اخبار داغ

این دهه شصتی های دردسرآفرین

این دهه شصتی های دردسرآفرین
متاسفیم که مسئولان ناتوانی خود در استفاده از منابع و سرمایه های انسانی کشور را به تعداد بالای افراد در بازه زمانی خاصی ربط می دهند و سعی در سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود دارند.
[

یادداشت روز شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کیار بیدار: در حالی معاون اول رئیس جمهور کشور در مورد تعداد متولدان دهه شصت سخن گفت که گویی این افراد جزئی از این کشور نیستند و حضورشان در کشور از سر اکراه و اجبار است و گویا همه ی مشکلاتی که در حال حاضر در کشورمان وجود دارد ناشی از تعداد زیاد متولدان دهه شصت است.

آقای جهانگیری در سخنان خود به نکات خیلی زیبایی اشاره کرد اما ایکاش مسببان این مسائل را هم معرفی می کرد تا یکطرفه قاضی نرفته باشد.
دهه شصتی ها در دبستان مشکل داشتند و روزنامه ها می نوشتند مدارس 4شیفته داریم. در سال هایی که به تازگی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیده بود و بسیاری از زیرساخت ها از جمله مدارس آماده نبود و کشور در گیر جنگ تحمیلی شده بود و بسیاری از جوانان کشور برای دفاع از کشور به میدان های جنگ حق علیه باطل می شتافتند رهبر فقید انقلاب با تیزبینی و آینده نگزی خانواده ها را تشویق به فرزندآوری کرد و جمعیت متولدان دهه شصت بالا رفت.

بی شک اداره  جمعیت متولد شده از همان ابتدا نیاز به برنامه ریزی مدون داشت و لازم بود برای استفاده از توان انبوه جمعیتی که بزودی به عنوان جوانان کشور وارد عرصه کار و فعالیت می شوند زیرساخت های بسیاری را فراهم کرد، این جمعیت کلان نیاز به آموزش، اشتغال، مسکن و بسیاری از آیتم های دیگر داشت که لازم بود از همان ابتدا برای تحقق آن به فکر می افتادید نه اینکه اکنون کم کاری و ناکارآمدیتان را به تعداد بالای قشر جوانی که کم کم در خال ورود به دوران میانسالی اش است نسبت دهید.

آقای جهانگیری خدا را شکر که خودت از جمله کسانی هستی که از اوان انقلاب تا کنون در مناسب دولتی بوده ای و و حداقل در دوران هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و دو دولت حسن روحانی مسئولیت داشته ای و اکنون نمی توانی کم کاری ها را به دیگران نسبت دهی.

آقای دکتر؛ نیروی انسانی سرمایه است نه تهدید، دهه شصتی ها اگر خوب مدیریت شده بودند الان یکی از بازوهای توانمد کشور بودند نه اینکه بخواهید با نسبت دادن بی مسئولیتی هایتان آناها را به عنوان تهدید کشور قلمداد کنید.

آقای معاون اول رئیس جمهور هنوز جمعیت ایران به 100میلیون نفر نرسیده است در حالی که بسیاری از منابع جهان از جمله نفت، گاز، دریا، امکان استفاده از ظرفیت حجمل و نقل و .... در این کشور وجود دارد و رهبر فرزانه انقلاب هم ظرفیت جمعیتی کشور را 150میلیون نفر اعلام کرده اند و شما سخن از تهدید تعداد بالای جوانان کشور می گوئید؟

آقای جهانگیری اگر شما از تعداد بالای جوانان کشورتان سخن می گوئید و آنها را عامل اصلی مشکلات و معضلات کشور ایران معرفی می کنید در کشوری مانند چین که 1.4میلیارد نفر از جمعیت 7میلیاردی کره زمین را در خود جای داده است نیروی انسلانی به عنوان سرمایه ای عظیم شناخته می شود  و به این دیدگاه است که چین در حال قبضه کردن بازارهای اقتصاد جهانی است.

شاید لازم باشد مسئولانی که قرار است برای مردم کشور برنامه ریزی کنند دیدگاه خود نسبت به مردم را تغییر دهند یا اینکه اگر ننمی توانند تکلیف این کمردم مظلوم را مشخص نمایند نه اینکه با انداختن مسئولیت کم کاری های خود بر گردن نیروی کار کشور از زیر بار پرسش ها شانه خالی کنند.

مهدی بهزادی تشنیزی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیار بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه