اخبار داغ

بانوی سوسنگردی برای خود کسب و کار ایجاد کرد

بانوی سوسنگردی برای خود کسب و کار ایجاد کرد
توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سوسنگرد نیوز :  به مناسبت روز زن و به همت جامعه بسیج زنان دشت آزادگان به همراه خبرنگاران شهرستان از کارگاه خود اشتغالی یکی بانوان سوسنگردی بازدید به عمل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سوسنگرد نیوز ,

مریم سیاحی یکی از کارآفرینان دشت آزادگان و ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرگزاری سوسنگردنیوز ، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

,

مریم سیاحی از جمله جوانان تحصیل کرده و فعال بسیج شهرستان دشت آزادگان است که طعم بیکاری بعد از تمام شدن تحصیلات خود در رشته مهندسی کامپیوتر را محل زندگی خود لمس کرده است، اما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود به شغل آزاد رو می آورد و با وجود تمام سختی هایی که داشت ،اکنون از فعالیت و شغلی که ایجاد کرده بسیار راضی و خوشحال است .

,

این فعال حوزه اقتصادی می گوید: شرایط فعلی منطقه ایجاب می کند با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود و کشف استعدادهای شخصی ، در آمد زایی برای منطقه خود ایجاد و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

,

سیاحی تصریح کرد: ما در فضایی هرچند محدود در مساحت ......و با کمترین امکانات و تنها با گرفتن وامی به مبلغ کم دومیلیون پانصد تومان با علاقه کار خود را شروع کردم و تداوم فعالیت این واحد پرورش قارچ در خوشبینانه ترین حالت در آینده ای نه چندان دور بیش از ۴ نفر را مشغول خواهد کرد و فضای پرورش قارچ را نیز بزرگتر خواهم کرد .

,

وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی یاد آور شد: این طرح در یک بازه زمانی 30 روزه ، شامل 4 مرحله رویشی و زایشی میتواند قارچ تولیدی را برای فروش روانه بازار مصرف نماید.

,

این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار ، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

,

مریم سیاحی که بعد از تحصیلات کامپیوتری ، کار خود را با پرورش قارچ آغاز کرده است، می گوید: بعد از گذشت 4ماه از این فعالیت، ظرفیت تولیدات حاصل از این فعالیت ها قابلیت افزایش خوبی داشته است، که بعلاوه تاثیر خوبی در حوزه خودکفایی و تامین معاش ایجاد کرده است .

,

وی می گوید: در آغاز کار مختصر آورده ای را برای طرح تدارک دیدم و در سایه استفاده از تجربیات شخصی و آموزشهای کسب شده در کلاسهای آموزشی و با استفاده از راهنمایی های بسیج سازندگی و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان توانستم موفقیت های لازم را در این زمینه کسب و به نوعی مقدمات راه اندازی یک واحد تولیدی ،هر چند که کوچک است ، در حوزه اقتصاد مقاومتی را ایجاد نمایم که برای خودم و خانواده ام سودمند بوده است.

,

وی گفت: البته تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایتهای مالی و پشتیبانی متولیان امر است.

,

 

,

این فعال حوزه اقتصاد مشاغل خانگی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید: اگر تمامی جوانان که بیکار هستند به جای مهاجرت به شهرهای دیگر که به بدلیل بیکاری در آنجا شغلی دولتی پیدا کنند ،با مطالعه در این زمینه یعنی پرورش و تولید قارچ و یا تدارک هرشغل دیگر در حوزه مشاغل زود بازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، مطمئنا علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق می شوند.

,

 

,

دشت آزادگان جوانان فعال در زمینه تولید داخلی،اقتصاد مقاومتی زیادی دارد که بدون پشتوانه دولت و کار دولتی ،در حال فعالیت در زمینه های مختلف تولید و صنعت هستند و اقتصاد جامعه را به گردش درمی آورند

,


گزارشی از خبرنگار سوسنگرد نیوز

,
,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه