کرد: تا چندین سال پیش ویروس ایدز در هیج کشوری از جمله کشور ما وجود نداشت اما پس از آن که اولین آثار آن پیدا شد تا امروز که هزاران نفر در کشور ما دچار آن هستند متوجه شدیم که این بیماری برای از بین بردن تدریجی یک کشور به وجود امده است.

,

فاطمه شیروانی همچنین در مورد محصولات تراریخته هشدار داد و افزود: محصولات تراریخته محصولاتی هستند که بر اساس علوم جدید تغییر یافته اند و این تغییر ژنتیکی امروز حتی در ژن اعتقادی انسان ها هم مطرح شده است و تلاش می شود با دستکاری هایی، اعتقادات و باورها نیز تغییر کند.

,

وی ادامه داد: بعضی از کشورها با دستکاری بذرها و گیاهان به منظور قابلیت تکثیر بیشتر یا رشد در فصل غیر خود، جهش هایی در آن ایجاد می کنند و قسمت تاسف بار آن این است که کشورهایی که پیشرفته ترین آزمایشگاه های محصولات تراریخته را دارند اجازه مصرف این محصولات را در کشور خود نمی دهند.

,

این کارشناس بیوتروریسم ادامه داد: کشورهای جهان سوم آزمایشگاه این محصولات شده اند و نگرانی هایی از جمله ایجاد بیماری های مختلف از جمله انواع سرطان ها در زنان و کودکان و غیره نتیجه مصرف همین محصولات تراریخته است.

,

وی اضافه کرد: پنبه پاکستان به عنوان یکی از بهترین محصولات این کشور امروز به دلیل همین تجربه محصولات و بذر تراریخته، رو به رکود گذاشته است.

,

شیروانی انواع روغن های مایع، برنج وارداتی، رانی، سویا و غیره را از جمله مهم ترین برندهای تهیه شده از بذر محصولات تراریخته عنوان و خاطر نشان کرد: محصولات تراریخته خیلی ارزان تر از محصولات غیر تراریخته است اما تبعات و بیماری ناشی از مصرف آن هزینه هایی را در آینده تحمیل می کند که جبران آن سخت و در بعضی مواقع ناممکن است و خانواده باید مراقب باشند.

,

خطر کمبود آب، بیکاری و آسیب های اجتماعی در مجمع بسیج مطرح می شود

, خطر کمبود آب، بیکاری و آسیب های اجتماعی در مجمع بسیج مطرح می شود, خطر کمبود آب، بیکاری و آسیب های اجتماعی در مجمع بسیج مطرح می شود,

رئیس مجمع بسیج شهرستان نطنز، اظهار کرد: اجلاس عمومی بسیج شهرستان در طول سال، در دو نوبت برگزار و شش ماهه دوم نیز در اسفندماه برگزار می شود.

,

علی اکبر نرگسیان افزود: آسیب ها و چالش های موجود در طرح هایی که در موضوع های مختلف توسط بسیجیان جمع آوری می شود، در کار گروه ها بررسی می شود و پس از گذراندن مراحلی، در مجمع طرح و در نهایت اجرا می شود.

,

وی تصریح کرد: طرح تکریم خانواده شهدا، نامگذاری روز ۲۰ فروردین به عنوان روز ملی فناوری هسته ای و نیز طرح ارائه کشت گلخانه ای و اصلاح الگوی کشت در این مجمع مطرح شده است.

,

رئیس مجمع بسیج شهرستان نطنز تاکید کرد: موضوعاتی که در سطح شهرستان جمع آوری می شود به شیوه علمی مورد بررسی قرار گرفته و فهرست بندی شده و سپس در سطح شورای بسیج شهرستان مطرح و در مورد آن تصمیم گیری می شود.

,

وی موضوع اعتیاد، طلاق، فضای مجازی، مهاجرت در دو نوع مهاجرت پذیری و مهاجرت فرستی، بیکاری در بخش فارغ التحصیلان مقاطع عالی، جذب دانشجو و طلاب، مشکلات ازدواج از جمله سنگینی مهریه و جهیزیه، خطر کمبود آب و جنگ نرم را از دیگر موضوعات مطرح شده و قابل توجه عنوان کرد که باید برای آن راه کار مناسب پیدا شود.

,

ضرورت حفظ آمادگی دائمی بسیج به دلیل جایگاه امنیتی و دفاعی آن

, ضرورت حفظ آمادگی دائمی بسیج به دلیل جایگاه امنیتی و دفاعی آن, ضرورت حفظ آمادگی دائمی بسیج به دلیل جایگاه امنیتی و دفاعی آن,

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه بسیح در دهه چهارم انقلاب در بین مردم، از این که بسیج در حوزه هایی غیر از حوزه امنیتی نیز ورود پیدا کرده است ابراز خوشحالی کرد.

,

مرتضی صفاری نطنزی افزود: رهبر معظم انقلاب بهترین اشاره ها درباره بسیج را داشته اند و از جمله وظایف بسیج که ایشان متذکر شده اند حمایت از شعارهای انقلاب است که این جایگاه جهانی و بین المللی بسیج را نشان می دهد.

,

وی با اشاره به نقش بسیج در دفاع از هویت دینی و ملی مردم، گفت: وظیفه خطیر بسیج در عرصه سازندگی نیز از جمله وظایف این تشکل است که موفق عمل کرده است.

,

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حفظ آمادگی دائمی بسیج به دلیل جایگاه امنیتی و دفاعی آن، دشمن شناسی در صحنه های گل آلود و هدف قرار دادن دشمن اصلی و همچنین سرگرم نشدن به حواشی از جمله ضرورت های این نهاد مقدس است.

,

وی ادامه داد: بسیج باعث قطع امید استکبار جهانی از جمهوری اسلامی ایران شده است و امروزه حفظ فضایی سالم در کشور و جلوگیری از چند شقه شدن جامعه و از بین رفتن یکپارچگی از وظایف بسیجیان است.

,

صفاری اضافه کرد: بسیج باید مرکز ابتکارات و نوآوری در صحنه داشته باشد و از تکرار بپرهیزد، جوانان ما امروز تفکرات و نگرش متفاوتی دارند و عملکرد دو دهه گذشته دیگر پاسخگوی این جوانان نیست.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه