اخبار داغ

احیا و نهالکاری ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان مهران

احیا و نهالکاری ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان مهران
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهران گفت: ۲ هزار هکتار از اراضی ملی منطقه آبزیادی این شهرستان در قالب طرح ملی توسعه جنگل به منظور مقابله با پدیده گرد وغبار تا پایان سال نهالکاری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار آوای مهران سعید طاهری رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهران روز شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های جنگل کاری مهران اظهار کرد: طرح های شاخصی در سطح شهرستان در حوزه منابع طبیعی اجرا شده و عمده این طرح ها در قالب مرتع کاری، بیابان زدایی و نهال کاری بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای مهران,

وی طرح های ملی جام، جم آب (جنگل کاری، مرتع داری و آبخیزداری) و طرح بیابان زدایی منطقه آبزیادی را از شاخص ترین طرح های احیا اراضی منابع طبیعی شهرستان مهران به وسعت هفت هزار هکتار عنوان کرد.

,

طاهری در خصوص نهالستان مهران نیز گفت: نهالستان این شهرستان با ظرفیت تولید چهار میلیون اصله نهال در سال علاوه بر  تامین نهال مناطق جنوبی و گرمسیری استان نیاز چندین استان کشور را نیز تامین می کند.

,

وی اظهار کرد: این نهال ها از نوع گونه های سازگار، مقاوم به گرما و کم آبی بوده و کهور، کنار، اکالیپتوس و انواع آکاسیا از مهمترین گونه های تولید و کشت شده در مهران و با هدف تثبیت خاک منطقه و مبارزه با بیابانزدایی و ریزگردها است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه