اخبار داغ

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان:

اجرای طرح «کتابخانه گردی» در لرستان/ فاز اول کتابخانه مرکزی خرم آباد به بهره برداری می رسد

اجرای طرح «کتابخانه گردی» در لرستان/ فاز اول کتابخانه مرکزی خرم آباد به بهره برداری می رسد
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان گفت: طرح «کتابخانه گردی» روز پنجشنبه 17اسفند در 13 کتابخانه استان لرستان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک علی جهان آرا ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به چهاردهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی یک نهادی ۱۰۰ درصد فرهنگی است که وظیفه افزایش سرانه مطالعه را با تعامل دیگر دستگاه ها برعهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی طرح «کتابخانه گردی»  روز پنجشنبه 17اسفند با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان،مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی، ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ در 13 کتابخانه استان لرستان برگزار می شود.

,

 

,

غیرفعال بودن سه کتابخانه به دلیل فرسودگی

, غیرفعال بودن سه کتابخانه به دلیل فرسودگی,

مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به سه نوع کتابخانه شهری، روستایی و مشارکتی، گفت:  ۲۹ کتابخانه شهری، چهار کتابخانه روستایی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که از مجموع کتابخانه های شهری و روستایی 30کتابخانه فعال و سه کتابخانه نیز به دلیل فرسوده بودن و تخریب بنای ساختمان آن ها قادر به ادامه فعالیت نیستند.

,

 

,

جهان آرا با بیان این که کتابخانه حضرت مهدی(عج) منطقه گلدشت خرم آباد به علت فرسودگی ساختمان تعطیل است،اظهارداشت: با یک شرکت مهندسی قرارداد بسته شده و درحال مطالعه طرح مقاوم سازی است که بلافاصله بعد از اعلام نتایج مطالعاتی کار اجرایی شروع می شود تا این کتابخانه به چرخه بازگردد.

,

 

,

به گفته وی بانک پاسارگاد به عنوان خیر بازسازی کتابخانه شهدای کوهدشت را برعهده گرفته است و جذب اعتبار کتابخانه اندیشه الیگودرز نیز که به علت فرسودگی قابلیت استفاده ندارد در دستور کار است.

,

 

,

به ازای هر ۱۰۰لرستانی، ۲ نفر عضو کتابخانه هستند

, به ازای هر , ۱۰۰, لرستانی، , ۲, نفر عضو کتابخانه هستند,

 

,

مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی لرستان، شاخص استاندارد سرانه عضویت در کتابخانه ها را به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳۵ نفر عضودانست و عنوان کرد: سرانه عضویت در لرستان به علت کمبود فضای کتابخانه ای با شاخص استاندارد فاصله دارد و به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۲ نفر عضو کتابخانه هستند.

,

 

,

به گفته جهان آرا متاسفانه به دلیل کم بودن فضای کتابخانه ای ظرفیت قفسه ها و سالن های مطالعه در کتابخانه ها پر است که به همین منظورسال گذشته برای استفاده بیش تر مردم ساعات کتابخانه ها را دو تا سه ساعت افزایش دادیم.

,

 

,

وی با اشاره به این که بر اساس شاخص استاندارد باید به ازای ۱۰۰ نفر ۸ مترمربع زیربنای فضای کتابخانه ای داشته باشیم،بیان کرد: این میزان در لرستان یک متر است که امیدواریم بتوانیم با بهره برداری از ۱۵ پروژه کتابخانه ای در استان این فضا را افزایش دهیم.

,

 

,

مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی لرستان، زیربنای فضای کتابخانه ای لرستان را ۱۴ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: فضای فیزیکی کتابخانه ای استان با بهره برداری از این ۱۵ پروژه به ۱۷ هزار و ۴۵۰ مترمربع می رسد.

,

 

,

جهان آرا با بیان این که سرانه منابع کتاب به ازای هر 100 نفر 300 نسخه بوده که در لرستان 30 کتاب است،تصریح کرد: باید به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه داشته باشیم که در لرستان به ازای هر 60 هزار نفر یک کتابخانه داریم که برای رسیدن به استاندارد باید 42 کتابخانه دیگر داشته باشیم.

,

 

,

 فاز اول کتابخانه مرکزی خرم آباد به بهره برداری می رسد

,  فاز اول کتابخانه مرکزی خرم آباد به بهره برداری می رسد,

 

,  ,

وی با اشاره به روند طولانی ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تصریح کرد: این پروژه امسال 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص گرفت که یک میلیارد و 800 میلیون تومان آن تحقق یافت و امیدواریم خردادسال97 فاز اول آن به بهره برداری برسد.

,

 

,

به گفته وی تا کنون حدود پنج میلیارد تومان برای کتابخانه مرکزی خرم‌آباد هزینه شده که برای تکمیل آن چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار لازم است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه