اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد:

قلم زنی روی ورشو بروجرد ثبت ملی شد

قلم زنی روی ورشو بروجرد ثبت ملی شد
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: قلم زنی روی ورشو بروجرد که یکی از هنرهای خاص این شهرستان است ثبت ملی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "حجت اله یارمحمدی" رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: ورشو در شهرستان بروجرد قدمت زیادی دارد و در گذشته های دور نیز هنرمندان این شهرستان بر روی این فلز خاص قلم زنی کرده و نقش و نگار های بسیار زیبایی را روی ورشو انجام می دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,

 

,

وی اضافه کرد: قلم زنی یکی از حرفه هایی است که مرتبط با کارهای جانبی ورشو است که در بروجرد به دلیل فراوانی کار با ورشو، هنرمندان زیادی به سمت و سوی قلم زنی رفتند و در این راستا هنرها و لوازم زیادی را تولید کردند.

,

 

,

یارمحمدی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 50 نفر از هنرمندان به کار قلم زنی روی ورشو در بروجرد مشغول هستند و آثار زیبایی را مانند سینی، فنجان، قوری، سماور و سایر تزئینات را خلق می کنند.

,

 

,

به گفته وی بعد از پیگیری های لازم هم اکنون قلم زنی روی ورشو بروجرد ثبت ملی شده که نشان می دهد این حرفه قدمتی بیش از یک قرن دارد و این هنر اولین هنری است که در شهرستان ثبت ملی شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه