اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی ملکشاهی عنوان کرد؛

ثبت ۳۱ اثر تاریخی ملکشاهی در فهرست آثار ملی/ تشکیل کمیته های اجرایی خدمات سفر در شهرستان

ثبت ۳۱ اثر تاریخی ملکشاهی در فهرست آثار ملی/ تشکیل کمیته های اجرایی خدمات سفر در شهرستان
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملکشاهی از تشکیل 10 کمیته تخصصی و اجرایی خدمات سفر جهت خدمات دهی به گردشگران و میهمانان نوروزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ملکشاهی خبر، "طالب خزان"؛ رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملکشاهی در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: شهرستان ملکشاهی دارای وسعتی به مساحت  دو هزار و 20 کیلومتر مربع می باشد و با توجه به کوهستانی بودن آن، جای جای شهرستان دارای جاذبه گردشگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ملکشاهی خبر, ملکشاهی خبر,

وی اظهار کرد: 31 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و 43 اثر نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته است.

,

خزان افزود: از مهمترین آثار شاخص تاریخی و گردشگری شهرستان، سنگ نوشته گل گل  با قدمت 3 هزار ساله و آتشکده کوشک قینفر با قدمتی دو هزار ساله می باشند.

,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملکشاهی گفت: آثار این شهرستان شامل دوره های مختلف تاریخی است که نیاز به کاووش های باستان شناسی و تحقیق بسیار جدی دارد.

,

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان ملکشاهی با اشاره به وجود امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این شهرستان با توجه به وجود امامزادگان سید محمد ابوچماقین (ع) و سید محمد عابد (ع) از جاذبه های گردشگری مذهبی نیز بهره مند می باشد.

,

وی به جاذبه های طبیعی شهرستان اشاره کرد و افزود: این شهرستان دارای طبیعت بکر بوده و جاذبه هایی چون تالاب سیاب درویش، آبشار اما، غار تایه گه، غار آقامیر، غار گل گل، دره عمق و دیدنی ویژدرون و باجک از جاذبه های طبیعی این منطقه هستند.

,

خزان تصریح کرد: یادمان شهدای ملکشاهی واقع در ترشابه که سمبل مقاومت و ایثار مردم این مرز و بوم می باشد نیز یکی از جاذبه های گردشگری دفاع مقدس است.

,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملکشاهی با اشاره به تشکیل کمیته های اجرایی خدمات سفر در شهرستان گفت: کمیته های اجرایی خدمات سفر که شامل 10کمیته تخصصی می باشد، توسط اداره میراث فرهنگی تشکیل شده و هر کمیته متشکل از چند اداره است.

,

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان ملکشاهی اذعان کرد: هر کمیته وظایف مشخص و از قبل تعیین شده توسط دبیر ستاد به آنها ابلاغ گردیده است و در همین راستا جلساتی به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به مسافرین و گردشگرانی که قصد سفر به این شهرستان دارند، برگزار شده است.

,

وی ادامه داد: خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حوزه های مختلف اسکان و رفاه، حمل و نقل، امنیتی و انتظامی، امداد و نجات، تبلیغات و اطلاع رسانی، نظارت بر تنظیم بازار و... انجام می گیرد.

,

خزان در پایان گفت: برحسب توافقات انجام گرفته توسط کمیته های مربوطه از 15اسفند ماه تا 15 فروردین ماه به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به هم میهنان و میهمانان نوروزی می باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه