اخبار داغ

دامن زدن دولت به رکود اقتصادی با افزایش سود بانکی

دامن زدن دولت به رکود اقتصادی با افزایش سود بانکی
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی سپرده گذاری با سود بالا برای بلند مدت تأثیر مثبتی در پی نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک دولت در حالی شعار رونق اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی  سر می دهد که با افزایش نرخ سود سرمایه گذاری در بانک ها عملا مردم را سرمایه گذاری در بخش تولید منع می کند به طوری که خود دولت گرایش به این دارد که مردم به جای تولید سرمایه شان را در بانک ها سپرده گذاری کنند و سود بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

  این در حالی است که به تبع افزایش نرخ سود بانکی هزینه تولید بالا می رود و تولیدکنندگان در شرایطی نابرابر با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند به طوری که در دیگر کشورها برای حمایت از تولید و فعالان اقتصادی نرخ سود حداکثر سه درصد است که شرایطی ایده آل کاهش هزینه های تولید است.

,

 

,

  فاصله بین تورم و نرخ سود سپرده‌ها با سود تسهیلات بانکی باعث رکود اقتصاد کشور شده است اگر سود سپرده ها کاهش داده شود و از سوی دیگربرنامه ای برای سود تسهیلات نباشد دردی از اقتصاد دوا نمی شود کاهش سود سپرده‌های بانکی و به تبع آن کاهش سود تسهیلات اعطایی به سرمایه‌گذاران موجب افزایش سرمایه‌گذاری در تولید می‌شود.

,

 

,

  این که سود 20درصد سپرده گذاری با افزایش نرخ سود تسهیلات تأمین شود خود ضرر اقتصادی محسوب می شود چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی سپرده گذاری با سود بالا برای بلند مدت تأثیر مثبتی در پی نخواهد داشت.

,

 

,

  این در حالی است که اگر سیاست های درست اقتصادی به کار گرفته شود مردم برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی گرایش پیدا می کنند و سرمایه در بازار به گردش درمی آید.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه